Landlevende

Hei Jeg lurte på litt info om slamkrypere! Er de vanskelige å få tak i? Er glad i vann/land levende dyr Fins det noen andre en slamkryperne som tar seg en tur på land ?
I basen her inne kan du søke opp de forskjellige, feks slamkryper eller krabbe. Der finner du info
jeg mener å ha sett slamkrypere veldig ofte i dyrebutikker gjennom tiden, men før du tenker på å kjøpe deg en slamkryper, legg merke til vanskelighetsgraden som blir oppgitt, dette er et dyr man må sette seg mye inn i, og ikke bare kjøpe for at den er tøff/søt.
Jeg la Merke til vanskelighetsgraden Så er i gang med å google på caresheets :P Har ikke interessert meg for akvarium før jeg fikk salamander, så må bare lese lese lese om alt Og finne ut hva jeg vil ha :P
Inaktiv bruker
Alle butikker som tar inn dyr fra Imazo kan ta inn slamkryper. Og er vel rundt 99% av dyrebutikkene som tar fra imazo =p
Takker for svar Men er det noen som kan si ut fra personlig erfaring hvor dypt vann som er minimum for at de skal trives ?
Salamander?
Cory
Jeg la Merke til vanskelighetsgraden ;) Så er i gang med å google på caresheets :P Har ikke interessert meg for akvarium før jeg fikk salamander, så må bare lese lese lese om alt :D Og finne ut hva jeg vil ha :P


Hold av salamander i fangenskap er forbudt ved lov i Norge! Dette gjelder alle krypdyr og amfibier (ikke amfibiske fiskearter)!
de trenger egentlig ikke dypere vann enn det som skal til for at de kan dykke seg under. Må også være i et akvarie med hel topp som er tett.
Levende for må de ha, og de liker godt slam/leire i bunnen
Stemmer det at slamkryper må ha leire/gjørme for og trives best. så ett kar som var satt opp til slamkryper med harde lavasteiner som eneste mulighet for og vere over vannet, kan også legge til at det ikke skal mye vann til.
I dette karet var det for mye vann! for at slamkryperen skulle trives liker ikke når de må svømme. Det er det jeg har hørt og lest om de. lykke til!
de liker å kunne legge seg på grunna så de har oversikt over hva som skjer både under og over vann.
I naturen graver de huler som blir overflødd av tidevannet.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap