Föring med liquifry 1

Jeg har noen pygmegurami-yngel i en 33Liter. Jeg begynte med Liquifry 1 i dag, men er usikker på hvor mye jeg skal gi. I bruksanvisninga står det:

How much to use:
A rough guide is 1 drop per gallon, 2-4 times each day. The water should become slightly cloudy due to Liquifry particles

Noen som kan hjelpe?
Inaktiv bruker
Fant fram flaska jeg har her, og bak på den står det ca 1 dråpe pr. 4 liter 2-4 ganger pr. dag. Rist flaska godt før bruk. Håper det var til hjelp
Takk skal du ha! Jeg var usikker på hvor my en gallon var
Når du lurer på sånne måleenheter, kan du bruke google

tast inn "1 gallon i liter" og klikk på søk, så får du opp følgende helt øverst på siden:

1 gallon = 3,78541178 litere

Sånn ser det ut

Kan brukes på flere andre måleenheter også, f.eks

[URL=http://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&hs=cbf&q=3+inches+to+centimeter&btnG=S%C3%B8k&meta=]inch til centimeter[/URL] eller celsius til farenheit
mener å huske at det er forskjell på engelsk og amerikansk gallon.. engelsk er 3.8 og amerikansk 4, med mindre husken min er på viddene. men forskjellen er jo ganske liten med mindre man begynner å snakke store mengder vann da
Denne burde du legge under favoritter på pc'en din, Maren
Online Conversion
Utrolig kjekk å ha! Jeg bruker den stadig vekk, både med hensyn til volum og temperatur (fra Fahrenheit til Celsius).

1 amerikansk gallon= 3,8 liter
1 britisk gallon= 4,5 liter

Jeg tror LiquiFry er amerikansk (det ser du bakpå pakningen) så det er amerikanske gallon du skal følge. Men husk at yngelen din er så knøttliten, så ikke overdriv. Har du mose i noe kar? Hent en klissvåt kladd med mose og la henge i en løs "vase" i overflaten i yngelkaret (heng på "kroken" til en sugekopp el.) så kan yngelen beite microorganismer de finner i mosen.

Tørk en bit bananskall i ovnen (1x1 cm bit) og legg den så i et halvlitersmål med vann. Etter noen dager på et lunt sted skal det ha blitt grått vann. Det er infusorier, og du kan dryppe det i daglige små doser i karet til yngelen. Mengde? Aner ikke, noen dråper flere ganger om dagen.

[URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2125&HKatID=]Pudderfint yngelfôr JBL NovoTom[/URL] (det brukte jeg til tetra-yngel)

Tørrfisk
Jeg har noen pygmegurami-yngel i en 33Liter. Jeg begynte med Liquifry 1 i dag, men er usikker på hvor mye jeg skal gi. I bruksanvisninga står det: [B]How much to use:[/B] [I]A rough guide is 1 drop per gallon, 2-4 times each day. The water should become slightly cloudy due to Liquifry particles[/I] Noen som kan hjelpe?
Her har det virkelig kommet mye "legg til i favoritter"!!

ElinH
Når du lurer på sånne måleenheter, kan du bruke google :-)

Så lurt! Det visste jeg ikke! Men som tidligere sagt, jeg er ikke noen god googler:/ Men nå vet jeg det (og kan imponere andre

mona o
Denne burde du legge under favoritter på pc'en din, Maren :-) [URLBLOCK1] Utrolig kjekk å ha! [I]Absolutt! Takk for den!:D Den er lagt under favoritter. Jeg funderte litt på dette med at det er 2 forskjellige "gallon", men trodde det var snakk om 1,4 og 3 eller noe sånt, derfor måtte jeg spørre for sikkerhets skyld. (og bra var det!)[/I] [B]1 amerikansk gallon= 3,8 liter 1 britisk gallon= 4,5 liter[/B] Jeg tror LiquiFry er amerikansk (det ser du bakpå pakningen) så det er amerikanske gallon du skal følge. Men husk at yngelen din er så knøttliten, så ikke overdriv. Har du mose i noe kar? Hent en klissvåt kladd med mose og la henge i en løs "vase" i overflaten i yngelkaret (heng på "kroken" til en sugekopp el.) så kan yngelen beite microorganismer de finner i mosen. [I]Jeg har puttet masse mose oppi, men har aldri tenkt på at jeg kan ha i vannflata, det var jo egentlig helt genialt! Jeg har puttet mose på nesten hele bunnen slik at de skal kunne være der, men det er jo langt fra bunnen til vannflata. Nå har jeg lagt et "vev" i overflata v planten og litt forsiktig over den planten de holder til på (de som er igjen). Jeg förer ikke så mye som det står i bruksanvisninga for det så litt for mye ut.[/I] Tørk en bit bananskall i ovnen (1x1 cm bit) og legg den så i et halvlitersmål med vann. Etter noen dager på et lunt sted skal det ha blitt grått vann. Det er infusorier, og du kan dryppe det i daglige små doser i karet til yngelen. Mengde? Aner ikke, noen dråper flere ganger om dagen. [I]Jeg har ikke noe banan i hus nå, så det må jeg kjøpe i morgen. Hvor sterk varme og hvor lenge ca? Har lært dette før, men trodde det var mye vanslekigere, så da blir det mye enklere å kjøpe noe "safed" som andre har laget. Skal begynne med den i morgen:)[/I] [I]Jeg har aldri sett så små yngel, så dette er noen pittesmå rumpetroll uten munn vil jeg si! Blir nok lenge til det blir noe annet enn flytende. Jeg har TetraMinBaby, men jeg tror den er litt mer grov enn JBL sin, kan det stemme?[/I] [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2125&HKatID=]Pudderfint yngelfôr JBL NovoTom[/URL] (det brukte jeg til tetra-yngel)

Hvordan skal man oppbevare de forskjellige förene egentlig? Jeg prøver å holde det kjølig og har pr tiden en del i kjøleskapet, men har alltid lurt på hvor det er riktig å oppbevare tingene slik at de beholder alle næringsstoffene.
LiquiFry tror jeg kanskje kan endre konsistens når dråpene treffer akvarievannet når det står kaldt.
MarenB
Hvordan skal man oppbevare de forskjellige förene egentlig? Jeg prøver å holde det kjølig og har pr tiden en del i kjøleskapet, men har alltid lurt på hvor det er riktig å oppbevare tingene slik at de beholder alle næringsstoffene. LiquiFry tror jeg kanskje kan endre konsistens når dråpene treffer akvarievannet når det står kaldt.

Jeg lurer på det samme
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap