Reker - nyttedyr eller pynt?

Hei. Lurer på om noen reker gjør nytte for seg i et akvarium? i så fall hvilke? og hvordan?
de spiser alger å fiskebæsj...
de spiser absolutt ikke bæsj. de roter i alt, men spiser ikke alt.

men ellers er de gode renholdsarbeidere, er søte, kommer i masse forskjellige farger og størrelser og priser. noen har veldig strenge krav til vannkvalitet, andre overlever det meste.
Mine gjør det. Sitter vertfall å holder på en lenge lenge.. går ut i fra det er det de driver med. Ser sånn ut vertfal.
Akvariet for Neocaridina artene trenger ikke være større enn 15liter. Det er viktig at det ikke finnes filterinnsug som rekene kan forsvinne inn i. Bunnfilter eller diverse svampfilter er derfor ideellt. Neocaridina artene bør holdes i kolonier på flere individer. Da blir de mindre sky. I matveien er de svært enkle. De lever av alger og rester etter alle typer fiskemat. De spiser også det fiskene allerede har fordøyd og bidrar dermed til hygieniske forhold i akvariet. I et artsakvarium for reker bør det være kraftig belysning for økt algevekst. På grunn av sin lille størrelse kan Neocaridina lett bli offer for glupske fisk, men det er overraskende å se hvor flinke de er til å unnvike farer.

Tok det ut fra snegle og skaldyrbasen. Så jeg var faktisk ikke helt på jorde.
da gir jeg meg, men for meg ser det bare ut til at mine piller i restene for å se om noe er spiselig. er heller ikke førstevalget til mine så om andre matkilder fins vil de nok heller velge det.
Ser den, maten går nok først, men siden jeg har fisker som ser skumle ut sitter mine for det meste inni en plante og piller i seg det som kommer forbi. de er skjeldent ute å spankulerer på dagtid.. de tar bare det som farer forbi i en fei. Om det er ett festmåltid som en tetra bits eller en liten bæsj. alt går ned. Har kirsebær reker å jeg ser bare noen små røde flekker innimellom plantene

Måtte bare føye til at mine får malle tabeletter til kvelds innimellom buskene sine, å det liker de veldig godt.
Hører rykte om at kloreka spiser død fisk og sånn. Dreper den fisk også om den får mulighet ?
akvafanist
Hører rykte om at kloreka spiser død fisk og sånn. Dreper den fisk også om den får mulighet ?

Får den tak i fisk blir de spist ja

Kloreke
Da legger vi tanken om kloreker på hylla i denne omgang.
Jeg puttet en kjøpt rot i akvariet mitt, og den fikk masse sopp over hele seg. Etter en til to dager hadde mine to kirsebærreker fjernet alt sammen.
Prøv deg på kirsebærreker, de er hardføre, produktive, nyttig og morsomme Selges jevnlig her på rubrikk
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap