Eneste bloggen sør for nordkapp som omhandler kuer.

Egentlig kan jeg ikke fordra blogging.
I mine øyne er det eneste folk skriver og reklamerer om mote og sminke, og det har jeg medioker interesse av... Men etter å ha sett ei venninne sitte å blogge om hesten sin inne på nettstedet Hest.no fant jeg ut at jeg skulle prøve meg like vel. Så jeg lagde en slags parodi på de utallige hestebloggene der inne. Så på de mange ræva bannerene folk hadde på profilene sine og laget en akkurat like jævelig banner sjøl. ...Bare at med kuer selvfølgelig.
Resultatet ble "Kvegpels" en mildt sagt useriøs blogg som har fått overraskende god feedback der inne.

Hestefolk annerkjenner ikke ku som hest, men de er ikke negative til tanken på klovdyr heller.
Hvis noen av dere gidder å lese igjennom et par innlegg kan dere jo fortelle meg hva dere synes?
Er fiskefolk like fordomsfrie mot ku som det hestefolk her? (Haehaehaehae!)
Fornøyelig, Ciklide!

(historien om oksene som brøt seg ut var sann? - ser for meg at det må ha vært småstressende...)
Denne får du bruke ved passende anledning:

[External Image]

Hahah! Det bilde skal jeg bruke en faksimile av! : D

Solveig G S
Fornøyelig, Ciklide! :-) (historien om oksene som brøt seg ut var sann? - ser for meg at det må ha vært småstressende...)

Yes. True story.
Og ja - det var veldig stressende. Hahah! Men så lenge de er på fórbrettet og ikke lenger så går det greit. Eneste som er litt stress da er at de skiter ned og vi må skrape ut etterpå.

I fjor sommer var det verre. Da var det en okse som kom seg ut av fjøset og løp langt. (Så sent på kvelden/natta at det ikke var folk ute heldigvis)
Da vi ikke fikk tak i den og roet den ringte vi etter en lokal jeger som pleide å skyte storvilt og kunne å slakte for å få han til å komme å skyte oksen og slakte den for oss. Det nærmet seg morgengry og om ikke så alt for lenge ville det bli trafikk på veiene. (Hadde det vært på dagtid oksen brøt seg ut måtte den ha blitt skutt med en gang)
Da jegern kom så ville han ikke skyte oksen fordi den var så fin(!) men ville prøve å fange den med lasso i stedet. Så vi plasserte han på svansen på traktoren og jaget etter oksen med traktor ute på jordet.
Det er det villeste jeg har sett. Hver gang vi trodde han skulle få lassoen rundt halsen på oksen (Og det skal nevnes at lasso ikke var hans sterkeste side så han trengte sine forsøk) så hoppet oksen unna.
Når han endelig fikk tauet rundt hornene på oksen røk tauet, og han kjørte hjem for å hente sterkere tau. Til slutt fikk vi tak i han og slepte han bak traktoren hjem.
Han lå å sov i bingen hele dagen etterpå!

Desverre har jeg ikke bilder så jeg får ikke skrevet om det på bloggen.
Dvs jeg kan jo skrive om det, men målet mitt er jo liksom at det skal være bilder i alle innleggene på siden.

Vel, du beskriver det så levende at den historien bør med uansett om du mangler bilde!

Jeg klarer ikke å skjønne hva et forbrett er, så som du skjønner er ikke mine ku-kunnskaper så store :-S
Bullshit på forbrettet er noe dritt.

Her er byfrøkna med inn på forbrettet i filmen "Grabben i graven brevid"

[External Image]

Aha, da er jeg med. Jeg trodde dette brettet var noe som var utafor fjøset (gjerne ut av veggen *flau*), men når jeg ser bildet, har jeg vært nok i fjøs til å kjenne det igjen (jeg har drevet med hest i min ungdom, men grisene hos bestemor og bestefar stod sånn, bare med litt mer gitteraktig gjerde)
Genial blogg Ciklide. Mange fine bilder og artige kommentarer.
Blir så glad når jeg ser at dyrene får gå ute, og dine er jo ekstra fine da: Kritthvite og med våkent blikk

Jeg har jobbet som fjøsavløser en gang i tiden, og to av besetningene var dyr som stod inne hele året, bunnet i hver sin bås. Ille greier
Det var stor forskjell på disse dyrene og de som fikk komme ut og røre seg.
Så ble det forbudt heldigvis, men inntrykkene sitter igjen. Derfor ble jeg så glad da jeg leste i bloggen din. Stor trivselsfaktor for kyrne
Kjempemorsom blogg !!!

Har jobbet mye i kufjøs og kjenner meg igjen i flere av situasjonene. Kyr er herlige dyr, syns at det er så få som får lov til å bli kjent med en ku nå om dagen.
Ciklide
Til slutt fikk vi tak i han og slepte han bak traktoren hjem. Han lå å sov i bingen hele dagen etterpå!

Hahah, oksen og/eller mannen? :P

Kuer er KUle dyr! I alle fall når de holder seg på avstand.
Rakk å lese et par av bloggene dine i går. Veldig flotte bilder og fornøyelig å lese )
Takk for positiv feedback!!
Kjempeartig! Likte spesielt godt den med traktoreggene. Flotte bilder og skjønne kyr! Lagt til i favoritter her, skal følge med på denne.
Satt å leste bloggen for guttungen å søstra mi. Utrolig godt skrevet! Vi koste oss
Kuer er meget kloke dyr så de skal man ikke kimse av.

Se bare her der lederkua er på kurs for å lære seg å slå av strømgjerdet. Ikke noe blir overlatt til tilfeldighetene da hun benytter seg av Tysk presisjon under kurset for å være sikker på at kunnskapsnivået skal være på topp.

[External Image]

Unødvendig å si at dette var et kuult tiltak på en bloggside for hester ***knegg***
Kyr er kule dyr som gagner oss mennesker

Den eneste grunnen til at vi holder kyr er at dem gir oss melk og kjøtt. Fanatikere som ikke spiser kjøtt ut fra et merkverdig dyrehensyn, ønsker etter alle logikkens regler ikke at dyret engang blir født. For hvem i all verden vil ha kyr som ikke gir avkastning?

Eg digger kyr, som den dyrevennen eg er, og eg unner dem å bli født!
Linka
Satt å leste bloggen for guttungen å søstra mi. Utrolig godt skrevet! Vi koste oss ;)

Hahah! Så bra!
Hadde tenkt meg ut å ta flere bilder til nye innlegg igjen en dag, men det regner så mye at vi nesten ikke han ha ut dyra. De tråkker ned og ødelegger beitet slik når det blir så vått som det er nå.
da var det iallefall reklamert for deg på min facebook-side

Fantastisk arti!
hehehehhe... så filmen du har linka til på bloggen... Lo så tårene spratt! Genial!
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap