Planter til små kar, 22liter

Jeg lurer på om det er noen som vet av planter som egner seg til svært små kar som f.eks. 22Liter som jeg skal innrede?
Anubias barteri "nana petite" kanskje. Den er saktevoksende og lite lyskrevende.

Ellers er jo Cabomba fin og hurtigvoksende. Krever ofte trimming, men sluker nitrat.

-Tim
Hva skal du ha i karet?
Skal du ha reker ville jeg ikke hatt anbuias.
Fine planter dette. Karet skal forhåpentligvis bli brukt som yngel/oppvekst i begynnelsen nå og siden det er så lite er det vanskelig å ha ordentlig substrat til planten, ikke sikkert at det blir mange cm. Regner med å bruke rådasand 0,4-0,8mm. Næring er også en ting å tenke på.
Da jeg lånte vekk et kar til søstra mi på 20 liter, brukte hun anubias barteri som høye planter bak og anubias barteri nana som lave buskplanter foran. Det ble fint.
Det er jo robuste planter, så jeg tror jeg kanskje "hærmer" etter henne
jeg fikk tak i en liten saktevoksende sak som jeg synes er kjempesøt, hydrocotyle verticillata. sjekk den i basen. runde fine blader.
Ellers er flyteplanter fint. Fikk noe salvinia natans tilsendt fra Sverige, og den er jo kjempefin. Falt i smak hos fiskene og
Therese VA
jeg fikk tak i en liten saktevoksende sak som jeg synes er kjempesøt, hydrocotyle verticillata. sjekk den i basen. runde fine blader.

Veldig fin, men trenger mye lys. Men tror den kan gå
Tilfeldig bekjentskap
© McEve
Reklame for plussmedlemskap