Terrarie med vann?

Hei!

Lurte på om det er mulig å bruke terrarie til krabber? Holder et terrarie litt vann eller vil det begynne å lekke?
Kunne tenkt meg skyvedører fremme, enklere å komme til under land-del osv.
Tenker en str på 60x40x40 eller oppover. Vannet vil jeg gjerne ha opp til 8-10 cm.
Noen som har erfaring med dette?

Mvh Veronica
Hei Veronica!

Det burde være mulig hvis det er silikonert opp til glassdørene.

Har et Exo Terra terrarie her sjøl som jeg vurderer å sette opp med sumpplanter og hengeplanter.

Har fått forslag på alt fra Killier til sprøytetetra i det akvaterrariet jeg har ståendes hjemme, men er tomt i øyeblikket.

Kjenner til et par stykker her inne på forumet som har dette idag. Sjekk ut hjemmesiden til Svein A fra Rjukan her på forumet. Han har laget et flott vivarium.

Mvh JRR
Her er en til tråd om terrarie med fiskedel i bunn... Mye flott du kan få ut av et terrarie om du tar deg tid til å la det gro skikelig i øvre del.
Tusen takk for svar!

Høres veldig spennende ut! Er det noen spesielle terrarier som er silikonert og tåler slikt eller er det noe jeg må lage selv?

Hvis jeg eventuelt må fikse litt selv så er det bare å silikonere over "limet" på nederste delen av terrarie?
Er det så enkelt?

Mvh Veronica
I tråden det er lenket til i innlegg 3, kan du lese om mitt oppsett med et lite Exo Terra Terrarie. Dette er pene terrarier av god kvalitet, men av reptilfolka ble jeg anbefalt å legge på en ekstra silikonfuge, da disse har det med å lekke.

Jeg la bare en god stripe over der det var limt fra før.

Mitt er vel 12 cm høy vanndel på, hvis jeg ikke husker feil.

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap