Hvorfor registrerer folk akvariet sitt uten bilder?

Dette undres jeg veldig over. Jeg sitter å søker på forskjellige akvarier og merker meg at det er utrolig mange som ikke har bilde av akvariet sitt.

De har registrert akvariet men ingen bilder. Dette forstår jeg ikke og for å være helt ærlig, jeg sliter litt med å ta de medlemmene som har ørten akvarier registrert men ingen bilder seriøst.

Hva mener dere andre?
Det har nok vært tilfeller hvor jeg har lurt på om ikke mangelen på bilder har en viss årsak, ja

Men, så tok det en god stund før jeg fikk bilder selv også, siden jeg bare har mobilkamera (endres til helga ), og det er vrient å få bra bilder med det.

Så årsaken kan sikkert være så mangt
Støtter vel Elin litt her.. Kan jo være mangel på kamera, at folk ikke er helt fornøyd med oppsettet sitt osv.. Er sikkert noen som vil skryte på seg litt og men jeg ser jo ikke helt poenget med det personlig da..
Mvh Asle
Men dårlige bilder er vel bedre enn null bilder? Og så kan man forklare hvorfor bildene ble dårlig og oppdatere de etterhvert.

Og jeg snakker forøvrig ikke om nyregistrerte kar, men noen som har registrert for lenge siden. Og ikke bare et, men flere. Og så kan man kanskje låne seg et kamera?

Der det finnes vilje finnes det som regel løsninger.

Mulig det er jeg som er for snerpete, men jeg trekker i tvil seriøsiteten iblant.
Er veldig enig med 2nelise her.
Idag har så å si alle mobilkamera å da er det kanskje også med en USB kabel.
Før jeg fikk digitalkamera tok jeg mobilen til hjelp.

Synes det er utrolig artig å se på medlemsakvarier med bilder.
Det er en kilde til inspirasjon og kan innimellom gjøre det lettere å hjelpe medlemmer som trøbbler litt med enkelte ting.
Synes også det er greit når folk skriver på Ph, temp filtrering osv.
Men det er kanskje bare jeg som er litt kresen på akkurat det siste der da. :P

Jeg forsøker også å oppdatere akvariene mine ofte.
Men det er vel lettere for meg med 8 akvarier enn for de her inne som har 30... :P
Jeg selv har hatt akvarium i flere år, og vært registrert her i flere år.
men det er ikke lenge siden det kom bilder av noen av karrene mine/våre.
og grunnen er at jeg har et elendig kamera, og prioriterer ikke å legge ut bilder på nettet så høyt.
De fleste som vet/kjenner meg vet at jeg har de karrene/fiskene jeg sier at jeg har, og er det noen som ikke tror meg, så bryr det meg lite.
kan ikke dømme seriøsiteten på folk om de har bilder eller ikke.
Blir for dumt for meg ihvertfall.
Har både kar og kamera, men bryr meg igrunnen midt i øyet om hva enkelte synes å mene om at jeg ikke har lagt ut bilder av dem. Skjønner ikke problemet, rett og slett. Om dere synes jeg da er "useriøs" eller hva, sier ikke noe om meg som hverken person eller akvarist, fordi det at jeg ikke legger ut bilder ikke "passer dere". Dette blir, for meg, i samme gate som de som synes det er riktig å legge inn kommentarer på pris etc i andres annonser. Hvis noe gjerne vil se karene mine, så får de komme på besøk, det er mere riktig, for meg.. Litt for lite eksponeringsbehov, kanskje?
Det er nok mange grunner til at folk melder seg inn i AF eller andre fora.
Selv har jeg meldt meg inn i et par utenlandske kun for å få tilgang til artikler, bilder e.l., uten å bidra med noe som helst.
Mange har nok meldt seg inn her kun for å få hjelp til akvariene, og ikke for å sitte bak PC`n. Føler selv noen ganger at jeg er mer hektet på AF enn på akvariene jeg har, og det blir vel ikke rett.
Men jeg er enig med dere: Det er både lærerikt, nyttig og spennende med andres bilder av akvarier osv. Skulle ønske at flere la inn bilder, men godtar at noen ikke gjør det.
Spesielt hadde jeg ønsket at enkelte som stadig vinner premier i fotokonkurransene i AF og andre akvariefora hadde lagt inn info og bilder i profilene sine. Ellers gir det meg en følelse av at de bare "skummer fløten", for å si det sånn.
Ikke meningen å lage noe nummer ut av det der, men heller å komme med et ønske om oppgradering av profiler
Støtter Ken 100 %!

Useriøs fordi eg ikke har bilder av karene mine? Andre bør vel gi katta i om eg har bilder eller ikke. Så vidt eg vet er det frivillig.
Spør du meg så er det for mange bilder av kar rundt omkring
Det er ikke sikkert alle har muligheten til å legge ut bilde Og det kan også hende noen ikke vil eller ikke bryr seg om å legge ut bilder. De kan være like seriøse forde Det er ikke alle som har digitalt kamera heller vettu... Det er et fritt valg mener jeg, om de ikke vil legge ut bilder så er det greit for meg, det er deres valg. Syns selvfølgelig at det er koselig å se hvordan andre har det i karene sine da :p Men begynner ikke å sture om de ikke har det...

Fritt frem Kan ikke vite om folk er seriøse eller ikke ut ifra om de har bilder eller ikke vettu...
Donald
Spør du meg så er det for mange bilder av kar rundt omkring :D

Å? Er det tillatt å spørre hvordan det kan bli for mange bilder av akvarier?
Det er jo gøy og interessant å se på, så hvordan kan det bli for mange?

Jeg spør av virkelig nysgjerrighet her nå altså

Ang. temaet i tråden:
Jeg har bilder av alle mine kar lagt ut, og det er fordi jeg synes det er en morsom hobby å fotografere også. De er ikke der for at andre mennesker skal kunne "kontrollere" akvariene mine via bildene og stemple meg som enten "seriøs" eller "ikke seriøs" (om jeg ikke hadde brydd meg om fotografering i det hele tatt).
Man registrer jo akvariene sine så andre kan se hva man har i de forskjellige akvariene. Hvis man spør om ting på forumet som angår et av akvariene sine, så kan det være nyttig at de som svarer vet hva som er oppi der. Og da er det bedre at man registrer akvariene uten bildet, enn ikke å registrere i det hele tatt
mona o
[QUOTE=Donald]Er det tillatt å spørre hvordan det kan bli [I]for mange[/I] bilder av akvarier?

Tillatelse gitt
Det kan bli for mye av det meste, og av og til reagerer eg også på "spamming" av akvariefotografier.
Men eg har heldigvis lært hvilke tråder det er verdt å følge (din, Birgers og et par andre).

P.S. Dette betyr ikke at eg kun liker deres akvarier, men enkelte har en tendens til å legge ut 5 bilder som eg har vanskelig for å skille fra hverandre. Da blir det litt for mye for meg
Det er seff opptil hver enkelt om de vil legge ut bilder eller ikke, men de gangene jeg faktisk har søkt etter akvarium har det vært spesielt for å se på innredningen til folk som har en fisk jeg er interessert i, for å se hva de trives med. Da gidder jeg ikke å klikke på de som ikke har bilde. Og for å være ærlig ser jeg ikke helt vitsen med å registrere et akvarium uten bilde, synes det er litt meningsløst å vite liter og antall fisk når man ikke får vite noe som helst om hvordan det er innredet.

F eks hvis noen spør i forumet 'botiaene mine trives ikke, hva er galt?' så kikker man på profilen og karet er stort nok for antall fisk, men man har ikke noe bilde som viser innredningen, så må man begynne å spørre om de har nok gjemmesteder. Med et bilde kunne man sett det med en gang, og det hadde vært mer effektivt.

Og at man ikke har kamera synes jeg ikke er noen spesielt god unnskyldning, siden de koster i underkant av 1000 kr nå for tiden, og brukt får man dem enda billigere.

Og ja, jeg synes det kan bli for mange. Dersom det er bilder fra forskjellige vinkler er det interessant, men når man tar to bilder fra samme vinkelen og deretter flytter seg noen cm og tar et bilde til og legger ut alle 3, da blir det litt meningsløst. Men det gjelder ikke bare akvarier, jeg har lagt merke til at det er mange som legger ut 2 identiske bilder i tråder, istedenfor å velge det beste av de to og kun legge ut det ene.
ElinH
Det har nok vært tilfeller hvor jeg har lurt på om ikke mangelen på bilder har en viss årsak, ja ;)

Som du sikkert har sett når du har vært her, har vi bare en puttputtliten gullfiskbolle med klonede, store svømmende fargeklatter oppi, så det har jeg ikke våget å legge ut noe bilde av....Gliz!

Neida, over til saken!
Er lat og en dårlig fotograf.
Innhold i karene endrer seg rett som det er fordi vi flytter på yngel, ungfisk, avlsgrupper, arter som over tid ikke passer sammen, eller vi setter inn en ny art/fjerner en annen.Og jeg gidder seriøst ikke å holde på i timesvis for å oppdatere infoen på ca.35-40 kar slik at det stemmer til enhver tid!
Har alt for mye annet å gjøre som jeg anser som mer viktig!

Er ikke så voldsomt opptatt av hvordan det ser ut i karene våre heller, bare fisken har det bra, og vi faktisk ser dem fra tid til annen. Røtter, stein og planter i et evig kaos, litt alger her og der, og masse kalkrender på utsiden. Ergo er det ikke så mye å ta bilde av heller..... Å knipse bilder av fiskene ser jeg på som mye mer interressant, (og en mye større utfordring,) dersom jeg først tar meg tid til å knipse litt.
Re: hvorfor registrerer folk akvariet sitt uten bilder?
Jeg tror det er flere gunner til det.

Noen har ikke digitalkamera og kansje en mobil som ikke tar gode nok bilder.
Noen synes det ar vanskelig å finne igjen bildene på pc`n og laste inn bildene i profilen.
Noen ser ikke vitsen, det er aktiviteten og praten her som er det viktigste.

Folk er jo veldig forskjellige og det burde vi finne oss i selv om vi elsker å se bilder av det ene nydelige karet etter det andre : )

Jeg synes forøvrig det ar veldig fint at folk har registrert akvariet sitt, i hvertfall hvis de kommer med spørsmål om et eller annet i karet etter hvert.

Grunnen til det er, at det er mye lettere å gi et brukbart svar, hvis man vet noe om karet.( størrelse, fiskesammensetning, planter, temp, hvilket filter, hva slags lys....

Det ligger jo litt i samme gata at det kan være lurt å oppdatere karet , når fisk blir byttet ut eller karet oppgraderes med nytt utstyr.

Så jeg synes dere er flinke, alle dere som har registrert karet/karene deres : )

Og Jeg elsker å se bilder, det gir meg inspirasjon og stor glede.
Jeg må si jeg setter stor pris på at folk registrerer akvariene sine og oppdaterer dem. Det gjør det så mye enklere når det er behov for en oversikt for å svare på et spørsmål. Om det er bilder eller ikke spiller i slike tilfeller mindre rolle for meg.

Man må også ta med i beregningen at det ikke er alle som har like stor interesse for fotografering eller som i det hele tatt har mulighet for å få tatt bilder. Jeg var selv registrert her inne i laaang tid uten bilder siden jeg overhode ikke kunne ta meg råd til å skaffe meg et kamera, og mobilen var av det gamle slaget uten mulighet til å ta bilder. Det er ikke alle som kan eller vil prioritere slikt.

Når det er sagt så er det selvfølgelig morsomt å se på bilder, men et krav eller ønske om at alle skal legge inn bilder har jeg absolutt ikke. Dette er da en helt frivillig ting og ikke noe som andre har noe med.
bilder kommer ,må bare få tatt dem først
Informasjon?
fordelen med å registrere akvariet kan jo være for man ønsker denne informasjonen selv? og jeg har ikke behov for å fite hvordan akvariet mitt ser ut.
Jeg har bare hatt akvarie et 7 måneder og føler at kunnskapen kommer litt etterhvert. når jeg fikk akvariet så viste jeg ikke forskjell på en guppy og en gurami. Da syns jeg det var utrolig fint å gå inn å min egen profil og sjekke hva for noe mystisk jeg hadde i karret så jeg kan sitte og lese litt om det å jobben, sjekke at verdiene stemmer med hva fisken krever, sjekke om de forskjellige planter og ikke minst jakte på nye fisker som kan trives med de eksisterende.
Jeg har profil for meg selv og ikke for andre. Jeg har lagt ut et "skrytebilde" som jeg syns var fint slik at jeg kan sende bilde på link til folk jeg kjenner.
Bilde er ikke ment for at folk uten videre skal gå og se på akvariet mitt.
Mange her inne har mange akvarier og syns sikkert det er fint å kunne ha en oversikt over hva som er oppi. En gul postit lapp er enklere å miste enn sin egen profil

Folk er her av forskjellige grunner og oppfører seg derfor forskjellig.
og noen er som meg og bare rett og slett for late for de "må" ikke.
Jeg må si at jeg har sirkulert bilder som bare det i det siste, men har stort sett ett eller annet midlertidig. Men når man ikke er fornøyd med oppsettet og/eller ikke fornøyd med bildene så liker jeg ikke å vise det til noen heller. Sånn er jeg med mitt andre kreative arbeid også, og sånn blir det da med fotografier.

Infoen er jo der for min egen skyld også, spesielt planter da. Andre folk har vel egentlig ikke noe med om man har bilder, selv om jeg synes det er fint andre har det, det inspirerer. Men synes nok denne tråden var litt nabokonaivinduet tråd :P
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap