Trenger noen tips =:-D

Inaktiv bruker
hei jeg har fåt problemer med hol av akvariumene mine på grun av lile søstra og lile broren min.klager på lokt vont av dem men jeg bry meg ikke va di sier men jeg har lyst til å ha alle akvariumen mine inne på såveromet mit,og jeg har fåre slat og flyte ale akvariumene mine inn på soveromet mit men mamma og pappa er så stae og synes det bare er noe tul å gjøre.så va gjør jeg ?
Luftfuktighet
Ser du har mange akvarium.
Å ha akvarium på rommet kan skape mye fuktighet og kan være farlig. Faren min gikk med lungebetennelse 1 helt år pga fuktighet fra akvariene. Dette var da jeg var mindre å bodde hjemme. da vi kuttet ut akvariene ble han frisk.
Nå bor jeg heldigvis for meg selv og har god lufting.

Var nok ikke svaret du ville ha, men hvis du skal ha så mange akvarier på rommet, må du nok ha VELDIG god lufting.
Akvarier skal for det første ikke lukte vondt. De skal lukte lett organisk, litt som kompost, og kun når man står rett over dem.

Og som nevnt over trenger du et eller annet for å senke luftfuktigheten dersom du skal ha alle på rommet. Du kan alltids flytte noen få av dem inn på rommet. Men hvis du skal ha så mange akvarier som du har burde man nesten ha eget rom til dem....
Inaktiv bruker
Kine Kristine
Ser du har mange akvarium. Å ha akvarium på rommet kan skape mye fuktighet og kan være farlig. Faren min gikk med lungebetennelse 1 helt år pga fuktighet fra akvariene. Dette var da jeg var mindre å bodde hjemme. da vi kuttet ut akvariene ble han frisk.

ja menjeg trives i en kjempeehøy luftfuktihet så det blir faktisk ikke noen problemer for meg jeg får heller ikke sove så got når jeg sover på romet mit som jeg gjore før når jeg hade flere akvrium inne på soveromet mit =
david g
[QUOTE=Kine Kristine]Ser du har mange akvarium. Å ha akvarium på rommet kan skape mye fuktighet og kan være farlig. Faren min gikk med lungebetennelse 1 helt år pga fuktighet fra akvariene. Dette var da jeg var mindre å bodde hjemme. da vi kuttet ut akvariene ble han frisk.

ja menjeg trives i en kjempeehøy luftfuktihet så det blir faktisk ikke noen problemer for meg jeg får heller ikke sove så got når jeg sover på romet mit som jeg gjore før når jeg hade flere akvrium inne på soveromet mit =

Trives med høy luftfuktighet faktisk. Tror ikke du merker store forskjellen på den måten. Men det er jo litt dumt hvis det er farlig for helsen din.
Du må nok prioritere helsen fremfor å ha alle akvariene på ditt rom. Dermed så skjønner jeg at foreldrene dine er mot dette... Du kan jo ha noen akvarium inne på soverommet, og resten har du f.eks på akvarierom.

Det at du ikke sover like godt nå som da du hadde mange akvarier inne på soverommet tror jeg er rent pshykisk. Altså det er oppe i hode ditt Bare ikke tenkt for mye på det så går det sikkert greit. Du kan jo late som du har 30 akvarium der inne, se de for deg når du lukker øynene ) he heh...

Jeg selv har 1 akvarium og en bolle inne på soverommet mitt nå. Og har ikke planer om å ha flere der inne

Nr.3. Det skal ikke lukte vondt av akvariene dine. Det skal som tidligere nevnt i tråden her lukte organisk. Altså akvarium. men dette skal du kun lukte hvis du stikker nasen ned i akvariet. Hvis det er vond lukt av dine akvarier så er det nok noe riktig galt med vannet ditt. Dette er i såfall uheldig :/

Sååå, mens du bor hjemme så må du nok rette deg etter reglene til mor og far. Men du kan da glede deg til du flytter for deg selv. Da gjør du akkurat det du vil Da kan du sove I et akvarium om du vil :p

Håper det ordner seg til deg. Og hvis akvariene dine ikke lukter annet enn akvarium så er den vonde lukten til dine søsken bare innbildning:p

Jeg mener ikke å være enormt negativ når jeg skriver til deg her. Håper du skjønner det da) Og tar til deg det folk skriver selv om du ikke hører akkurat det du håper på.
Inaktiv bruker
ja men det er jafal ikke let å hidre lukten fra akvariumen og ikke nå opp til lilesøstre og liebroren min sine soverom når det er nesten ikke noe som sperer jeg har et aent arternativ rom som er med siden av soveromet mit men der får jeg ikke lov på grun av at jeg har 2 dome foreldre som ikke ha forståt at det er det beste og ha di der =
Ja, men det skal ikke lukte av akvariene. Jeg kjenner ikke noe lukt av akvariet mitt med mindre jeg strikker nasen under lokket. Så hvis søskenene dine ikke sover nedi akvariet så skal det i grunn ikke være noe særlig problem Da akvarium IKKE skal lukte vondt.

Hvis du har et alternativt rom så ville jeg heller hatt dem dit enn alle inn på ditt rom
Inaktiv bruker
ja men døren til det rom vil jeg å ha v ek vis det.

ps.komm med så mange gode fårslag som mulig sån at jeg til slut kan vise dene tråden til mamma og pappa kansje det hjelpper meg =
Ingen vits å flytte alle akvarium til soverommet ditt. Å sove i et rom med så høy luftfuktighet som det faktisk blir i et slikt rom er ikke sunt.

Du bør mye heller konsentrere deg om å finne årsaken til at akvariumene lukter, for det skal de ikke gjøre.
Inaktiv bruker
det er mest lukt når jeg arbeier i di det lukter vont
Lurer på om du fórer litt for mye?

Slik at mat blir liggende i enkelte områder og råtne.. og når du da holder på oppi der så virvles det opp og lukta kommer.

For det skal ikke lukte uansett om du står ved siden av eller har hendene dine oppi akvariet.

Har du målt vannverdier i det siste? Bør i hvert fall forsikre deg om at det ikke er en ammoniakk eller nitrittbombe på gang.. eventuelt for sikkerhets skyld ta en skikkelig slamsuging og et vannbytte (kanskje løfte på røtter og stein og slamsuge under de også, siden det ofte er på slike steder at matrester samles).
Hvor ofte slamsuger du akvariene? Dette bør gjøres minst 1 gang i uka og da burde ca 1/3 av vannet skiftes ut. Da burde lukten bli borte.
Ellers må du huske på å aldri vaske filtrene helt rene, men bare skylle filteret i ei bøtte med akvarievann.
Inaktiv bruker
jeg har verfal ikke overfort
david g
ja men døren til det rom vil jeg å ha v ek vis det. ps.komm med så mange gode fårslag som mulig sån at jeg til slut kan vise dene tråden til mamma og pappa kansje det hjelpper meg =:-D

Tror du det hjelper å vise foreldrene dine en tråd der du kaller dem for dum??
Det er ikke den beste taktikken jeg har hørt
Har et poeng Lro. Aldri en suksessfull taktikk det der

Det var en gang det var noe galt med vannet i et av mine akvarier. Det luktet altså vondt! Det var ikke noe særlig. Kjendte ikke lukten i hele rommet nei, men når du nærmet deg karet så kjendte jeg lukten ganske godt.

Jeg stoppet opp foringen for en liten stund, skiftet mye og ofte vann en stund. Så ordnet det seg Jeg fant ikke ut hvorfor det ble slik, men med vannbytter og lite mat ble alt i orden igjen. Så nå er alt bare fryd og gammen

For akvarium skal ikke lukte vondt, det skal lukte organisk. Ikke en vond lukt dette altså. Og den organiske lukten kjenner du ikke med mindre du har nasen nedi karet)

Så i stede for å flytte alle karene så ville jeg heller ha blitt kvitt lukten. Siden den da gjør vannet dårligere for fiskene også.

Så prøv med vannbytter og lite mat en stund du, så skal du se lukten forsvinner )
Men lukter det slik av ALLE karene dine?? Såfall ville jeg vært litt skeptisk og urolig. Da er det noe galt med vannet ditt. Kanskje dårlig vann i kranen? Ellers så har du kanskje foret for mye i alle karene.
Inaktiv bruker
nei bare av det ene akvariumet mit
david g
nei bare av det ene akvariumet mit

Det er da en positiv ting (at det er bare av ett kar altså). Da foreslår jeg lite mat og hyppige vannbytter en stund fremover. Så skal du se at lukten forsvinner etter hvert

Tada... Problem løst )
Inaktiv bruker
jeg tror jeg vet va som har sjed deter ikke vannkvaliteten men den invendige ehaimpumpen min som bare har kliket ijen =
Du får fikse den å så kjøpe ny)

Det at pumpen klikker, såvirker også vannkvaliteten btw.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap