Varmekolbe

Nå vet jeg at dette med varmekolber har blitt tatt opp et xxx-antall ganger, men siden ting forandrer seg med tiden tar jeg tar opp tråden igjen

Jeg har 3 karr som jeg skal ha varmekolbe i; 22L 30L 45L
I disse karrene blir vel 50w det beste alternativet?

Er det noen som har tips til en varmekolbe de er fornøyd med? Hvilke kolber har egentlig folk på foumet og hvem er å anbefale?

Jeg har sett litt på Aquarium Systems sine, men har ingen erfaring med de.

Setter pris på alt av innspill her

Til små kar
Skal også kjøpe meg ny varmekolbe og falt for denne.
Siden det er i små kar jeg skal ha de Akva-Stabil varmekolbe.
Kort modell til 188kr. Ikke dumt.

Akvastabil er vel et renommert godt navn skulle man tro.
Plussmedlem
Jeg har en Akvastabil-kolbe som er 25 år gammel. Temostaten virker utmerket fortsatt.
Om kvaliteten er like bra på de som blir produsert i dag? Tja...alt var vel bedre før
Det er så sant den Loomis!

Espen, på aquamanias koster den 135kr
Jeg bruker 'Automatic Aquarium Heater CB-8300' av merket 'Resun'
Funker kjempebra, tror ikke den er så dyr heller
Jeg har en gammel 50W kolbe fra Aquarium Systems. Den er så gammel at kolben er av glass, kanskje 10 år eller mer. Den fungerer utmerket, og er lett å stille inn på riktig temperatur.

Ellers har jeg 3 kolber av merket Tronic Fluval, som jeg er veldig fornøyd med. Disse er også lette å stille inn, og vannet i akvariet får den temperaturen kolben stilles inn på.

Ellers har jeg dårlig erfaring med kolber fra AquaStabil. Disse var vanskelig å få stilt riktig temperatur med, og jeg har i tur og orden skiftet ut 2 stykker på grunn av at termostaten sviktet. I det ene tilfellet slo kolben seg ikke på, slik at vannet ble for kaldt, og i det andre tilfellet slo den seg ikke av,slik at vannet ble for varmt. Heldigvis oppdaget jeg dette før fiskene ble kokt.
I begge tilfellene hadde det begynt å bli dugg på innsiden av kolben.

AquaStabil-kolbene var kanskje 5-6 år gamle. Den eldste Tronic Fluval-kolben er litt over ett år gammel, og de to andre er nesten helt nye, så jeg kan ikke si noe om hvor holdbare de er.
åååååååååååååh... Jeg har rukket å bestille aquastabil sine, 2stk...
Jeg skulle gjerne ha handlet andre som du har bra erfaring med, lang erfaring er jo god erfaring!
Loomis
Jeg har en Akvastabil-kolbe som er 25 år gammel. Temostaten virker utmerket fortsatt. Om kvaliteten er like bra på de som blir produsert i dag? Tja...alt var vel bedre før ;)

Glemte erfringen din også, beklager!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap