Corydoras uten barter

Jeg har overtatt en voksen Corydoras, tror Eleganse, fra et akvarie med grov grus og skikkelig svart vann i bunn og i grusen. Slapp den opp i et kar hjemme som det kun 2 Ancistruser fra før og vannet er rent. Karet har sandbunn.. Den gjemmer seg hele tiden og ser ikke veldig pigg ut. Idag ser jeg at den ikke har noen barter.
Kan den leve uten barter eller har den den plagsomt uten disse? Kommer bartene igjen med riktig behandling?
Den kan får problemer med å finne mat uten barter. Ancistrus er også ekstremt beskyttende ovenfor mat og vil jage den bort. Gi den mat for seg selv om mulig så du er sikker på at den spiser.

Corydoras er stimfisk og liker seg ikke alene, eller i for små grupper. Da blir de sky, og redde.


-Tim
Ja. Dersom fisken overlever lenge nok


-Tim
Sant nok.. Håper da den klarer seg..
Plussmedlem
En corydoras kan leve uten barter.
Har selv en adolfoi som har levd uten barter i et par år nå. Hvorfor den ikke har barter aner jeg ikke. Den går sammen med ca. 20 andre av samme art som har bartene i orden.
Den suser rundt sammen med de andre ved fôringstid.
Men jeg fôrer godt, og selv med tilsynelatende nedsatt luktesans så finner den nok mat.
Corydoras uten barter.
Tusen takk for svar. Jeg må fortelle at jeg fikk de 2 Ancistrusene fra samme akvarie. De er 2 gutter. Ganske gamle tror jeg. De ser ikke ut som de er særlig kompiser og gjemmer seg på hvert sitt sted. Tror disse 3 fiskene, mot bedre vitende hos forrige eier, har levd under dårlige forhold veldig lenge .
Håper jeg klarer å holde liv i Corydorasen. Den er ikke tynn og skal event få noen artsfrender. Det var Corydoras dette , mitt akvariet .var tiltenkt.
Hvilken Cory er der?


-Tim
Corydoras uten barter.
Beklager seint svar. Jeg tror det er en Corydoras eleganse. Den har bare veldig svake prikker.
Coryer vil ikke ha grus, men sand. Ellers slites bartene og forsvinner. Får de sand vokser de ut igjen

De bør være i grupper på minst 5 stk av sin egen gruppe for å ikke mistrives

Les artikkelen Akvariets største sjarmør; Corydoras.
Engelsk elvegrus/sjøsten sliter ikke på bartene, men eg er enig i at de bør ha sand for velværet ellers.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap