Kontraster i karet - røde planter

Jeg er på leting etter rødlige planter som kan lage litt kontrast i karet. Slik som lotusen, bare enklere å holde. Jeg er ikke svært god å holde planter, så noe med 'middels' vanskelighet vil jeg ikke prøve meg på Noen forslag?
Lotus
Jeg kan ikke mye om planter, men lotusen spirer og gror i midt kar og lager stadig avleggere. Tror ikke denne planten er vanskelig bare den får nok plantenæring i sanda
Enig med Maren, lotusen er ikke vanskelig å få til
Jeg kaster meg på lotusanbefalingen Den er veldig lett å få til, så ikke vær redd for å prøve. Har du den i et kar med dårlig lys og lite gjødsel klarer den seg allikevel fint, den vokser seg bare ikke så stor.

Så om jeg skulle anbefalt en rød plante, ville det vært lotus, de andre jeg har forsøkt meg på har vært mer kravstore.
Kan også anbefale den
Tro meg, jeg har klart å tatt livet av vasspest og andemat. Det sier litt..
Jeg er fortsatt litt bekymret over fargen, for jeg kunne helst tenkt meg rød, og ikke gul/grønn/rød
De fleste røde planter blir grønn/gule/brune om de ikke holdes optimalt.

Så om du ikke har spesielt grønne fingre, så tviler jeg på at du får særlig rødere planter enn lotusen. Den er veldig enkel, bunngjødning og greit lys, så blir den rød. Men selvsagt mulig jeg tar feil

Men er er et par andre forslag:
Alternanthera reineckii "Lilacina"
Alternanthera reineckii "Pink (roseafolia)"

Kajuus
Tro meg, jeg har klart å tatt livet av vasspest og andemat. Det sier litt.. Jeg er fortsatt litt bekymret over fargen, for jeg kunne helst tenkt meg [URLBLOCK1], og ikke [URLBLOCK2] ;)


Mine lotus holder seg mørkerøde uansett hvilke lysforhold jeg har og hvor mye/lite jeg gjødsler. Eneste som skjer i kar der den får lite lys og gjødsel er (som jeg tror jeg nevnte tidligere) at planten vokser saktere og holder seg mindre.

Mulig det er forskjell på de røde lotusene, at jeg har en mørk variant? (Jeg har også grønn variant med røde flekker, denne er også fin).
Takk for svar!
Får vel prøve meg på en lotus når nykaret er innkjørt
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap