Træng hjælp te væggakvarium
har kjøpt mæ et væggakvarium som d e bare tull me. har fått hengt d opp på veggen no ætte må styr. men æ får jo it d i gang, pga at d it va me bruksanvisning. har prøvd å trykk, men får it nå sirkulasjon i kare. håpe nånn dær ute kan hjælp mæ, for nå må fiskan min stå i en litn bolle.
ps, d e sånn væggakvarium som tropehagen har solgt/selger på 200L.
mvh mona
ps, d e sånn væggakvarium som tropehagen har solgt/selger på 200L.
mvh mona
Postet 19.10.08 kl 00:40
Endret: 19.10.08 kl 00:41
Kan dessverre bare hjelpe deg med et [URL=http://verden.abcsok.no/index.html?q=wall+aquarium+users+guide&x=437&y=22&lr=]søk[/URL]
Kanskje du kan legge til merkenavnet i søket for å snevre søket inn?
Kanskje du kan legge til merkenavnet i søket for å snevre søket inn?
Postet 19.10.08 kl 00:47
Postet 19.10.08 kl 12:28
oj, sjå hær ja. d e jo nånn som har svart =) har venta på mail om svar shø. hehe. æ har kontakta tropehagen, å dæm skoll send mæ mail om bruksanvisninga, men har ir hørt nå fra dæm. dæm hadd kasta bruksanvisninga te d akvariume som dæm hadd i butikken??? d me fisken e at æ har et bordakvarium som æ hadd masse fisk i. dær har d flytta inn 2 store scalara, men æ tok oppi guppyan i dag i håp om at d går bra. ska prøv å få tak i sjefen som æ kjøpt d fra, men hu e jo it på jobb hele tia hu heller vettu. men æ vurdere stærkt å riv ut pompan å lag nå greier sjøl, men d e jo vældi synd å bruk så my pæng på nå som ska virk, som du må bygg om for å få d te. vi får sjå ka æ gjør, men æ bli vældi lykkeli hvis d e nånn som kan hjælp mæ å få igang derre kare. kjenne d slit mæ ut.
mvh mona
mvh mona
Postet 21.10.08 kl 20:28
Postet 21.10.08 kl 20:29
Postet 21.10.08 kl 20:34
takker for d=) beklage, men d er blitt en dårlig vane. ang kare så har jeg funnet ut at d ikke er på 200 men ca 150 el nå sånt.. jeg var å spurte om dem kunne kopiere bruksanvisningen, men den hadde blitt kastet sa de. syns d er merkelig, for dem må jo sende med bruksanvisning med d haret dem har i butikken når de får solgt d. kjenner jo ikke så mange med akvarium heller vettu, men jeg har blitt kjent med en her da som kommer på torsdag. men han trodde ikke at han kunne hjelpe meg så my med d karet. så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. rive ut pompene, selge eller finne noen som kan hjelpe meg. håpløst. men tusen takk for råd.
mvh mona
mvh mona
Postet 21.10.08 kl 20:39
Postet 21.10.08 kl 20:42
150 liter høres voldsomt ut... Hva er målene på karet?
Skulle tro at et veggakvarie på 150 liter ble sånn ca 2 meter langt... :o
Ellers kan det være en fordel å skaffe seg en ekstra pumpe uansett, fordi pumpene som følger med slike kar ofte er sutle-pumper som nesten ikke har noe effekt. Men du har krav på å få bruksanvisning. Dersom du ikke får det til, vil jeg tro du kan heve kjøpet.
Skulle tro at et veggakvarie på 150 liter ble sånn ca 2 meter langt... :o
Ellers kan det være en fordel å skaffe seg en ekstra pumpe uansett, fordi pumpene som følger med slike kar ofte er sutle-pumper som nesten ikke har noe effekt. Men du har krav på å få bruksanvisning. Dersom du ikke får det til, vil jeg tro du kan heve kjøpet.
Postet 21.10.08 kl 20:47
hmm. kordan ska æ forklar d hær da. d hær va et akvarium som den nye sjefen villa bli kvitt så for som muli, så æ fikk d billi. trudd æ gjor et røverkjøp, men no trur æ d e d dommeste kjøpe æ har gjordt... håp it d da. men da æ kjøpt d så vist æ at d it va me bolta å skrua te d. tænkt at d it va nå problem å få tak i, men d va d. heldivis så fikk onkeln min tak i d igjænnom jobben. så ætte ca 2 mnd el mer så fikk æ d opp på væggen. å d va da æ fant ut at d it va me bruksanvisning å fjernkontroll som æ veit d skol føll me. fikk it vansli kvittering heller, men ætte ei stonn så fikk æ ei skriftli ei som d sto spesifisert at d ikke konna returneres. akvariumet e 2 meter langt å har ei pompe på hvær sie. alt ska programeres, co2, o2, pompan, lys å tempratur. høre pompan går, men it nå bevægelse i vanne eller nå bobla.
mvh mona
mvh mona
Postet 21.10.08 kl 20:54
Postet 21.10.08 kl 21:00
Postet 21.10.08 kl 21:03
Rart i grunn, du kan jo egentlig kreve bruksanvisning siden den er såpass viktig. Du skal ikke lide fordi butikken har vært sløv...
Klarer nok desverre ikke å hjelpe deg noe særlig selv her. Jeg fikk faktisk med feil bruksanvisning på akvariumsbordet mitt. Vanskelig å montere når hullene og ingenting ellers stemmer med tegningene :p
Snakke ganske trønder sjøl æ da, så synst itj d va så gæle vanskli å tyd :p Men d e nå en fordel om en snakke trønder sjøl da (Aure, nørdmøre) :p
*Wow, noen som synes at trønder er fint. Har jeg ikke opplevd før *
Hvis du hadde visst navnet så kunne du jo ha sendt mail til flere tropehagen zoo butikker i landet pg spurt, da kommer du sikkert til å få raskere svar av noen?
Det er da verdt et forsøk da ) Prøv å sende mail til flere butikker og spør om de kunne ha sendt deg bruksanvisningen på veggakvarium på 150 liter, og at du har kjøpt et slikt kar av tropehagen zoo, men ikke fått med bruksanvisning (og at butikken hadde kastet den).
citysyd@tropehagen-zoo.no
valentinlyst@tropehagen-zoo.no
byhaven@tropehagen-zoo.no
roseby@tropehagen-zoo.no
futura@tropehagen-zoo.no
namsos@tropehagen-zoo.no
verdal@tropehagen-zoo.no
steinkjer@tropehagen-zoo.no
Lykke til ) prøv å legge inn bilde av karet, kanskje noen kjenner det igjen og kan si merket også )
Klarer nok desverre ikke å hjelpe deg noe særlig selv her. Jeg fikk faktisk med feil bruksanvisning på akvariumsbordet mitt. Vanskelig å montere når hullene og ingenting ellers stemmer med tegningene :p
Snakke ganske trønder sjøl æ da, så synst itj d va så gæle vanskli å tyd :p Men d e nå en fordel om en snakke trønder sjøl da (Aure, nørdmøre) :p
*Wow, noen som synes at trønder er fint. Har jeg ikke opplevd før *
Hvis du hadde visst navnet så kunne du jo ha sendt mail til flere tropehagen zoo butikker i landet pg spurt, da kommer du sikkert til å få raskere svar av noen?
Det er da verdt et forsøk da ) Prøv å sende mail til flere butikker og spør om de kunne ha sendt deg bruksanvisningen på veggakvarium på 150 liter, og at du har kjøpt et slikt kar av tropehagen zoo, men ikke fått med bruksanvisning (og at butikken hadde kastet den).
citysyd@tropehagen-zoo.no
valentinlyst@tropehagen-zoo.no
byhaven@tropehagen-zoo.no
roseby@tropehagen-zoo.no
futura@tropehagen-zoo.no
namsos@tropehagen-zoo.no
verdal@tropehagen-zoo.no
steinkjer@tropehagen-zoo.no
Lykke til ) prøv å legge inn bilde av karet, kanskje noen kjenner det igjen og kan si merket også )
Postet 21.10.08 kl 21:06
Postet 21.10.08 kl 21:09
Postet 21.10.08 kl 21:09
Aggi150 liter høres voldsomt ut... Hva er målene på karet? Skulle tro at et veggakvarie på 150 liter ble sånn ca 2 meter langt... :o Ellers kan det være en fordel å skaffe seg en ekstra pumpe uansett, fordi pumpene som følger med slike kar ofte er sutle-pumper som nesten ikke har noe effekt. Men du har krav på å få bruksanvisning. Dersom du ikke får det til, vil jeg tro du kan heve kjøpet.
når det mangler bruksanvisning så er det en mangel på produktet. du har rett til å få med alt som følger med!!!!
etter norsk forbrukerkjøps lov så foreligger det en mangel på dette produktet!
Postet 21.10.08 kl 21:15
heldivis så e d it min sjæf!!! æ har involvert 2 tropebutikka no, men it nå hjælp å få av nånn. æ har vært trofast kunde te dæm i mang år no. dæm har sikkert tjent mang tusn på mæ, men dæm ska it få ei kron heller nå mer av mæ. litt synd, men når æ bli behandla sånn så har it æ så lyst å gå dær nå mer. e ganske sikker på at dæm snakke om mæ imellom sæ, for all veit om saken om akvariume no. folk æ it har snakka me vist om d når æ kom. entn så e d nå me mæ eller så e d utroli dårli sørvis. ska it slå all under samme kam da, for d e jo nånn som e årlreit å. d må æ no bare si.
Postet 21.10.08 kl 21:15
akvanerd[QUOTE=Aggi]150 liter høres voldsomt ut... Hva er målene på karet? Skulle tro at et veggakvarie på 150 liter ble sånn ca 2 meter langt... :o Ellers kan det være en fordel å skaffe seg en ekstra pumpe uansett, fordi pumpene som følger med slike kar ofte er sutle-pumper som nesten ikke har noe effekt. Men du har krav på å få bruksanvisning. Dersom du ikke får det til, vil jeg tro du kan heve kjøpet.
når det mangler bruksanvisning så er det en mangel på produktet. du har rett til å få med alt som følger med!!!!
etter norsk forbrukerkjøps lov så foreligger det en mangel på dette produktet!
tænkt æ skoll ta kontakt me forbrukeråde, men æ syns d e for gæli å må gå så langt for å få d te. håpe æ slæpp d da. æ fikk jo sand for pluggan å skruan som æ vist at it va me, men æ veit d skoll vær me både fjernkontroll å ei lita flaske som æ it veit ka va pluss bruksanvisninga. for æ å sjæfen sto å kikka på d nånn daga før æ kjøpt d.
mvh mona
Postet 21.10.08 kl 21:19
Jeg synes du skal gå å kreve det en gang til og si det til dem at hvis det ikke går an å få gjort dette på ordentlig vis så kontakter du forbrukerrådet. Bare å si det til dem. Kanskje de blir mer fremgang i saken. Dette setter han og butikken i dårlig lys... De med skruene er jo forsåvidt greit for det visste du på forhånd, men avtalen var jo at du skulle få med fjernkontroll og bruksanvisning. Å da bør du få det... Bare kontakt forbrukerrådet, å få det du har krav på.
Skikkelig irriterende med dårlig service.... :/ :S
Skikkelig irriterende med dårlig service.... :/ :S
Postet 21.10.08 kl 21:25
Postet 21.10.08 kl 21:34