25l akvarium.

hei jeg har et 25 liters akvarium. vi har hatt det nå i to uker. vi fikk beskjed av han i dyrebutikken at akvariumet måtte stå i et døgn før du kunne ha fisk i det og det gjøre jo vi så vi kjøpte 5 neontetra og de levde helt fint fram til neste uke så kjøpte vi 5 små guppier og 3 maller. dagen etter vi fikk di siste fiske så døde neonterane mine. 4 dager etter på så døde de små guppiene men så såg jeg de hadde fått prikkesyken så jeg velgte og vente noen dager så at alle fiskene mine døde så skule eg gå til dyrebutikken "en annen dyrebutikk" også sa de at det var lurt og begynne på nytt igjen. det gjore vi her nå i går. nå står det med stein i og vann og pumpa går heletiden. men jeg lurte på hvor lenge dette må stå før jeg kan ta plantene oppi igjen? og hvor lenge må det stå før jeg kan ha fisk i før jeg vil ikke gjøre samme feil en gang til. og jeg leter etter fisk med farger har dere noen tips til fiske typer jeg kan ha oppi akvariumet helst små. håper på svar... jeg blir så fortvila når noen si det og andre sier noe annet så da spør jeg her.
Du kan sette inn planter med en gang.
Du kan ikke ha så mye fisk i en 25l.
Hva med noen killi, snegler eller reker?

Akvariet skal stå med planter røtter osv i minst 3 uker,du kan putte litt fiskemat rett i vannet sånn filteret får noe å jobbe med.

Du burde lese noen av disse
her.

Lykke til
Du har desverre havnet i den helt vanlige nybegynnerfella og blitt feilinformert på dyrebutikken. Det går maaaaange tråder om dette her hele tiden. Istedet for å repitere det som allerede har blitt sagt så mange ganger lenker jeg til en tråd som tar opp akkurat det samme og som igjen lenker videre til flere tråder om samme tema.

Lykke til!
Hmmm,
det står at du skal ha varmekolbe. men er det nødvendig? jeg har et sånn avkvarium:

jeg bare lurer fordi de sa ikke noe om det i dyrebutikken de sa at alt det jeg trengte var oppi denne pakken.
Varmekolbe er nødvendig dersom du skal ha fisk som trenger varmere vann enn romtemperatur.



-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap