Amano reke på vei til og dø?

Har en amano reke,men den detter på ryggen og velter og rører ikke på seg så ista att han bøyde halen rett ned,ser ut som om slørhalen jeg har napper på den,men den lever :s ER DEN SYK TRO? hvordan avlive en reke,vil ikke att den skal være levende mat for ande fisker

Haster så håper på svar inatt
Det er ikke det at den rett og slett strever med og komme seg ut av et altfor trangt skall? Skalbytte alså..
Ser når mine reker bytter skall at de vrir og vrikker endel på seg, og at de må ha seg "pustepauser" mens de holder på.
Som nevnt ovenfor her, kan det være et skallbytte på gang. De kan av og til slite litt med å komme seg ut av det gamle skallet.

Men det kan også være at den er i ferd med "å ta kvelden". Det er ikke noe godt tegn at en reke faller om på siden og blir liggende, dessverre.
Generelt, så er de vanlige dvergreke-artene ikke de mest langlivede skapningene, og lever vel mellom et og to år. Akkurat Amanoreker kjenner jeg ikke livslengden på, men de lever vel kanskje ikke så lenge de heller?

Hvis du har hatt reken din ganske lenge, eller du kjøpte den godt voksen, kan det jo hende den dør av alderdom også.

Jeg ville anbefale deg å ta noen vanntester for sikkerhets skyld, for det er gjerne rekene som merker det først hvis vannkvaliteten er dårlig. Bytter du noe vann jevnlig?
Amano reka kan bli rundt 5 år om eg ikkje husker heilt feil.
den døde idag og ble spist opp av slørhalen
Rune 160L
Amano reka kan bli rundt 5 år om eg ikkje husker heilt feil.

Les innlegg nr 6 i denne tråden. Michael har hatt disse i 7-10 år
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap