- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Mannen i huset!
Mannen i huset!
Noen andre her som til stadighet opplever at "alle"
automagisk går ut i fra at det er mannen i huset som driver med akvarie?
Selv opplevde jeg nettopp at alarm-mannen trodde det var Eirik (min forlovede) som styrte med det, selv om det var jeg som sto med hele armen og en skulder ned i vannet...
Ellers er det dyrebutikkskapninger og samtlige andre "fremmede" som har vært innom huset i det siste. Vi har nettopp flyttet så har vært litt service folk innom...
automagisk går ut i fra at det er mannen i huset som driver med akvarie?
Selv opplevde jeg nettopp at alarm-mannen trodde det var Eirik (min forlovede) som styrte med det, selv om det var jeg som sto med hele armen og en skulder ned i vannet...
Ellers er det dyrebutikkskapninger og samtlige andre "fremmede" som har vært innom huset i det siste. Vi har nettopp flyttet så har vært litt service folk innom...
Postet 19.08.08 kl 21:12
Postet 19.08.08 kl 21:34
Jeg kan faktisk ikke huske at noen har gått ut fra at det er mannen min sine akvarier, og ikke mine. Men det er mange som ser litt overrasket ut når jeg sier at jeg aldri lager middag, men at det er hans oppgave og hans alene. F.eks. når jeg forteller at jeg sier til mannen min; "Jeg er sulten. Kan du lage mat til meg nå?"
Det høres kanskje rart ut, men ikke tatt i betraktning hvor lite han ellers gjør....Det er søren ikke mye han gjør i huset. Det er kun daglig matlaging og jobben med å ta inn og ut av oppvaskmaskinen. Samt at han også handler eller må dra i butikken hvis vi mangler noe.
That's it. Alt annet gjør jeg.
Og han har ikke noe i mot dette med matlaging, det er vel den eneste husarbeidsoppgaven han faktisk liker. Bortskjemt fyr. Hjemme hos mor gjorde han aldri noe som helst, vokste opp med at mor gjorde alt... Hun burde visst at hun ødela en fremtidig kones ektemann med det der. Så derfor:
Oppfordring til alle mødre: lær deres sønner alt som må gjøres i et hus, og forlang at de gjør det mens de vokser opp!
Litt avsporing på slutten der, men...
Det høres kanskje rart ut, men ikke tatt i betraktning hvor lite han ellers gjør....Det er søren ikke mye han gjør i huset. Det er kun daglig matlaging og jobben med å ta inn og ut av oppvaskmaskinen. Samt at han også handler eller må dra i butikken hvis vi mangler noe.
That's it. Alt annet gjør jeg.
Og han har ikke noe i mot dette med matlaging, det er vel den eneste husarbeidsoppgaven han faktisk liker. Bortskjemt fyr. Hjemme hos mor gjorde han aldri noe som helst, vokste opp med at mor gjorde alt... Hun burde visst at hun ødela en fremtidig kones ektemann med det der. Så derfor:
Oppfordring til alle mødre: lær deres sønner alt som må gjøres i et hus, og forlang at de gjør det mens de vokser opp!
Litt avsporing på slutten der, men...
Postet 19.08.08 kl 21:54
Endret: 19.08.08 kl 21:56
mona oJeg kan faktisk ikke huske at noen har gått ut fra at det er mannen min sine akvarier, og ikke mine. Men det er mange som ser litt overrasket ut når jeg sier at jeg aldri lager middag, men at det er hans oppgave og hans alene. F.eks. når jeg forteller at jeg sier til mannen min; "Jeg er sulten. Kan du lage mat til meg nå?"
Kjønnsrollemønsteret er et resultat av langt flere generasjoner enn vi har opplevd, vet du... Synes selv det er topp om en kvinne forlanger at jeg serverer mat... men da er løsningen helst Bagatelle el.l, fremfor å lage den selv, og det er nok i begges interesse, med tanke på mine egne kokkekunster
Postet 19.08.08 kl 22:12
Jeg skulle vel ha tidd stille i denne tråden, siden vi ikke har en mann som bor her. Det er liksom ingen tvil om at det er meg som har denne hobbyen.
Øvelse gjør mester, vet du... Dersom det er manglende motivasjon til å øve seg, så bare tenk på at mange kvinner synes det er utrolig sexy når mannen tar litt ansvar i huset.
tenderSynes selv det er topp om en kvinne forlanger at jeg serverer mat... men da er løsningen helst Bagatelle el.l, fremfor å lage den selv, og det er nok i begges interesse, med tanke på mine egne kokkekunster :)
Øvelse gjør mester, vet du... Dersom det er manglende motivasjon til å øve seg, så bare tenk på at mange kvinner synes det er utrolig sexy når mannen tar litt ansvar i huset.
Postet 19.08.08 kl 22:25
Postet 19.08.08 kl 22:27
Postet 19.08.08 kl 22:29
Postet 19.08.08 kl 22:44
Postet 20.08.08 kl 00:59
Hos meg er det sjelden folk jeg ikke kjenner er innom, men de vi kjenner går ut i fra at det er mine kar, det er alltid jeg som har drevet med planter og dyr -både over og under vann
Kjøkkenet slipper ikke min kjære samboer til. I begynnelsen var jeg sta og prøvde dele alle gjøremål i kåken sånn at det ble rettferdig, men jeg har gitt opp. Har da aldri sett så talentløst på kjøkkenet. Han får ikke lov til å lage mat! Ødelegger råvarene! Og tør ikke sette han til annen klesvask enn håndklær og sengetøy..
Men pøhh, han later sikkert som at han ikke kan bare for å slippe
Heldigvis liker jeg å kokkelere på kjøkkenet, men alt det andre...
Kjøkkenet slipper ikke min kjære samboer til. I begynnelsen var jeg sta og prøvde dele alle gjøremål i kåken sånn at det ble rettferdig, men jeg har gitt opp. Har da aldri sett så talentløst på kjøkkenet. Han får ikke lov til å lage mat! Ødelegger råvarene! Og tør ikke sette han til annen klesvask enn håndklær og sengetøy..
Men pøhh, han later sikkert som at han ikke kan bare for å slippe
Heldigvis liker jeg å kokkelere på kjøkkenet, men alt det andre...
Postet 20.08.08 kl 15:22
Siden vi allikevel er helt OT,
må jeg si meg enig med Loomis- Hvitløk hører med.
Og viss man kan blande chilli inn i det hele så er det ihvertfall bra!
Må si jeg tror jeg er heldig da, som har en snill man som kan vaske hva det måtte være, lage deilig middag (og verdens beste pizza) samt snekkre og hjelpe meg med akvarieting om jeg trenger det. Riktig nok etter nøye instrukser da Det eneste jeg kommer på som jeg VIL gjøre er male\beise arbeid. Der er vi enige om at jeg gjør en mye bedre jobb
må jeg si meg enig med Loomis- Hvitløk hører med.
Og viss man kan blande chilli inn i det hele så er det ihvertfall bra!
Må si jeg tror jeg er heldig da, som har en snill man som kan vaske hva det måtte være, lage deilig middag (og verdens beste pizza) samt snekkre og hjelpe meg med akvarieting om jeg trenger det. Riktig nok etter nøye instrukser da Det eneste jeg kommer på som jeg VIL gjøre er male\beise arbeid. Der er vi enige om at jeg gjør en mye bedre jobb
Postet 20.08.08 kl 15:34
LroHos meg er det sjelden folk jeg ikke kjenner er innom, men de vi kjenner går ut i fra at det er mine kar, det er alltid jeg som har drevet med planter og dyr -både over og under vann :) Kjøkkenet slipper ikke min kjære samboer til. I begynnelsen var jeg sta og prøvde dele alle gjøremål i kåken sånn at det ble rettferdig, men jeg har gitt opp. Har da aldri sett så [B]talentløst[/B] på kjøkkenet. Han får ikke lov til å lage mat! Ødelegger råvarene! Og tør ikke sette han til annen klesvask enn håndklær og sengetøy.. Men pøhh, han later sikkert som at han ikke kan bare for å slippe ;) Heldigvis liker jeg å kokkelere på kjøkkenet, men alt det andre...
Det er et triks de beste (sleipe?) kan, gjør tingene så dårlig som mulig så blir man ikke bedt om det neste gang. Hehe.
Jeg selv liker å lage mat, så jeg lager tritt og ofte til jentene jeg deler hybel med. Å lage mat er bare å holde hodet kaldt og følge oppskriften. Å lage god mat er bare moro, for når folk blir kjent med meg så er første inntrykket nudler og grandis. Men det kom kun mm'er når jeg lagde hjemmelaget Lasagne fra grunn av (nei ikke toro familiepakning). Hehe.
Men det var jo ikke dette tråden handlet om, hvor jeg bor nå så tror folk det er automatisk meg, hvorfor vet jeg ærlig talt ikke. Men jentene gir en inntrykk av at de ikke er teknisk anlagt, så er vel kanskje derfor?
Postet 20.08.08 kl 16:02
DammedMen det var jo ikke dette tråden handlet om, hvor jeg bor nå så tror folk det er automatisk meg, hvorfor vet jeg ærlig talt ikke. Men jentene gir en inntrykk av at de ikke er teknisk anlagt, så er vel kanskje derfor?
Du mente de jentene du bor med, håper jeg? Eller gjelder dette jenter generelt?
Postet 20.08.08 kl 19:01
Postet 20.08.08 kl 20:00
DammedMen generelt sett så er det en større andel av gutter som er teknisk anlagt enn jenter, det må du være enig i?
Det defintivt ikke min erfaring. Hverken på jobb eller privat.Og jeg snakker ikke her bare om meg selv. Tror du bør ta steget inn i det 21 århundre, alternativt utvide omgangskretsen din litt
Postet 20.08.08 kl 20:04
Postet 20.08.08 kl 20:04
Dammedjentene jeg bor med mente jeg selvsagt. Men generelt sett så er det en større andel av gutter som er teknisk anlagt enn jenter, det må du være enig i? Så er kanskje det også en grunn, siden akvarium er rimelig teknisk?
SÅ teknisk er det da ikke... mer kjemi. Det mest avanserte rent teknisk sett er vel dette med lys, men det er det vel ikke et "must" å sette seg skikkelig inn i.
Men jeg skal være enig: enkelte jenter er særdeles lite teknisk anlagte. Men det gjelder også enkelte gutter. Forskjellen er bare at mens man går ut fra at alle menn er teknisk anlagte, er det mange som på samme måte går ut fra at kvinner ikke er det. Noe som er utrolig irriterende å støte på, og jeg snakker her av erfaring. Har faktisk opplevd TO ganger å få bruk av en kabel nøye og saaaakte forklart i elektrobutikker... OK, mulig hårfargen min spiller inn i tillegg til kjønnet, det gjør det igrunnen ennå mer irriterende...
Postet 20.08.08 kl 21:07
har en kamerat som ikke en gang klarer å sette sammen ikea møbler så jeg vet det finnes en god del av gutter som ikke har snøring. Men å si at det er flere jenter som er teknisk anlagte enn gutter... Joa, der er jeg rimelig skeptisk. Har ganske mange venner og bekjente, og kan trygt si at det er flere gutter enn jenter som er teknisk anlagt.
Men ja akvarium er mer kjemi, så vet ikke jeg. Men visste ikke at dette var et "problem" hos dere kvinner, jeg ser på akvarium som en veldig uni-sex hobby.
Henriette, du er blond ja... Hmm, det må være moro. hehe. Du er vel fryktelig glad i blondine vitser kan jeg tenke meg?
Men ja akvarium er mer kjemi, så vet ikke jeg. Men visste ikke at dette var et "problem" hos dere kvinner, jeg ser på akvarium som en veldig uni-sex hobby.
Henriette, du er blond ja... Hmm, det må være moro. hehe. Du er vel fryktelig glad i blondine vitser kan jeg tenke meg?
Postet 21.08.08 kl 02:13
mona oSamt at han også handler eller må dra i butikken hvis vi mangler noe.
Aha! Jeg ser at jeg formulerte meg klønete der (se sitatet). Vi handler begge to, omtrent like ofte hver. Jeg mente at han også handler, i tillegg til meg
Kan jo ikke la folk tro at han faktisk tar seg av alt det alene.... :p (hehe)
Postet 21.08.08 kl 02:22
Aldri hørt noen kommentere om akvariene, men en gang i Norge for et par år siden var jeg på besøk hos besteforeldrene mine. Faren og onkelen min var der også, og jeg satt på min helt nye laptop med Vista som var ganske nytt den gangen, og onkelen min begynte å spørre faren min om spesifikasjoner og hvordan Vista fungerte osv.
Faren min bare lo og 'det må du ikke spørre meg om, det er hennes pc'
Onkelen min klarer å lire av seg mye rart om jenter/kvinner generelt. Han har 2 sønner og 1 datter i tenårene, og han nevner ofte at 'hun gjør slik, men det er jo fordi hun er jente' eller at hunden deres helst vil være sammen med datteren for 'de er jo jenter begge to'.
Det er jeg som tilbereder all mat og gjør alt husarbeid her i huset. Det er ikke fordi jeg er jente, det er bare fordi typen eier eget firma og jobber 12 timer i døgnet, stort sett 7 dager i uka, og jeg jobber kun deltid, så det er bare rettferdig at jeg gjør mer enn han. Vi handler alltid sammen, for jeg kan ikke kjøre sportsbilen til typen så han kjører meg til butikken og blir like gjerne med inn også. Mer spennende enn å sitte i bilen.
Når jeg får mer jobb vil vi dele mer på husarbeidet. Og han kan gjøre husarbeid og lage mat uten at jeg henger over han og holder øye med det hele. Han er mye flinkere til å lage mat enn jeg er, og han er mye mer opptatt av å ha det ryddig rundt seg. Når han synes det har gått litt for lenge siden forrige gulvvask/støvsuging truer han med å gjøre det selv
Jeg tror ikke at kvinner har mindre anlegg for det tekniske å gjøre, jeg tror bare at menn generelt er mer interessert i tekniske ting, og derfor ser man flere menn enn kvinner som driver med det.
Faren min bare lo og 'det må du ikke spørre meg om, det er hennes pc'
Onkelen min klarer å lire av seg mye rart om jenter/kvinner generelt. Han har 2 sønner og 1 datter i tenårene, og han nevner ofte at 'hun gjør slik, men det er jo fordi hun er jente' eller at hunden deres helst vil være sammen med datteren for 'de er jo jenter begge to'.
Det er jeg som tilbereder all mat og gjør alt husarbeid her i huset. Det er ikke fordi jeg er jente, det er bare fordi typen eier eget firma og jobber 12 timer i døgnet, stort sett 7 dager i uka, og jeg jobber kun deltid, så det er bare rettferdig at jeg gjør mer enn han. Vi handler alltid sammen, for jeg kan ikke kjøre sportsbilen til typen så han kjører meg til butikken og blir like gjerne med inn også. Mer spennende enn å sitte i bilen.
Når jeg får mer jobb vil vi dele mer på husarbeidet. Og han kan gjøre husarbeid og lage mat uten at jeg henger over han og holder øye med det hele. Han er mye flinkere til å lage mat enn jeg er, og han er mye mer opptatt av å ha det ryddig rundt seg. Når han synes det har gått litt for lenge siden forrige gulvvask/støvsuging truer han med å gjøre det selv
Jeg tror ikke at kvinner har mindre anlegg for det tekniske å gjøre, jeg tror bare at menn generelt er mer interessert i tekniske ting, og derfor ser man flere menn enn kvinner som driver med det.
Postet 21.08.08 kl 03:45
Endret: 21.08.08 kl 03:47