- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Nå må dere bli enige om hva slags malle dette er....!!
Nå må dere bli enige om hva slags malle dette er....!!
Postet 20.10.08 kl 12:37
Postet 20.10.08 kl 12:42
Dette er hverken en Pleco (Hypostomus plecostomus) eller Ancistrus sp. oppdrettsvariant...
Jeg mener fortsatt at dette er en Pterygoplichthys joselimaianus.
Tenkte jeg skulle gi deg noen flere bilder fra Planetcatfish.com også, men deres server er "nede".
Men her er et bilde fra Plecofanatics.
Jeg mener fortsatt at dette er en Pterygoplichthys joselimaianus.
Tenkte jeg skulle gi deg noen flere bilder fra Planetcatfish.com også, men deres server er "nede".
Men her er et bilde fra Plecofanatics.
Postet 20.10.08 kl 12:52
Endret: 20.10.08 kl 12:58
Postet 20.10.08 kl 12:56
Det var da voldsomt til krav til de som skal hjelpe deg? Likte ikke den overskrifta i det hele tatt! Kanskje du kan prøve å ta et bedre bilde som viser hele malla både foran og fra siden?
Er enig med Tine Zachariassen om at det er du selv som må avgjøre hvem av forslagene som ligner best. Det er jo du som har malla og kan studere den.
Er enig med Tine Zachariassen om at det er du selv som må avgjøre hvem av forslagene som ligner best. Det er jo du som har malla og kan studere den.
Postet 20.10.08 kl 13:05
Loomis og Havfrua har helt rett: det er en L-001. Mønsteret på fisken er ikke til å ta feil av. Se her. Den er forøvrig en nær slektning av plecoen, og kan ligne litt, bortsett fra de spesielle prikkene.
Postet 20.10.08 kl 13:40
Postet 20.10.08 kl 14:54
Postet 20.10.08 kl 15:07
Tegningene på denne malla er helt karakteristiske for Pterygoplichthys joselimaianus., også kalt L-001. (Blant annet) Ut fra hva vi kan se på bildet du presenterer.
Og for øvrig, siden du er så "streng" i forhold til identifiseringa gitt av andre på forumet, så skal jeg være litt streng tilbake med deg:
For sikker identifisering trenger vi følgende bilder
a) Helfigur i profil med ryggfinnen "utslått". (Bildet skal være klart, godt belyst, og ingenting skal være i veien for fisken)
b) Nærbilde av området fra midt på ryggfinna til og med hakefinnens lengste filamenter. (sett fra siden) Halefinnen skal være utslått sånn at man kan se tegningene der
c) Bilde fra undersiden som spesielt viser detaljene i og rundt munnen.
DET er hva man trenger for en sikker identifisering av de fleste maller.
Og for øvrig, siden du er så "streng" i forhold til identifiseringa gitt av andre på forumet, så skal jeg være litt streng tilbake med deg:
For sikker identifisering trenger vi følgende bilder
a) Helfigur i profil med ryggfinnen "utslått". (Bildet skal være klart, godt belyst, og ingenting skal være i veien for fisken)
b) Nærbilde av området fra midt på ryggfinna til og med hakefinnens lengste filamenter. (sett fra siden) Halefinnen skal være utslått sånn at man kan se tegningene der
c) Bilde fra undersiden som spesielt viser detaljene i og rundt munnen.
DET er hva man trenger for en sikker identifisering av de fleste maller.
Postet 20.10.08 kl 15:08
Postet 20.10.08 kl 15:09
Endret: 20.10.08 kl 15:13
Liz HTegningene på denne malla er [B]helt karakteristiske for Pterygoplichthys joselimaianus., også kalt L-001.[/B] (Blant annet) [I]Ut fra hva vi kan se på bildet du presenterer.[/I] Og for øvrig, siden du er så "streng" i forhold til identifiseringa gitt av andre på forumet, så skal jeg være litt streng tilbake med deg: For sikker identifisering trenger vi følgende bilder a) Helfigur i profil med ryggfinnen "utslått". (Bildet skal være klart, godt belyst, og ingenting skal være i veien for fisken) b) Nærbilde av området fra midt på ryggfinna til og med hakefinnens lengste filamenter. (sett fra siden) Halefinnen skal være utslått sånn at man kan se tegningene der c) Bilde fra undersiden som spesielt viser detaljene i og rundt munnen. DET er hva man trenger for en sikker identifisering av de fleste maller.
Som skrevet så har jeg ikke hensikt overhodet å være "streng" eller "sint"..
Bruker ikke å skrive så mange smilefjes, men skjønner jo nå at jeg må hive på 3-4 smilefjes for hvert innlegg jeg skriver...
Dette bilde var det beste jeg fikk til i løpet av 2 timers venting, ja hadde da prøvd å lokke den fra med mat og andre godsaker...
))))))))))
Postet 20.10.08 kl 15:12
Hildrum76Jeg holder på å bli sprø..... I går var jeg nesten sikker på at dette er en L001, så får jeg vite at dette er en pleco.. For noen dager siden var dette en ancicstrus.... Og sånn har det vært nå i ca 1 uke og vell så det....
Jeg er ikke sint eller streng overhodet...
Mer ment som en lattermildt innlegg, skjønner nå at jeg må legge inn mange smilefjes....
))))))
Postet 20.10.08 kl 15:17
Postet 20.10.08 kl 15:18
Hildrum76[QUOTE=Hildrum76]Jeg holder på å bli sprø..... I går var jeg nesten sikker på at dette er en L001, så får jeg vite at dette er en pleco.. For noen dager siden var dette en ancicstrus.... Og sånn har det vært nå i ca 1 uke og vell så det....
Jeg er ikke sint eller streng overhodet...
Mer ment som en lattermildt innlegg, skjønner nå at jeg må legge inn mange smilefjes....
))))))
Det var ikke innholdet i innlegget jeg reagerte på, men overskrifta som alle ser før de åpner: Nå må dere bli enige om hva slags malle dette er....!!
DEN syns jeg var vanskelig og unngå å misforstå
Håper du uansett får hjelp til finne ut hva slags malle du har
Postet 20.10.08 kl 15:51
Endret: 20.10.08 kl 15:53
Postet 20.10.08 kl 20:16
Postet 20.10.08 kl 21:45
Postet 20.10.08 kl 21:52