- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hmmm.. guppy?
Hmmm.. guppy?
Postet 27.01.08 kl 12:09
Postet 27.01.08 kl 12:15
Postet 27.01.08 kl 12:22
Platy er en herlig fisk. :)
Hei igjen.
Artig den med "mikkemus" utseende som du kaller det.
Platy er synes jeg, en herlig fisk. Og du finner den med mange ulike mønster/farger. Jeg har tidligere hatt en hel hær av dem, og jeg tror ikke en av dem var helt likens. Små nyanser var det alltid å se om man studeree "mønstrene" i fargene nøye.
Herlige synes jeg de er da de er meget aktive, fredelige og så dette at selv om de ikke blir så veldig store synes de så godt i akvariet på grunn av aktivitetsnivået og fargene.
Og en annen ting, om du synes det er/ville være artig med at fiskene dine formerer seg, har du gjort et bra valg av fisk. Seks blir fort til fler.
Jeg vet ingen ting om hva slags andre fisker du har eller størrelsen på karet ditt. Men vil anbefale deg anskaffe noen fler platyer enn disse to. Minst seks stk. Personlig tror jeg de trives bedre når de er fler ilag.
mvh
Artig den med "mikkemus" utseende som du kaller det.
Platy er synes jeg, en herlig fisk. Og du finner den med mange ulike mønster/farger. Jeg har tidligere hatt en hel hær av dem, og jeg tror ikke en av dem var helt likens. Små nyanser var det alltid å se om man studeree "mønstrene" i fargene nøye.
Herlige synes jeg de er da de er meget aktive, fredelige og så dette at selv om de ikke blir så veldig store synes de så godt i akvariet på grunn av aktivitetsnivået og fargene.
Og en annen ting, om du synes det er/ville være artig med at fiskene dine formerer seg, har du gjort et bra valg av fisk. Seks blir fort til fler.
Jeg vet ingen ting om hva slags andre fisker du har eller størrelsen på karet ditt. Men vil anbefale deg anskaffe noen fler platyer enn disse to. Minst seks stk. Personlig tror jeg de trives bedre når de er fler ilag.
mvh
Postet 27.01.08 kl 12:29
Endret: 27.01.08 kl 12:32
Postet 27.01.08 kl 13:05
Hei!
Jeg tror dette er to guppyer, jeg faktisk! Det er i allefall ikke platy, for disse fiskene har jeg også. De er mer runde, "trekanta" og har ikke den samme formen på halen om du skjønner. Kan legge med et bilde som er tatt av tre av mine platyer.
Jeg har sett flere guppyer som ser ut som dine både på medlemsakvarier her, på auksjon og i dyrebutikkene. Du er heldig, de er veldig fine!=)
Hilsen Iselin=)
Jeg tror dette er to guppyer, jeg faktisk! Det er i allefall ikke platy, for disse fiskene har jeg også. De er mer runde, "trekanta" og har ikke den samme formen på halen om du skjønner. Kan legge med et bilde som er tatt av tre av mine platyer.
Jeg har sett flere guppyer som ser ut som dine både på medlemsakvarier her, på auksjon og i dyrebutikkene. Du er heldig, de er veldig fine!=)
Hilsen Iselin=)
Postet 27.01.08 kl 13:24
Postet 27.01.08 kl 13:34
Postet 27.01.08 kl 13:52
Postet 27.01.08 kl 14:02
Postet 27.01.08 kl 14:07
Postet 27.01.08 kl 14:56
Postet 27.01.08 kl 15:05
Jeg syns for min del at de likner mest på blandingsfargede molly jeg da Sikker på det ikke er blandinger av gul og sort molly du har?
Postet 27.01.08 kl 15:13
Postet 27.01.08 kl 15:15
Endret: 27.01.08 kl 15:18
Postet 27.01.08 kl 15:21
Postet 27.01.08 kl 20:40
Iseliin90Hei! Jeg tror dette er to guppyer, jeg faktisk! Det er i allefall ikke platy, for disse fiskene har jeg også. De er mer runde, "trekanta" og har ikke den samme formen på halen om du skjønner. Kan legge med et bilde som er tatt av tre av mine platyer. Jeg har sett flere guppyer som ser ut som dine både på medlemsakvarier her, på auksjon og i dyrebutikkene. Du er heldig, de er veldig fine!=) Hilsen Iselin=)
GUPPY dette?!. Ligner mer på platy altså, (min mening vertfall) eller molly eller no. Men ligner ikke guppy.
Postet 01.02.08 kl 20:30
Postet 02.02.08 kl 21:11
Postet 02.02.08 kl 21:16
Shlush[QUOTE=Iseliin90]Hei! Jeg tror dette er to guppyer, jeg faktisk! Det er i allefall ikke platy, for disse fiskene har jeg også. De er mer runde, "trekanta" og har ikke den samme formen på halen om du skjønner. Kan legge med et bilde som er tatt av tre av mine platyer. Jeg har sett flere guppyer som ser ut som dine både på medlemsakvarier her, på auksjon og i dyrebutikkene. Du er heldig, de er veldig fine!=) Hilsen Iselin=)
GUPPY dette?!. Ligner mer på platy altså, (min mening vertfall) eller molly eller no. Men ligner ikke guppy.
Jeg tror at hvis vi hadde fått et bilde hvor man hadde sett hele fiskens kropp hadde det vært mye enklere å identifisere fiskene. Om vi ser utifra det første bilde, så synes jeg fisken t.v ser ut som guppy og fisken t.h ser ut som platy.
Jeg synes nemlig at den t.v ser litt for "lang og smal" ut til å være platy. De skal jo være litt mer "runde"?
Jeg tror alt hadde blitt løst om du hadde tatt bilder av fiskene fra siden og prøvd å få til et litt skarpere bilde, der man kan se hele fisken (inkl. hale og finner)=)
Postet 03.02.08 kl 11:51