Hmmm.. guppy?

Fikk disse to oransje og svarte fiskene med svigermor..
Hun sa det var Guppy.. har sett litt i fiskebasen, og det ligner ikke så veeeldig på bildene der.. alle er jo så fargerike
Hei.
Gå til fiskebasen igjen og søk opp Platy.

mvh
Lillian Ulriksen
Hei. Gå til fiskebasen igjen og søk opp Platy. :-) mvh

Tenkte tanken såvidt igår, men de har jo ikke mikkemus "bakerst", så det slo jeg fra meg.. Men så jo nå at der var fisk uten mikke på Og at der var noen som var veldig lik og!
Platy er en herlig fisk. :)
Hei igjen.
Artig den med "mikkemus" utseende som du kaller det.
Platy er synes jeg, en herlig fisk. Og du finner den med mange ulike mønster/farger. Jeg har tidligere hatt en hel hær av dem, og jeg tror ikke en av dem var helt likens. Små nyanser var det alltid å se om man studeree "mønstrene" i fargene nøye.
Herlige synes jeg de er da de er meget aktive, fredelige og så dette at selv om de ikke blir så veldig store synes de så godt i akvariet på grunn av aktivitetsnivået og fargene.
Og en annen ting, om du synes det er/ville være artig med at fiskene dine formerer seg, har du gjort et bra valg av fisk. Seks blir fort til fler.

Jeg vet ingen ting om hva slags andre fisker du har eller størrelsen på karet ditt. Men vil anbefale deg anskaffe noen fler platyer enn disse to. Minst seks stk. Personlig tror jeg de trives bedre når de er fler ilag.

mvh
Har bare to av dem, 6 molly og 2 ancistrs sp. Akvariet er på 240l, så jeg har plass til flere platy, kan du si
Hei!

Jeg tror dette er to guppyer, jeg faktisk! Det er i allefall ikke platy, for disse fiskene har jeg også. De er mer runde, "trekanta" og har ikke den samme formen på halen om du skjønner. Kan legge med et bilde som er tatt av tre av mine platyer.

Jeg har sett flere guppyer som ser ut som dine både på medlemsakvarier her, på auksjon og i dyrebutikkene. Du er heldig, de er veldig fine!=)

Hilsen Iselin=)
Bildet viser platy og molly.
Jeg tror je heller mer mot platy enn guppy..
Er ikke "alle" guppyene ganske tynne? Det er ikke mine.. De har mer "vanlig" fiske-form
Den til venstre syns jeg ser ut som ei guppy hoe med den runde kroppen og avrundet buet hale, men synet kan bedra. den til høyre ser veldig ut som platy ja. Prøv å få tatt noen flere bilder for vinkel, lys osv kan gi oss "synsbedrag". Fine er de ihvertfall
Kjempe søte fisker! Og veeeldig sportye!! Spesielt den ene..
H*n har laget løpsbane bakerst i akvarie og spurter frem og tilbake.. hehe

Skal sette meg ned med kameraet og prøve å få noen bedre bilder
Var ikke lett å ta bilde av de! *sukk*
Her er det beste jeg fikk til
Jeg synes fremdeles den til venstre ser ut som en guppy, men det er merkelig at du ikke får med halen til den som ser ut som en platy..:p Den vrir seg liksom alltid litt unda.
Jeg syns for min del at de likner mest på blandingsfargede molly jeg da Sikker på det ikke er blandinger av gul og sort molly du har?
den man ikke ser halen på nå, er den man ikke så på det andre bildet
Henriflette
Jeg syns for min del at de likner mest på blandingsfargede molly jeg da :D Sikker på det ikke er blandinger av gul og sort [URLBLOCK1] du har?

Jeg har ikke peiling på hva jeg har Men molly kan detogså være.. kan være alt mulig for min del ! heheh
Svigermor har vist ikke guppy, så da er det vertfall ikke det..
Tror det er Platy, jeg får bare vente og se om Mikke kommer frem når de er "voksne"

Takk for alle svar og tilbakemeldinger
Iseliin90
Hei! Jeg tror dette er to guppyer, jeg faktisk! Det er i allefall ikke platy, for disse fiskene har jeg også. De er mer runde, "trekanta" og har ikke den samme formen på halen om du skjønner. Kan legge med et bilde som er tatt av tre av mine platyer. Jeg har sett flere guppyer som ser ut som dine både på medlemsakvarier her, på auksjon og i dyrebutikkene. Du er heldig, de er veldig fine!=) Hilsen Iselin=)

GUPPY dette?!. Ligner mer på platy altså, (min mening vertfall) eller molly eller no. Men ligner ikke guppy.
Hei
Fiskene du fikk er To mollyer .
så noen som var helt like på dyrebutikken idag .
Damen som eide den sa at det var to mollyer , jeg trodde selv det var guppyer .

De var også helt lik dine
Ja, det er molly. Hadde to stk like før.
Shlush
[QUOTE=Iseliin90]Hei! Jeg tror dette er to guppyer, jeg faktisk! Det er i allefall ikke platy, for disse fiskene har jeg også. De er mer runde, "trekanta" og har ikke den samme formen på halen om du skjønner. Kan legge med et bilde som er tatt av tre av mine platyer. Jeg har sett flere guppyer som ser ut som dine både på medlemsakvarier her, på auksjon og i dyrebutikkene. Du er heldig, de er veldig fine!=) Hilsen Iselin=)

GUPPY dette?!. Ligner mer på platy altså, (min mening vertfall) eller molly eller no. Men ligner ikke guppy.

Jeg tror at hvis vi hadde fått et bilde hvor man hadde sett hele fiskens kropp hadde det vært mye enklere å identifisere fiskene. Om vi ser utifra det første bilde, så synes jeg fisken t.v ser ut som guppy og fisken t.h ser ut som platy.
Jeg synes nemlig at den t.v ser litt for "lang og smal" ut til å være platy. De skal jo være litt mer "runde"?

Jeg tror alt hadde blitt løst om du hadde tatt bilder av fiskene fra siden og prøvd å få til et litt skarpere bilde, der man kan se hele fisken (inkl. hale og finner)=)
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap