Sneglenes "pirat taxi" virksomhet førte til egg. sneglebebier på vei??

Min Lille Gul og vennene hans, driver med privat taxi virksomhet, og er ofte på tur med andre snegler på ryggen. har lurt på hvordan de gjør opp - men tror jeg fant svaret i dag.

Naturalia. Fant nemlig en diger rosa eggeklase inni amaturet i dag. Den første noen sinne hehe. Så da vet jeg at det foregår saker og ting nede i karet når jeg ikke ser på.

Spørsmålet blir da - Kommer disse eggene til å klekkes? Jeg aner ikke hvor lenge de har vært der. Men klasen var litt hard, da jeg pirket borti. Hvordan vet jeg om det kommer sneglebebier, eller om jeg skal ta den bort?
Her var det ikke kommet noe svar enda
Hvordan vet jeg om de kommer til å klekkes, eller om det ikke er liv i snegleklasen?
Uten at jeg er helt sikker, Henger "baymaisen" der til sneglebabyer er klare også klekkes de og kryper ned i vannet. De skal henge tørt men "Fuktig" hvis du skjønner, Det er mange som tar de vekk for og slippe fler klaser, Mens andre tar de løs og legger de på en bit isopor, Aner ikke hvorfor de legger den på isopor men det har kanskje med fuktighet og gjøre...
Nå er det kommet en ny klase. Den andre henger der enda, men det er ikke kommet noe ut av den.

Lurer på om jeg bare skal ta den bort, om det ikke er liv i de eggene. Må finne ut hvor lenge egg skal henge før de klekkes, og når de er døde og kan tas bort. Er spent på hvilke av sneglene som er mor og far. Hadde vært koselig med baby epler
Hvis eggklasen er rosa, er det vel ikke eplesnegle du har, men den andre såkalte kjempeeplesneglen? Den som spiser planter.

Klekketid på eggene til eplesnegler står det om i skalldyrbasen her på AF.
Det kan være lurt å lete på sånne steder og kanskje søke litt selv med søkefunksjonen på forumet, for da finner du svar. Man kan faktisk aktivt lete etter svar her selv også, for nesten uansett hva man lurer på, så finnes det nesten alltid svar på det fra før
Sannsynligvis har du eplesneglen Pomacea diffusa. Det er den vanligste eplesneglen i akvariesammenheng. Den spiser ikke planter.
Pomacea bridgesii er sjelden og ikke utbredt i hobbyen vår.
Donald
Sannsynligvis har du eplesneglen Pomacea diffusa. Det er den vanligste eplesneglen i akvariesammenheng. Den spiser ikke planter. Pomacea bridgesii er sjelden og ikke utbredt i hobbyen vår.

Nå ble jeg forundret. Men det er akkurat dette som står på Wikipedia. Hva da med eplesnegler som akvarister på dette forumet har, er ikke de Pomacea bridgesii? Denne er jo omtalt massevis av ganger og må jo derfor den vanligste i norske akvarier. Diffusa har jeg funnet omtalt kun 2 ganger på dette forumet. Er det en misforståelse ute og går her et sted, eller...?
DNA-analyser viser at Pomacea bridgesii og Pomacea diffusa er to forskjellige arter. Mens P. bridgesii finnes på et begrenset område finnes P. diffusa nærmest overalt i Amazonas-elvesystemet. Info
joda jeg hadde tenkt å ta meg et søk, men det er ikke altid så lett å sette sammen de rette søkeordet, så man finner akkuratt de trådene man trenger. Og så har jeg heller ikke vært på nett før nå, så jeg har ikke rukket finne ut mer i dag.

Mine snegler er kjøpt som vanlige eplesnegler, og de spiser heller ikke på bladene så jeg håper nå at det er det de er.

Har nå lestl ink om oppdrett, og ser at jeg kan la eggene henge, siden det tar noen uker. Trodde de kom ut av egget ganske umiddelbart jeg.

har også googlet etter snegle egg, og fant bla bilder på denne siden, og slik ser eggklasen ut som på bildene i tråden under

[URL=http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1105773-Gul-eple-snegle-egg-)-hva-gj%F8r-jeg-n%E5]http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1105773-Gul-eple-snegle-egg-)-hva-gj%F8r-jeg-n%E5[/URL]

Her har vi vanlige epler og store epler i samme karr og begge sorter har lagt egg. Har lært meg å se forskjell på klasene nå.
Begge to ser rosa ut ved første øyekast, men tar en en lommelykt og lyser mot dem, så ser eggen til kjempe eplene rosa ut inni og vanlige epler er mer gule. Det ser en igjen når de klekker, kjempe eplene har en rød flekk i seg, det har ikke vanlige epler.
Her er eggene til vanlige epler også mer "firkantet" en de trillrunde til kjempe epler.

Korteste klekketid jeg har hatt på en klase var 10 dager fra legging. Men det kommer ann på temp i karret de legges i. Har også klekket på isopor flytende i annet karr enn der de ble lagt og det gikk fint.
Skjer det ikke noe i løpet av en god mnd, ja da er det bare å gi opp.

Men har også et karr med 2 kjempe epler, der har de lagt egg men de blir aldri klekket, så enten er det 2 hunner eller så skyter hannen "blankt"
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap