54 liter, biotopakvarie, hva?

Jeg har en 54-liter nå , og har hatt den to-tre år. Det har vært vanlig selskapsakvarie til nå, men nå har jeg gått litt lei, så jeg tenkte jeg skulle prøve noe nytt istedenfor å sege akvariet.

Jeg har ingen fisker i akvariet til nå, så jeg har lyst til å prøve å lage biotopakvarie (eller hva det heter), og jeg er veldig glad i malawi. Kan jeg ha det i 54-literen eller blir det for lite? I så fall , hva slags fisker kan jeg ha `?

(Om du vet om andre fine biotop, blir jeg glad for å høre det =) )
malawi bør nok ha endel større en 54 liter. Etter min mening bør man opp i en 200-250 liter minimum. Men hva med sør-afrikansk hvor du kan ha dvergciklider? som sommerfuglciklider, palettciklider etc?
Neei, er ikke så veldig glad i ciklider at det gjør noe egentlig
Men hva med Tanganyika da?
Hva med noe annet, gurami?
Kanskje det.. Men synes det blir så stusselig med bare to fisker i akvariet. Menmen,
Trenger ikke å velge de som bare skal være 2! [URL=http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5229
]Pygmégurami[/URL] , Lakrisgurami
La-sparky
Neei, er ikke så veldig glad i ciklider at det gjør noe egentlig :) Men hva med Tanganyika da?

tanganyika blir enda større enn malawi igjen, skal du ha malawi/tanganyika eller victoria må du skaffe et større kar
Prinsessen av Burundi da, kan jeg ikke ha et par av den ?
Søk den rundt på fiskedatabasen og sjekk antall liter. Prinsessen trenger minst 100
Forøvrig som jeg skrev tidligere, ikke tanganyika heller, prinsessen av burundi kommer fra tanganyika
Prinsessen av Burundi blir fort fler og karet blir fort for lite, men du kan titte litt på de små sneglehuslekerne fra tanganyika. Neopamprologus brevis er den som trives på minst plass. Dette er riktignok chiklider. Ellers er det mye interessant labyrintfisk med vel så interessant adferd som chiklider.

Finn biotopen du liker og så kan du finne fisken. Asia, Afrika, Karibia, Oseania. Du kan gå ganske spesifikt til verks med fisk fra samme sted i en spesifikk elv eller område etc., men da kommer du best ut av det ved å finne ut av ting selv og ikke la deg forvirre av av andres forslag som ofte er av varierende kvalitet.

Eller gjør det enkelt - Sør amerika: Finn en cory du liker (hvis du føler at du må ha det) og finn noen tetraer og planter fra samme område.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap