- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- Fotokonken desember 2006
Fotokonken desember 2006
Allereie no vil eg starte å reklamere for den siste fotokonkrunden i 2006!
Sidan det er siste runde i år og jul og sånn slår vi litt til med premie og tema er fritt! Reknar med stor deltaking og gode bilde!!
1. premie i fotokonken er eit [URL=http://clk.tradedoubler.com/click?p=51090&a=1169363&g=0&url=http://shop.japanphoto.no/?contentKey={9560DC61-C023-4E18-A311-22E3FDEA1911}]Sanyo Xacti VPC-S6 digitalkamera[/URL] med 6 megapixlar oppløysing i eit lekkert kamerahus. Det er nok ikkje eit perfekt kamera for å ta bilde av fisk i akvarium, men er eit kjempeflott ekstrakamera til å putte i lomma og ta med seg overalt!
Dette er sponsa av Japan Photo.
Stemmepremie vil vera boka [URL=text.cfm?id=1694]"Akvariefisker"[/URL] av Ulrich Schliewen. Det vil seia at ein av dei som stemmer på bilda vil bli trekt som vinnar av denne flotte boka. Denne er sponsa av zookjeden Zoo1.
I tillegg blir det også 2. premie i fotokonken: Valfri t-skjorte frå Akvaristsjappa.
3. premie er en boks med kvalitetsfór fra Zoo Garden i Haugesund.
Alle som deltar i fotokonkurransen får 25 gratis bilder for framkalling hos Japan Photo.
Påmelding startar 1. desember, og sjølve konkurransen startar den 10. No er det berre å benke seg foran akvariet med kamera!
[URL=text.cfm?path=1798,1895]Sjekk fotoartiklane for gode tips![/URL]
Sidan det er siste runde i år og jul og sånn slår vi litt til med premie og tema er fritt! Reknar med stor deltaking og gode bilde!!
1. premie i fotokonken er eit [URL=http://clk.tradedoubler.com/click?p=51090&a=1169363&g=0&url=http://shop.japanphoto.no/?contentKey={9560DC61-C023-4E18-A311-22E3FDEA1911}]Sanyo Xacti VPC-S6 digitalkamera[/URL] med 6 megapixlar oppløysing i eit lekkert kamerahus. Det er nok ikkje eit perfekt kamera for å ta bilde av fisk i akvarium, men er eit kjempeflott ekstrakamera til å putte i lomma og ta med seg overalt!
Dette er sponsa av Japan Photo.
Stemmepremie vil vera boka [URL=text.cfm?id=1694]"Akvariefisker"[/URL] av Ulrich Schliewen. Det vil seia at ein av dei som stemmer på bilda vil bli trekt som vinnar av denne flotte boka. Denne er sponsa av zookjeden Zoo1.
I tillegg blir det også 2. premie i fotokonken: Valfri t-skjorte frå Akvaristsjappa.
3. premie er en boks med kvalitetsfór fra Zoo Garden i Haugesund.
Alle som deltar i fotokonkurransen får 25 gratis bilder for framkalling hos Japan Photo.
Påmelding startar 1. desember, og sjølve konkurransen startar den 10. No er det berre å benke seg foran akvariet med kamera!
[URL=text.cfm?path=1798,1895]Sjekk fotoartiklane for gode tips![/URL]
Postet 21.11.06 kl 11:03
Endret: 30.11.06 kl 15:25
Postet 21.11.06 kl 19:31
Postet 21.11.06 kl 19:34
Postet 21.11.06 kl 19:43
Postet 21.11.06 kl 20:35
Postet 21.11.06 kl 20:37
Er det fritt frem med motiv?
I desemberkonkurransen er temaet fritt, altså av hva som helst innen akvaristikk.
Kan bildene ha vært vist i forum tidligere?
Nei, bildene kan ikke vært vist på akvaforum tidligere.
Hvordan melder man seg på?
Kommer link til påmeldingssiden når konkurransen starter.
Kan man sende inn flere foto?
Nei, er nok bare ett bilde pr medlem pr runde.
Så det er bare å sette seg ned foran akvariet å knipse i vei
Ble for sen der ja
I desemberkonkurransen er temaet fritt, altså av hva som helst innen akvaristikk.
Kan bildene ha vært vist i forum tidligere?
Nei, bildene kan ikke vært vist på akvaforum tidligere.
Hvordan melder man seg på?
Kommer link til påmeldingssiden når konkurransen starter.
Kan man sende inn flere foto?
Nei, er nok bare ett bilde pr medlem pr runde.
Så det er bare å sette seg ned foran akvariet å knipse i vei
Ble for sen der ja
Postet 21.11.06 kl 20:40
Endret: 21.11.06 kl 20:40
Postet 21.11.06 kl 20:41
Postet 21.11.06 kl 20:46
Postet 21.11.06 kl 20:49
Postet 21.11.06 kl 20:54
Postet 21.11.06 kl 21:00
Endret: 21.11.06 kl 21:00
CarreraBlir det lagt vekt på kvaliteten på bildene, eller er det motivet som er viktig?
Dette vil jeg tro avhenger av hvem som stemmer på bildene.
Noen stemmer på fineste/rareste/morsomste fisken, mens andre stemmer på det beste fotomessig.
Hvordan dette er fordelt blant alle som stemmer er vel ingen som vet. Er jo ingen egen jury her, utenom alle medlemme som stemmer
Postet 21.11.06 kl 21:04
Postet 21.11.06 kl 21:10
Postet 21.11.06 kl 23:00
CarreraBlir det lagt vekt på kvaliteten på bildene, eller er det motivet som er viktig? Tenker da på evt bilder tatt med mobilkamera, eller dårlige lysforhold, etc.
Remi har jo sagt hvordan det gjelder ved avtsemning, da er det helt opp til brukerne. Det er derimot en "jury" som skal plukke ut de 20 beste bildene fra alle de innsendte, og jeg tror at kvalitet da vil være den avgjørende faktoren for om bildet kommer med videre. Men jeg VET ikke. *knegg*
Postet 21.11.06 kl 23:14
Renate Magnussener helt ny her så lurer på et par ting; først, hvor sender jeg bildet til neste konkuranse? Og må man ha vært medlem over en spesiel tid for å kunne delta? jeg ser at jeg ikke kan stemme på den konkuransen som er nå pga jeg nettopp har registrert meg.
Alle kan delta. Innsendinga skjer via eit påmeldingsskjema som blir opna her på sidene 1. desember.
Postet 21.11.06 kl 23:28
Postet 21.11.06 kl 23:30
Det er undertegnede som er moderator for fotokonkurransen på AF. Det er også undertegnede som har den tunge jobben å sile ut de "beste" bidragene som får delta blant de 20 deltakende bildene. Dette dersom flere enn 20 bidrag kommer inn.
Bidragene som sendes inn til konkurransen blir så objektivt som mulig vurdert for deltakelse. Vurderingen baseres først og fremst på rundens tema; om bildet er i henhold til tema, kvalitet og bildeinnhold.
Er undertegnede i tvil om et bidrag bør komme med, eller om det står mellom to bidrag, så rådspørres webmaster på AF.
Det er kun 2 moderatorer (undertegnede og webmaster) som har tilgang til de innesendte bidragene før den enkelte runden starter. Av den grunn kan disse to heller ikke delta i fotokonkurransen på AF.
Bidragene som sendes inn til konkurransen blir så objektivt som mulig vurdert for deltakelse. Vurderingen baseres først og fremst på rundens tema; om bildet er i henhold til tema, kvalitet og bildeinnhold.
Er undertegnede i tvil om et bidrag bør komme med, eller om det står mellom to bidrag, så rådspørres webmaster på AF.
Det er kun 2 moderatorer (undertegnede og webmaster) som har tilgang til de innesendte bidragene før den enkelte runden starter. Av den grunn kan disse to heller ikke delta i fotokonkurransen på AF.
Postet 21.11.06 kl 23:33
Minner om fotokonken. Det er enda nokre dagar til ein kan melde på bidrag, men ein bør allereie no starte å ta bilde!
Har lagt ut info i kveld:
http://akvaforum.no/fotokonkurranse.cfm
Har lagt ut info i kveld:
http://akvaforum.no/fotokonkurranse.cfm
Postet 26.11.06 kl 23:16