Levendefødende-unger/rejer?

Har noen Pamphorichthys hollandi. Er der noen, som har erfaringer me å ha desse sammen me rejer? Tenker på, om rejerne kan ete ungerne ?
Kirsebær/Sakura/Rilireke er nok det sikreste å gå for sammen med små yngel, Tigerreker har jeg selv observert jakte nyklekket corydoras yngel - holder kun Sakura og Rilireke sammen med yngel selv.
Desse er grønne. Tror dett er samme som kirsebær og sakura. Så da skulle dett kanske gå greit?
Inaktiv bruker
Er det amanoreker? Eller kanskje Grønn Reke?
Dett er grønn reke. men ikke SÅ grønn.
Har blandet erfaring med Caridina cf. babaulti og corydoras yngel, men levendeføder yngel er jo større og mer aktive enn nyklekket corydoras så jeg vil tro det går greit. De er ikke aktive jegere etter yngel, men om de ligger for lenge i ro slik cory yngel kan gjøre så benytter de av og til sjansen.
Tror jeg så noen yngel idag. De gjemmer seg kanskje bare till de får litt størrelse?
Men la foreløpi rejerne gå.
Levendefødende yngel blir sjeldent spist av dvergreker, da må det være snakk om syke eller døde individer. Det er nok større sjanse for at fiskeyngelen spiser opp det meste som er av rekeyngel.
Ja, men da er dett kanskje de voksne levendefødende som er blitt kannibaler. Må kanskje prøve å ta noen av hunnerne fra, neste gang de er drægtige?
Jeg har ingen erfaring med Pamphorichthys hollandi, men det er ikke uvanlig at Levendefødende spiser eget avkom. Hvis du har et tett beplantet akvarie med planter som går helt opp til overflaten, er det større sjanse for at yngelen overlever. Det er også mulig å flytte den gravide fisken over til eget akvarie eller fange yngel med hov etter fødsel. Jeg synes det er best å unngå fødekasse, siden dette stresser den gravide fisken.
De går i en tett beplantet 84L.
Ville ikke sette dem i en føde kasse. Tenkte en 84L uten andre fisk. Og tett beplantet.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap