Kjøpt brukt akvarium med fisk, men hva heter de?

Bilde nr 3 er en sommerfuglciklide i allefall. Har noen selv.
Ålen ser ut som om det er en kuhli ål.
Nr 1 tror jeg er en sølvhai. Håper igrunn ikke det hvis ikke karet ditt er svæææært. da disse lever i stim og skal ha flere. minst 5.

Kuhliål er også en stimer og du burde ha ca 10 for at de skal trives godt.
4 er nok en dverggurami, er ikke helt stø på hvilken sort. Kan også være en voksenstr gurami.

nr 5 vet jeg ikke.

det siste bildet ditt med nr 6 og 7? den røde av de er en perlegurami. og de blåaktige blågurami
Den fisken på bilde nr 3 må du enten kvitte deg med, eller bytte ut stenene i karet med sand. da dette er en ciklide som siler sand gjennom gjellene for å finne mat.
Ser ut til at Sjura har tatt detektivjobben på alvor her, men jeg tror alikevel at nr. 4 er gullgurami...
Mangler nr 5 sissimor. Og kunne igrunn dette i hodet. Ikke værst for å være en relativt ny akvarist. Ikke rart folk mobber meg litt.
hehe, tusen takk for al hjelp
er dette dyre fisker?
Ville egentlig sagt at fisk 2 og 5 er SAE, Flying Fox, Falsk FF eller Siamesisk FF. Er jeg på bærtur ?? Stusser litt pga den skråstilte svarte stripen i forkant......
Erling Haugene
er dette dyre fisker?

Nei, alle er helt vanlige akvariefisker, som selges i alle zoobutikker. I butikk koster vel de avbildene fiskeartene fra noen tiere til en drøy hundrelapp pr stk, avhengig av art og størrelse.
Hei

Bilde 2 i innlegg 1 er av en Glassmalle. Det er to typer som er ganske like så er litt usikker hvem av disse to det er.
Inaktiv bruker
nr1 er en Sølvhai.
Den blir stor så med mindre du har 7-8 hundre liter så burde du ikke ha den.
[info]
bilde 1: sølvhai
bilde 2: haimalle, khuli ål og et glimt av ancistrus
bilde 3: sommerfugl ciklide hann
Nr. 4: Gullgurami (Trichogaster trichopterus).
Nr. 6: Perlegurami (Trichogaster leerii).
Nr. 7: Blå gurami (Trichogaster trichopterus).

Nummer 4 og 7 er altså samme art, men nr. 4 er en gullfarget oppdrettsvariant.

Spock
nr1 er en Sølvhai. Den blir stor så med mindre du har 7-8 hundre liter så burde du ikke ha den.

Helt enig. Kvitt deg med sølvhaien før den blir så stor at ingen vil ha den. Det er umulig å få den til å trives i et normalt akvarium over tid, rett og slett fordi det før eller siden blir alt for trangt for den. Du kan også lese mer om den på Wikipedia.
nr. 1: sølvhai
nr. 2: kuhlii-ål
nr. 3: sommerfugl ciklide
nr. 4: gull gurami
nr. 5: usikker, kansje nå hai malle av noe slag...?
nr. 6: perlegurami
nr. 7: marmorgurami

Tilfeldig bekjentskap
© Jo inge Monsen
Reklame for plussmedlemskap