Endelig fisk!

Hei nå har akvariumet mitt stått i 2 uker og godjort seg, alle testene mine har vist seg riktignok bra og det har flyttet inn 2 fiske arter=)
klarte ikke vente lenger.

3 Guppyer 1 hann og 2 huer og 1 sverddrage Hue.

Dem ser ut til å trives så langt, dem er litt urolige men det er noe som skjer med engang sier dem.

setter kanskje inn noen bilder imorgen.

verdiene jeg tok var

Ph: 7,3
Nitritt: 0,0Mg/L
Gh: 13

Det er litt tidlig og sitte inn fisk etter bare 2 uker, akvariet bør stå i 5-6 uker før du sitter inn noe fisk, nitritt er ikkje på topp endå. Så du vil nok se at etter en liten stund nå vil du nå nitritt toppen. Så da er det bare en ting å gjøre, og det er å skifte vann, hver eneste dag.
Nitritt-toppen kommer vel etter ca 2 uker (korriger om jeg tar feil), så du er vel ca der nå. Tror jeg ville ha levert tilbake fiskene og ventet noen uker til, så slipper du alt styret med vannbytte og fiskene slipper nitrittforgiftning.

Håper det går bra uansett hva du velger! Lykke til!
Det andre er at du får aldri nitritt dersom du ikke tilsetter en amoniumskilde. Da kommer heller ikke bakteriene, og karet kan stå så lenge det vil uten at noe skjer.

Under innkjøring må det altså tilsettet litt "forurensing" i form av fiskemat eller amoniumsløsning.

-Tim
I denne tråden har du blitt fortalt om det å ha i fisk allerede etter så kort tid.
Ble du så utålmodig at du ikke klarte å vente?
Hu jeg spurte i dyrebutikken sa at akvariumet max måtte stå i 2 uker før jeg satte in fisk hvis alt av tester osv var i orden, men beste var å vente i 3-4uker.
Alle testene mine har vært i orden hele tia sålangt, og fiskene i akvariet mitt ser ut til å kose seg og 2 av Guppyene leker hele tia nesten morsomt å se=)

og vis i værste fall nitritten slår ut så bare bytter jeg litt vann vær dag.

har også hatt i litt akvarie gugge som jeg fikk med fisken på kjøpet.
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Kolderup
Reklame for plussmedlemskap