Død otto :(

I dag når jeg kom hjem fra skolen så jeg at en av mine ottoer lå død på sanden i akvarie Jeg testet vannet og alt var normalt, Men jeg byttet vann like vel. Jeg har ett par Palettciklider som leker i samme akvariet, det er en 54 liter. Kan det ha vært palettene som drepte ottoen?
Takker for alle svar

Pk
Kan ha vært det. Hvor lenge har du hatt ottoen? Hvilket for får den?

Hva annet har du av fisk i karet og hva er vannverdiene? Hva testet du med og hvilket resultat fikk du?
Jeg har hat dem i ca 3-4 uker. De lever hovedsaklig av alger. Det er jo mest derfor jeg har de. Men jeg mater dem med agurk og Algetabletter fre JBL ca. hver 2-3 dag I akvariet er det bare ottoene og Palettene.
Vannverdier: PH: 7
GH: 2-3
C: 26
Nitrit: 0

Jeg tester med dråpetester fra Tetra og JBL

Mvh. PK
Bra du har ordentlige tester, da vet vi at ikke det er problemet.

Otto kan være en vanskelig fisk å "få i gang" i karet. Søk her på forumet så ser du mange eksempler på folk som har mistet mange ottoer i de første ukene etter innkjøp. Mange ottoer er innhule og ikke i god form når de selges fra butikken, dessverre. Men kommer de først i gang og spiser godt så holder de lenge.

Sannsynligvis kan dette dødsfallet føres på "shit-happens" -kontoen.
Ja, ok... Det er vel sånt som skjer
Leste og ett sted at nyinnkjøpte ottoer skal ha masse mat den første tiden.. tror det var her inne jeg leste det. men vet ikke om det er grunnen altså..

Her hos meg var det plutselig en øksefisk som tok kvelden i forgårs, jeg vet at den var helt fin på foremiddagen, ut i fra det jeg kunne se da.(kan ko være ha vært noe med den lille) siden den spiste mygglarver og alt, men på kvelden ble den bare svakere og svakere og plutselig bare lå den der død..
Grunnen til at de skal ha masse mat den første tiden er at de ofte har fått dårlig med mat fra de ble fanget/drettet, solgt til grossist og så ut til dyrebutikkene. Det som kan skje da er at de stoffene i magen som gjør mat om til næring ikke virker mer, og maten bare glir rett igjennom dem. Derfor er det lurt å pøse på med mat de første dagene, eventuelt la alger i akvariet gro skikkelig til.

Men enig med Joakim, dette er sånt som skjer. Vi får satse på at det går bra med de du har igjen=)
Å ja, jeg prøvde faktisk 3 ganger før jeg fikk ottoene til å overleve... de siste 6 jeg kjøpte da for 2 år siden lever alle sammen nå
Har mistet tre stk jeg også- To stk mens jeg var på ferie og finner ikke spor av de. Så tror sneglene har kost seg. Skulle levert tilbake to da de hadde skader på noen av finnene da jeg kjøpte de, men hadde mye jobb og skulle på ferie.
Har en som lever i beste velgående og skal snart få seg noen nye venner.
Er det vanlig med bukvannsott på disse? Lurer på om jeg har fått det på en jeg kjøpte i går....
Ja, Jeg får håpe mine tre andre overlever da Kjøper kansje noen flere ettervert

Mvh. PK
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap