Har tetra sluttet med dråpetester?

Vet ikke om dette blir i riktig kategori eller om noen har postet liknende tråd før (men kunne ikke finne en).

Gikk inn på Tetra sine sider for å hjelpe en venninne å finne bruksanvisning på Tetra sitt dråpetestsett. Men kunne ikke finne det. Ser nå de kun har STRIPS for å teste vannverdiene med. Stemmer dette? En har jo alltid blitt anbefalt å styre unna disse stripsene og holde seg til dråpetester da dette er mer nøyaktig.

Er dette rent triks for å selge mer fra Tetra sin side (folk vil jo ha det enkelt), eller har stripsene blitt så nøyaktige at disse er like fine å bruke? Flott om de har blitt det altså, for det er jo ganske tungvindt med de dråpetestene. Men ble litt skeptisk...

Link til Tetra sine sider.
Her finner du bruksanvisning på norsk for Tetras tester.
Jeg kan ikke tenke meg at Tetra har sluttet med dråpetester. Jeg fant dette på Tetras sider.
Jeg kan heller ikke tenke meg at stripsene har blitt noe mer pålitelige enn de har vært før.
Dråpetester er genialt, lettvint og pålitelig nok for en vanlig akvarist.
Strips er bare lettvint. Og ikke pålitelig.
Så rart! Siden jeg linket til over vises ikke lengre. Men går jeg inn på din link finner jeg dråpetestene ja... Pussige greier. Kanskje en falsk side?

Ser jo også at det ikke er noen som selger noe annet enn dråpetestene på diverse nettbutikker.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap