Rødhalerasbora sammen med guppy, ancistrus,platy og sølvhai?

Hei,
Går Rødhalerasbora sammen med
Guppy, Ancistrus,Platy og Sølvhai
Men jeg lurer også på om Sølvhai går med Guppy, Ancistrus og Platy?
Inaktiv bruker
Nei, sølvhai blir for stor og spiser guppy, platy og rasbora. I tillegg så trenger de forskjellige vannverdier, søk opp fiskene i fiske basen så finner du ut hva som passer sammen, både i vannverdier og størrelse.
Værsåsnill!
Takk men det er litt vanskelig for broren min å bestemme seg kan du være så snill å si noen kule fisk som går med Guppy, Ancistrus og Platy!?

Men går Rødhalen med Guppy, Ancistrus og Platy?

P.S
JEG HAR LEST!
Inaktiv bruker
Som man kan lese så passer ikke Rødehavet rasbora sammen med dem da de skal ha forskjellig vannverdier. Det er bedre å begynne med få fisker å heller kjøpe fler med tiden, ellers vil det oppstå overbelastning på filteret og du vil få masse død. Bruk heller god tid på å lese enn å bare kjøpe. Hvor stort er akvariet? Er det innkjøpt filter?
Har ikke kjøpt enda men tror jeg kjøper et 90 - 120 Liters kar med pumpe kolbe osv.
Jeg skal ha Guppy, Ancistrus og Platy i det fåreløpig.

6 Guppy-er (2 hanner 4 hoer)

2 Ancistrus (1 hann 1 ho)

3 Platy-er (1 hann 2 hoer)

P.S
Jeg er nybegynner så skal nok kjøpe fler tanker etter den første.

Pluss at jeg har et 20 Liters som skal brukes til yngel til de blir store nok til å gå inn i hovedtanken.
Og skal ha en bolle med kampfisk!

Men kan du si noen kule fisker som broren min kan kjøpe som går sammen med Guppy, Ancistrus og Platy??
Inaktiv bruker
GuppyAkvarium
Har ikke kjøpt enda men tror jeg kjøper et 90 - 120 Liters kar med pumpe kolbe osv. Men kan du si noen kule fisker som broren min kan kjøpe som går sammen med Guppy, Ancistrus og Platy??

Husk innkjøring tiden på 4-5 uker, så dere har god tid på å tenke på hvilke fisker dere vil ha, når du skal ha guppy, Platy eller andre levendefødende, så må du huske å tilsette noe som gjør at GH (Hardheten) På vannet er høyere enn 9 og ph (Surhetsgrad) er over 7. Finnes mange måter å gjøre det enkelt på. Les om VANNVERDI så får du et innblikk i det.

Det finnes en rekke fisker som passer sammen med disse: Humlefisk
BlackMolly
Levendefødende knivfisk
Kardinaltannkarpe
Den glade enke.

Du kan også ha reker å snegler sammen med dem.

Når det gjelder ancistrus, så er det vanskelig å se kjønnsforskjell på den i butikken, da de gjerne er for små, men klarer du å finne noen som selger voksne privat, så sats på dem. Sats på Ancistrusen L144, veldig fin å artig fisk.
Vær så snill å ikke kjøp kampfisk i bolle...
Jørg1: Kardinaltannkarpe passer ikke sammen i et selskapsakvarium. Fra fiskebasen: "B. roseni er bitske mot andre arter og kan derfor ikke holdes i selskapsakvarium" og guppy kan spise reker, så han burde heller ikke ha reker i akvariet.
Inaktiv bruker
Hm, så ikke på teksten, bare vannverdi og lokasjon. :P Jaja, den er sikkert vanskelig å få tak i.

Tviler sterkt på at Guppyene spiser reker, Jeg hadde sakura reker sammen med mine sorte neontetra, ALDRI var de borti dem og de jakter å er mer "Agressiv" enn guppy.
Så min erfaring mot din teori. Tror nokk noen Amanoreke skal klare seg bare godt.
Jørg1 AKA Spock
Hm, så ikke på teksten, bare vannverdi og lokasjon.

Ganske ofte for tiden du ikke får med deg alt... En av grunnene er kanskje at du ønsker å svare på alt, selv om du ikke alltid helt vet det "korrekte" svaret?

Jørg1 AKA Spock
Tviler sterkt på at Guppyene spiser reker, Jeg hadde sakura reker sammen med mine sorte neontetra, ALDRI var de borti dem og de jakter å er mer "Agressiv" enn guppy. Så min erfaring mot din teori.

Selv om sort neon kan virke riktig så skummel er selvsagt guppy farligere for rekene. Og ja, guppy digger reker! Din erfaring kan umulig bygge på ekte erfaring...

Hvorfor ikke bare svare på det du virkelig kan? Dårlige svar kan fort føre til at dem med virkelig kunnskap bare skygger unna.
Inaktiv bruker
Jeg prøver iallefall å komme med forslag så kan dere hakkefugler bare hakke så mye dere vil!
Miserabelt! Men det er greit, jeg skal holde kjeft og heller la "Mesterne" få overta!
aaaaaaaaaa
Jeg prøver iallefall å komme med forslag

Ja hadde du bare det! En behøver ikke lete lenger enn til innlegget like over, så kommer påstandene. En skal ha veldig god erfaring, for å kunne svare på 100 vis av tråder og 1000 vis av inlegg på bare noen få mnd.

Har ingen tro på at du holder kjeft heller. Du er nok alt for glad i å lese alle dine egne innlegg.

Synest forresten at det nye navnet ditt gjennspeiler mye av kvaliteten i flere av innleggene.

- Tore -
KAN IKKE BARE ALLE SKRIVE SVAR DA!!? DET ER FAKTISK MIN TRÅD!
GuppyAkvarium
[B]KAN IKKE BARE ALLE SKRIVE SVAR DA!!? DET ER FAKTISK MIN TRÅD![/B]

Vil bare minne deg på retningslinjer for forumet pkt. 12 :

Unngå bruk av STORE BOKSTAVER. Siden du har vert medlem av forumet i kùn 2 dager, er det ikke sikkert du har fått med deg dette.

Når det stilles et eller flere spørsmål i en tråd, er det ikke til å unngå at det av og til oppstår diskusjoner om innholdet i svarene og om eventuell riktighet av disse.

Og - ta ikke skrekken av litt diskusjon!

- Tore -
Men jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kan skrive svar istedenfor å bruke mine tråder til å diskutere og slikt!
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna og Pål
Reklame for plussmedlemskap