Nå må dere bli enige om hva slags malle dette er....!!

Jeg holder på å bli sprø.....

I går var jeg nesten sikker på at dette er en L001, så får jeg vite at dette er en pleco.. For noen dager siden var dette en ancicstrus....
Og sånn har det vært nå i ca 1 uke og vell så det....
Jeg mener fortsatt at dette ikke er en pleco/ancistrus oppdr..

Men den som kan best bestemme hva dette er for noe , er jo du selv!!

Du må jo sette deg ned å se på bilder av aktueller kandidater, og luke ut!
Det er ikke bestandig så enkelt å så på et bildet og bestemme art/kjønn, osv!
Plussmedlem
Dette er hverken en Pleco (Hypostomus plecostomus) eller Ancistrus sp. oppdrettsvariant...

Jeg mener fortsatt at dette er en Pterygoplichthys joselimaianus.

Tenkte jeg skulle gi deg noen flere bilder fra Planetcatfish.com også, men deres server er "nede".
Men her er et bilde fra Plecofanatics.
Enig med Loomis. Jeg hadde en slik som var prikk lik den på bildet. Jeg kjøpte den som vanlig Ancistrus oppdrettsvariant, men den vokste så enormt raskt og ble kjempestor, så jeg skjønte at det ikke var en Ancistrus. Jeg fikk den senere klassifisert som L001.
Det var da voldsomt til krav til de som skal hjelpe deg? Likte ikke den overskrifta i det hele tatt! Kanskje du kan prøve å ta et bedre bilde som viser hele malla både foran og fra siden?

Er enig med Tine Zachariassen om at det er du selv som må avgjøre hvem av forslagene som ligner best. Det er jo du som har malla og kan studere den.

Loomis og Havfrua har helt rett: det er en L-001. Mønsteret på fisken er ikke til å ta feil av. Se her. Den er forøvrig en nær slektning av plecoen, og kan ligne litt, bortsett fra de spesielle prikkene.
Lro
Det var da voldsomt til krav til de som skal hjelpe deg? Likte ikke den overskrifta i det hele tatt!

Det var ikke meningen å høres sint eller noe sånt ut...
Er ikke det heller... ;o)

Jeg har studert bilder, men kom ikke noe vei, derfor spør jeg her inne som så mange andre gjør...
Tegningene på denne malla er helt karakteristiske for Pterygoplichthys joselimaianus., også kalt L-001. (Blant annet) Ut fra hva vi kan se på bildet du presenterer.

Og for øvrig, siden du er så "streng" i forhold til identifiseringa gitt av andre på forumet, så skal jeg være litt streng tilbake med deg:

For sikker identifisering trenger vi følgende bilder
a) Helfigur i profil med ryggfinnen "utslått". (Bildet skal være klart, godt belyst, og ingenting skal være i veien for fisken)
b) Nærbilde av området fra midt på ryggfinna til og med hakefinnens lengste filamenter. (sett fra siden) Halefinnen skal være utslått sånn at man kan se tegningene der
c) Bilde fra undersiden som spesielt viser detaljene i og rundt munnen.

DET er hva man trenger for en sikker identifisering av de fleste maller.
Ciklide
Hva kostet malla?

Malla kostet meg bensinpenger.. Det var noen som skulle kappe hodet av den og de andre i karet, den levde i en 65 liter sammen med stor scalare (12 cm fra munn til halespiss) og en praktbotia...
Liz H
Tegningene på denne malla er [B]helt karakteristiske for Pterygoplichthys joselimaianus., også kalt L-001.[/B] (Blant annet) [I]Ut fra hva vi kan se på bildet du presenterer.[/I] Og for øvrig, siden du er så "streng" i forhold til identifiseringa gitt av andre på forumet, så skal jeg være litt streng tilbake med deg: For sikker identifisering trenger vi følgende bilder a) Helfigur i profil med ryggfinnen "utslått". (Bildet skal være klart, godt belyst, og ingenting skal være i veien for fisken) b) Nærbilde av området fra midt på ryggfinna til og med hakefinnens lengste filamenter. (sett fra siden) Halefinnen skal være utslått sånn at man kan se tegningene der c) Bilde fra undersiden som spesielt viser detaljene i og rundt munnen. DET er hva man trenger for en sikker identifisering av de fleste maller.

Som skrevet så har jeg ikke hensikt overhodet å være "streng" eller "sint"..
Bruker ikke å skrive så mange smilefjes, men skjønner jo nå at jeg må hive på 3-4 smilefjes for hvert innlegg jeg skriver...

Dette bilde var det beste jeg fikk til i løpet av 2 timers venting, ja hadde da prøvd å lokke den fra med mat og andre godsaker...

))))))))))
Hildrum76
Jeg holder på å bli sprø..... I går var jeg nesten sikker på at dette er en L001, så får jeg vite at dette er en pleco.. For noen dager siden var dette en ancicstrus.... Og sånn har det vært nå i ca 1 uke og vell så det....

Jeg er ikke sint eller streng overhodet...
Mer ment som en lattermildt innlegg, skjønner nå at jeg må legge inn mange smilefjes....

))))))
Hildrum76
Det beste jeg fikk til i løpet av 2 timers venting, ja hadde da prøvd å lokke den fra med mat og andre godsaker... :)))))))))))

Da antar jeg at alle kan være enige om at fisken ikke lar seg identifisere med sikkerhet. :p
Hildrum76
[QUOTE=Hildrum76]Jeg holder på å bli sprø..... I går var jeg nesten sikker på at dette er en L001, så får jeg vite at dette er en pleco.. For noen dager siden var dette en ancicstrus.... Og sånn har det vært nå i ca 1 uke og vell så det....

Jeg er ikke sint eller streng overhodet...
Mer ment som en lattermildt innlegg, skjønner nå at jeg må legge inn mange smilefjes....

))))))

Det var ikke innholdet i innlegget jeg reagerte på, men overskrifta som alle ser før de åpner: Nå må dere bli enige om hva slags malle dette er....!!

DEN syns jeg var vanskelig og unngå å misforstå

Håper du uansett får hjelp til finne ut hva slags malle du har

Plussmedlem
Kampfisk
Da antar jeg at alle kan være [I]enige[/I] om at fisken ikke lar seg identifisere med sikkerhet. :p

Jeg er ikke enig angående det.
Loomis
Jeg er [I]ikke[/I] enig angående det. ;)

Ditto. Fisken er 100 % sikkert en L-001. Den er ikke til å ta feil av.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap