Vil disse coryene trives i malawi kar?

Har lest litt om corydoras og har funnet noen som kan ha PH opptil 8,0. Vil det da si at disse kan gå i et malawi kar hvor PH ligger på 8,0? De skal gå sammen med Golden og Ps. socolofi.

Coryene jeg har sett på er:
Corydoras concolor
Corydoras delphax
Corydoras gossei
Corydoras metae
Corydoras napoensis

Er det noen av disse som er lettere å få tak i enn andre?
Beklager, men ingen Corydoras-arter passer i et Malawi-akvarium. Ingen.

At det fremdeles står pH opptil 8 på dem i fiskebasen, er en feil. Når det står pH 6.0 - 8.0 der, er det bare en standardverdi som er matet inn automatisk for at det ikke skal stå blankt. Det betyr altså bare at ingen personer har vært inne og korrigert det standardtallet til det korrekte.

De Corydoras-artene du listet opp nå, er det slike arter som står oppført med pH på opptil 8.0 i basen her?

Artikkel om Corydoras (men kanskje ikke så interessant for deg, siden du planlegger Malawi-kar?)
Ja, de jeg listet opp var noen av de jeg fant med PH opptil 8,0. Det var noen flere også.

Men OK, da dropper jeg coryer i karet
Mona har helt rett...
I tillegg vil jeg si at mange malawi vil nappe i finnene på maller. Jeg har selv et ancistrus lekspar i mitt malawi-kar, men disse fiskene har vokst opp sammen med malawi-ungfiskene mine og vet å sette seg i respekt nå/om det trengst.
Små maller som slippes oppi til voksne/halvvoksne malawi VIL bli prøvesmakt på, og jeg tror rett og slett de er et irritasjonsmoment.
Nei, lav pH og lav GH og mer egnet innredning tilpasset Sør-Amerikansk biotop er riktigere og dyrevennlig for corydoras. Malawi-fisk er fra Afrika. Det er ikke corydoras. Corydoras i malawi-vann vil mistrives, sannsynligvis bli jaget og ha dårlig helse = lite bra dyrehold.
Catfish
Corydoras i malawi-vann vil mistrives, sannsynligvis bli jaget og ha dårlig helse = lite bra dyrehold.

Nemlig De kan overleve, men vil ikke ha det bra. Jeg har to stk. c. trilineatus som tidligere levde i Malawi-vann. De greide seg, men godt dyrehold var det ikke. Nå har de fått komme i coryvann, og fått selskap av en stim på over 10 artsfrender. Jeg elsker å glede fisk!
Du gjør et riktig valg i å slå fra deg corydoras i Malawi-kar.
Prøvde forsiktig dette med 3 Coryer, og NEI, dette skal man ikke gjøre.. Malawiene jager Coryene, så de lå bare oppe ved varmekolben, vettskremte...
Coryer passer nok ekstremt dårlig med alle veldig revir-hevdende fisker. Coryer svirrer glade og fornøyde rundt uten noe forståelse for denslags - dårlig match
jeg var også dum nok til å prøve coryer i malawikar, finnene dems løste seg opp, så jeg solgte malawiene og laget diskus\corykar istedet. men de var ikke særlig pene ( les glade) med bleke farger og bortetsa finner. ikke prøv det!
Skal du ha maller i et Malawi kar, er det noen Synodotiser som trives godt i det vannet. Men vær obs på at noen av dem er gjøkemaller, dvs at de bytter ut andre fiskers egg med sine egne, og bruker munnrugere som "surrugatmødre".
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap