Tips om fargerik fisk ???

En gang for leeeenge siden så jeg en fisk i en dyrebutikk. Jeg syntes denne fisken lignet på Fomle *fra disny filmen den Lille havfruen* Noen som har peiling på vilke fisk dette kan være? Kan det faktisk ha vart en kjempe gull fisk? blir vanelige slør haler så store? for denne var stor!!!!

Så sitter jeg og leter etter fisker jeg til slutt kan ha oppi akvariet mit på 250liter, Jeg har kommet frem til at jeg vil ha en del små stim fisker,
Men så ønsker jeg og finne en større hovedfisk, ønsker at denne fisken skal være fargerik! men ønsker også at den ikke skal spise små fisk og yngel.

Er det noen som har navn på stor fisk med masse ferge som ikke spiser yngel som jeg kan kjekke ut?
Og noen som vet om denne Fomle faktisk var en gulfisk?

på forhånd takk

Kardinal tetra er jo en svært fargerik stimfisk, som atpåtil er flink til å stime.

Der finnes jo en del flotte guramier, som vil kunne vere en stor fargerik fisk som passer til størrelsen på karet. Husk at dem bør vere par, og at det ikke er lurt å ha flere par av samme sorten i karet samtidig.

Men du bør ikke henge deg for mye opp i farger, for da vil du gå glipp av de mest intresanne fiskene som er der ute. Noen med god farge er nesten et must.

lykke til

agathe
En gang for leeeenge siden så jeg en fisk i en dyrebutikk. Jeg syntes denne fisken lignet på Fomle *fra disny filmen den Lille havfruen* Noen som har peiling på vilke fisk dette kan være? Kan det faktisk ha vart en kjempe gull fisk? blir vanelige slør haler så store? for denne var stor!!!! Og noen som vet om denne Fomle faktisk var en gulfisk?


Skal sies at slørhaler blir opptil 60 cm så det kan godt hende du har sett en slik. Tviler sterkt på at Fomle var en gullfisk ettersom filmen finner sted i saltvann skal sies at de kan jo ha hentet inspirasjon fra slørhaler da

agathe
Så sitter jeg og leter etter fisker jeg til slutt kan ha oppi akvariet mit på 250liter, Jeg har kommet frem til at jeg vil ha en del små stim fisker, Men så ønsker jeg og finne en større hovedfisk, ønsker at denne fisken skal være fargerik! men ønsker også at den ikke skal spise små fisk og yngel. Er det noen som har navn på stor fisk med masse ferge som ikke spiser yngel som jeg kan kjekke ut?


Det er masse flotte stimfisker å velge blandt. Se tetraarter her. Jeg syns kardinaltetraer er utrolig flotte og det blir litt størrelse på dem. Og disse fiskene er veldig flotte når de kommer i en stor stim. Jeg er av dem som ikke syns det er så fint å blande så mange forskjellige typer stimfisker for jeg syns det blir rotete men hvis det er farge du vil ha er kardinaler flotte.

Det er mange flotte hovedfisken man kan ha, men det skal godt gjøres å finne en stimfisk som ikke vil snappe en yngel eller tre ihvertfall hvis det ikke er deres egen. Sin egen passer de ofte på (med mindre det er guppy etc) det finnes jo mange typer dvergciklider som sommerfuglciklider, boliviansk sommerfuglciklide, palettciklide, smaragdciklide og du kan også ha scalarer men de kan finne på å ta en tetra i ny og ned hvis de er små nok og får sjansen
Hvis du er ute etter farger, så kom jeg til å tenke på at det finnes noe som heter regnbuefisk. Regnbuen har jo mange farger, og det har denne fisken også, derfor navnet. De blir...tja, småstore Ikke for store, med andre ord, men de synes godt i et akvarium. Det finnes noen ulike arter, blant annet har du en som er knallrød som denne. På dette bildet ser du en annen som kalles Blehers regnbuefisk.
Se gjerne på alle bildene nedover siden på dette utenlandske forumet (scroll nedover).
Her er noen flere bilder av regnbuefisk om du vil se.
Tilfeldig bekjentskap
© holotype, MNRJ 40186
Reklame for plussmedlemskap