Slo alarm om forholdene ved skrekk-dyreklinikken

http://www.dagbladet.no/a/11627414/

Skremmende å lese. Man følger jo rådene til veterinærene og føler seg trygg, men det er tydeligvis veldig naivt
Jeg har faktisk tenkt på hvordan dyreklinikkene behandler dyrene og skiftet klinikk. Det var ikke slik at den gamle klinikken opererte undøvendig og de hadde svært mye kunnskap, men det gikk heller mer på hvordan dyrene hadde det der ellers. Jeg tror de brukte de "gamle metodene" når de håndterte hundene osv, noe jeg er litt imot.
Heldigvis har jeg aldri opplevd noe lignende med mine dyr Mine kaniner har alltid blitt behandlet og undersøkt mens jeg selv har stått og sett på, og dyrlegen har forklart underveis hva hun undersøker og ser etter.

Operasjon har alltid blitt foreslått som siste utvei, og medisiner som har blitt skrevet ut har også blitt forklart nøye før jeg får gå. Ble også sendt med en lapp med nummeret til dyrlegen på, i tilfelle jeg skulle lure på noe
Creds til dyrlegene her jeg bor!

Men helt tragisk at det finnes mennesker som virkelig klarer å se dyr lide ihjel på denne måten...
Usjda, det var skremmende lesning! Man tror jo ikke sånt kan skje her - på en medisinsk klinikk (selv om det er for dyr)! :-/
Skremmende at Avivet nevnes, har grublet over det siden jeg så linken tidligere i dag, og har noen ganske heftige historier som jeg ikke har tenkt så mye på før...

Er også ganske fascinerende at veterinærutdannelsen tar lengre tid enn å utdanne seg til lege, også ender det opp sånn som det der...
Kan ikke noe for det, jeg BLIR nysgjerrig når folk sier sånt x3
Tilfeldig bekjentskap
© Ola Hårek Rokoengen
Reklame for plussmedlemskap