Reker

Ønsker meg reker i akvariet, har 12 stk guppy i 60 liter, kan jeg ha reker i tillegg? Og i så fall hvilken type?
Guppy kan nok være litt glupske mot reker, men prøv noen kirsebærreker. De er hardføre og forøker seg fort.

Du må selvfølgelig sørge for nok gjemmesteder til rekene. Javamose feks

Du får tak i både kirsebærreker og javamose her på rubrikk
hei! har selv guppy sammen med Indisk kloreke og det går bra! dessuten blir denne reken stor ( 8 cm max! ) og flott, ikkje så mye farge på den men morsom og nyttig er den
Glass reker
alle minne glass reker er fulle av rogn!! og lurer på om d kan bli unger av all rogna??
Eragon
hei! har selv guppy sammen med Indisk kloreke og det går bra! dessuten blir denne reken stor ( 8 cm max! ) og flott, ikkje så mye farge på den men morsom og nyttig er den:)


Etter min erfaring er 60 liter litt for lite til kloreker. De er ganske territorielle, spessielt om det er flere hanndyr sammen.

Kirsebærreker er jo ett forslag som kan fungere. Hos noen fungerer dette fint. Til meg gjorde det det da jeg hadde guppy sammen med kirsebær, guppyene spiste sikkert noen rekeyngel, men stammen min vokste. Hos andre har guppy spist/nappet selv voksne kirsebær.

Om det ikke er viktig at rekene formerer seg i karet ditt er kanskje amanoreke en ide?
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Marthinsen
Reklame for plussmedlemskap