Hva har jeg kjøpt?

De hadde fått inn masse planter på Marit Zoo i dag, og jeg lot meg selvfølgelig friste... Men hva har jeg kjøpt? Ekspeditrisen kunn ikke hjelpe meg, så håper noen her kan...
litt vanskelig og hjelpe deg uten bilde...
Den var veldig vanskelig syntes jeg! Kanskje det hjelper med et bilde

Beklager, kunne ikke motstå fristelsen til å mobbe deg litt. Er litt intuitiv innimellom, men dette må man nok være fulltids synsk for å gjette seg til
Her kommer bilder!!!!
Ble bare tull det der, så prøver igjen...
Den øverste kan muligens være Papegøyeblad. Har aldri hatt denne selv, men ligner ihvertfall.
Den øverste er nok papegøyeblad ja, den arten har jeg hatt selv.
Men den nederste, er du sikker på at den er ekte? Den ser liksom for perfekt ut, som om den er laget av plast.
Hm... Den virker ekte...? Og plantene på de ulike røttene så litt forskjellige ut. Denne hadde de minste "dottene"...

Papegyeblad ja... Den virker vanskelig... "Har hatt" høres ikke lovende ut...
Hehe, den har da overlevd det meste av mine påfunn i ett års tid, den er ikke særlig skjør sånn sett, men den blir fort stygg, derfor kastet jeg den bare. Med gjødsel og lys blir den nok fin.
Har ringt Marit Zoo ang plante nr 2, men siden den var ny var de ikke sikker. Skal ringe i morgen igjen
Plantene som er festet på roten ser ut som en Eriocaulon variant, muligens cinereum.


Om du har ett bilde fra siden så kunne det gjort identifikasjonen enklere.

Om du ser på det siste bildet her så er det en annen Eriocaulon som ligner mye på cinereum.

Disse artene er ikke spesielt enkle å ta vare på desverre, viktig med Co2 og fullnæring med NPK.

Planten på det første bildet er en Nesaea crassicaulis.
Nei så spennende den nederste planta så ut! Ligna på rosettene til cyperus

Sånne vil jeg også ha!
De er veldig fine, enn så lenge... Men stemmer tipsene over, så har jeg nok tatt meg vann over hodet ;/

Legger ved to bilder til...
Den øverte er definetivt Papegøyeblad Men den andre har jeg aldri sett, men den var nydelig!
[QUOTE=sissimor]De er veldig fine, enn så lenge... Men stemmer tipsene over, så har jeg nok tatt meg vann over hodet ;/QUOTE]

Fantastisk vakre planter! Begge to! Har ikke plass :o(

Og så sier jeg til deg som jeg sa til meg selv da jeg gikk litt bananas under plantebestilling til Juwelen - går det, så går det. Går det ikke, har du hatt glede av dem så lenge det varte. Mange ganske kostbare potteblomster har jeg visst at jeg helt sikkert ikke kom til å få til. De blir ikke mindre vidunderlige akkurat nå av den grunn. Snittblomster står i beste fall et par uker, helt uavhengig av pris. Så jeg senket skuldrene og lot det stå til...

Hvis de ikke trives, får du til og med plass til noe annet spennende du helt sikkert snubler over, blir det bedre egentlig?
Så sant, så sant Linda!!! Har helt klart glede av dem så lenge det varer ;D

Og så var de mye billigere enn de fleste snittblomster, betalte ikke mer enn 134,- tilsammen, og rota dør jo ikke Eller ihvertfall ikke en gang til...
De på Marit Zoo hadde enda ikke funnet ut av det Det går an å ringe henne i slutten av neste uke for å høre. Hun skulle høre med de i Singapor som har sendt plantene.
MarenB
De på Marit Zoo hadde enda ikke funnet ut av det:( Det går an å ringe henne i slutten av neste uke for å høre. Hun skulle høre med de i Singapor som har sendt plantene.


takk Maren. Skal bli spennende å høre...
Nå har jeg funnet ut hva den rosa planta er; Rotala macrandra!!!

Var innom Marit Zoo i dag, og da kom den endelige løsningen. Den lille på rota er fortsatt et mysterium, men de som var i butikken hadde fått lange skudd rett opp i været. Min har ikke endret seg noe...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap