Forslag til akvariebord?

Har planer om å flytte ut et stort skap jeg har på rommet, sette et bord/lavt skap e.l. der og ha to-tre akvarier på det. I første omgang er det snakk om en 19L og en 63L. Men det skulle visst ikke være så lett å finne noe som tåler nok kg. Ikea sine finérplate-møbler tåler jo ingenting, og de møblene som tåler akvariene, koster mye mer enn jeg hadde tenkt meg.

Er det noen som har noen forslag eller har kjøpt møbel til akvarier i det siste? Plassen jeg skal ha det på er ca. 135cm lang. Bredden har ikke så mye å si. Setter stor pris på alle forslag.


Stine Sofie
Er ikke så god til å snekre som jeg kunne ønske jeg var, og har svært lite materiale hjemme.. Da ender jeg fort opp med noe som blir like dyrt..
Ikea har da alt ? ;-)
Sjekk restekroken, der står det ofte benkeplater til kjøkken.
Legg to to hylleplater dobbelt eller kjøp en plate der de selger byggevarer.
Mal to Lecasteiner eller la være, legg platen på, ferdig.
Sjekk finn.no. Der fant jeg et helt ypperlig TV-bord til 200 kr. Gamle TV-bord er jo ment for å holde en del mer vekt enn nye. Jeg fjernet hjulene på bordet og satte det på lekablokker istedet. Resultatet er et solid og støtt akvariebord som fint holder 2 x 63L. Du kan se hvordan jeg gjorde det i denne tråden :)
Lisbeth
Sjekk finn.no. Der fant jeg et helt ypperlig TV-bord til 200 kr. Gamle TV-bord er jo ment for å holde en del mer vekt enn nye. Jeg fjernet hjulene på bordet og satte det på lekablokker istedet. Resultatet er et solid og støtt akvariebord som fint holder 2 x 63L. Du kan se hvordan jeg gjorde det [URLBLOCK1]


Legger ut bildet av det ferdige resultatet (fikk ikke gjøre det i samme innlegget)


[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Larsson
Reklame for plussmedlemskap