Oppgradert 60l til 125l, trenger råd om nye spenenes fisker

Hei!
I dag kjøpte vi ett nytt akvarium, dette er 125L. Vi har lyst på litt sjeldne, men ikke for vanskelige fisker. De burde gå sammen med andre.
Er det noen som har råd og forslag til dette? Tar gjerne i mot andre tips også som eks. hva planter de forskjellige fiskene trenger osv.

Takk på forhånd
Hva med noen klovnepleco?

Nydelig malle etter min smak.
Er jo et hav av fisker og velge mellom

Hva har du lyst på? Maller, ciklider osv
Har noen maller fra før av.
Ja, vet det er mange fisker å velge i mellom, det er det som gjør valget så vanskelig
Fikk sansen for l144(eller hva de heter), det var veldig fine.
Ellers så liker jeg fisker med en del farger.
Jeg har denne fordelingen i to av mine kar på 115l som er tilsvarende ditt 125 liters.

Kar #1
4x Farlowella Vittata
20x Corydoras habrosus
20x Dvergtannkarper
35x Stjernedanio
100+ Sakurareker

Kar #2
5x L-052
5x L-340
2x Rød kurvciklide
10x Otto
15x Nannostomus marginatus + Nannostomus rubrocaudatus

Du kan jo også ha en lekstrio med en Apistogramma art samt en gruppe stimfisk. Smykketetraene fungerer fint med apistoer. Men velger du apistoer bør du ikke blande disse med corydoras om de frister da dette er ofte en litt uheldig miks: speesielt for coryene sin del. Apistoer og f.eks. L144/Ancitrus "super rot" går OK, men mallene kan bli jaget en del og noen ancistruser er veldig glad i apisto egg. Men her vinner apistoen om de er gode foreldre og omvendt his de er dårlige foreldre…
Stina Nilsen
De burde gå sammen med andre.


Da må du nesten fortelle hva de andre fiskene er for å kunne komme med forslag til fisk som passer
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap