Nytt medlem - spørsmål om bruk av tråder

Hei! Jeg er nytt medlem her på Akvaforum. Har lært mer de siste dagene her på sidene deres enn jeg har lært på årevis... Vil gjerne komme i kontakt med erfarne folk som kan gi råd og svar på spørsmål nå når jeg holder på å sette opp et nytt akvarie. Kan jeg starte en tråd her på nybegynner siden eller er det bedre med en "personlig tråd"? Hva leser dere?
Hvis du oensker svar paa spm saa er det nok best og foerst soeke, saa spoerre noen som kanskje har med det du lurer paa, foer en evnt starter en traad med spm.

I en personlig traad, saa prater man mest om seg og sitt, man kan stille spm, men hvis ikke mange er innom og titter, saa vil det bli lite svar..

En personlig traad er litt for aa fortelle om hva som skjer hos deg, kjempefint for andre aa lese igjennom senere for aa laere av dine erfaringer og ogsaa for deg selv for aa huske naar spesielle ting skjedde. Rett og slett en dagbok over akvarielivet ditt ++

Ogsaa haaper jeg du faar en myk og god start paa akvariehobbyen og med tiden blir ennaa en man kan soeke hjelp hos som nybegynner.
veldig enig med Galemor. Søk først og fremst i forumene og se om du finner svar på det du lurer på der. Det er veldig mange ting som er typisk nybegynnerspørsmål som har blitt svart på mange ganger.

Er det noe spesifikt du vil spørre om, gjør du det ute i forumene. Som Galemor sier, er de personlige trådene en "dagbok", mest for deg selv
Det er et fint spørsmål du har stilt her, og du har allerede fått et par gode svar. Jeg vil bare føye til at det er lurt å stille spørsmål i den delen av forumet der spørsmålet hører hjemme. Dreier det seg om planter, stiller du spørsmål i forum for planter, vannverdier i forum for vannverdier, sykdom i forum for sykdom, fisk i forum for fisk osv. Flere av foraene har også mange underfora, som for eksempel forum for fisk, som er delt inn i et forum for hver av de vanligste fiskegrupper. Så det er bare å lete seg frem.

Det er altfor mange spørsmål som blir stilt i forum for nybegynner som med fordel kunne vært lagt andre steder. Nå er takhøyden her på Akvaforum ganske høy, så det er ingen katastrofe om spørsmål havner på feil sted, men det er ganske enkelt å gjøre det riktig.

Hvordan forumet her er bygget opp har du kanskje allerede funnet ut, for du er tydelig ikke en helt grønn nybegynner, og har allerede surfet litt rundt på Akvaforum. Jeg håper du får mye nytte av dette forumet. Jeg kikket på profilen din og synes det er et pent akvarium du har lagt inn bilde av. Lykke til videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap