Malawikrabbe, musling og malawiål

Jeg har lyst på noen av disse å lurer på om de er lov i svergie?

Da tenkte jeg at jeg skulle ringe til svergie å bestille de å kjøre å hente de:P

Så er disse lov der?
Så vidt jeg vet er alt dette lov å ha i Norge så det er i alle fall lov i Sverige.

Hadde det kun vært lov i Sverige og ikke i Norge hadde du hatt et problem. Da ville det vært snakk om smugling av ulovlige dyr over grensa...
Hm
ok takk:P

Men vet bare om Malawicarsten som har masse fine malawi krabber å slikt hvordan kan jeg skaffe de ?

Må jeg rett å slett ta fly nedover å hente de personlig.
Å hvordan skal jeg pakke de da jeg skal ha de med på fly?
Det vil bli mye enklere for deg å bare be nærmeste akvarieforretning om å bestille for deg. Billigere også
Det skal jeg å. Er det noen som vet sånn ca. hvor mye det koster og bestille fisker på en dyrebutikk eller noen som vet om det er dyrt?
Heheh:p
Tante Astrid
Det vil bli mye enklere for deg å bare be nærmeste akvarieforretning om å bestille for deg. Billigere også ;)

Jeg hadde jo såklart jort det har det vært mulig, jeg har da ringt alle dyrebutikker å spurt om de kan bestille disse til meg men det er ingen som har disse på fiskelistene sine så da går det ikke!!

Betaler gjerne 1500 kroner pr krabbe vist jeg kunne få den levert på dyrebutikken her jeg bor.
MadShadow
ok takk:P Men vet bare om Malawicarsten som har masse fine malawi krabber å slikt hvordan kan jeg skaffe de ? Må jeg rett å slett ta fly nedover å hente de personlig. Å hvordan skal jeg pakke de da jeg skal ha de med på fly?

Jeg bestillte Malawikrabbe hos en dyrebutikk i tr.heim. Ikke noe problemer i det hele tatt Eneste de ville var at jeg skulle forhåndsbetale )

Og de er lovlige.
Hmmm, mulig det er andre lister nordover. De er ihvertfall på listene her fra tid til annen.

Skal du hente de med fly så må de i såfall pakkes godt, det ordner vel butikken med. Vet det finnes flere tråder her inne hvor det står litt om hvordan man går frem ved flyfrakt. Du får nesten søke litt på forumet og se om du finner noe informasjon.
MadShadow
[QUOTE=Tante Astrid]Det vil bli mye enklere for deg å bare be nærmeste akvarieforretning om å bestille for deg. Billigere også ;)

Jeg hadde jo såklart jort det har det vært mulig, jeg har da ringt alle dyrebutikker å spurt om de kan bestille disse til meg men det er ingen som har disse på fiskelistene sine så da går det ikke!!

Betaler gjerne 1500 kroner pr krabbe vist jeg kunne få den levert på dyrebutikken her jeg bor.

du trenger ikke å betale 1500 pr krabbe. Jeg betalte 80 pr krabbe Og betalte ikke for at de skulle bestille
Hmm
Tante Astrid
Hmmm, mulig det er andre lister nordover. De er ihvertfall på listene her fra tid til annen. Skal du hente de med fly så må de i såfall pakkes godt, det ordner vel butikken med. Vet det finnes flere tråder her inne hvor det står litt om hvordan man går frem ved flyfrakt. Du får nesten søke litt på forumet og se om du finner noe informasjon.

Hvordan butikk bruker du da? bare så jeg kan ringe den også i morgen-..

Men øreål går det ant å ha i malawi akvarie?
du trenger ikke å betale 1500 pr krabbe. Jeg betalte 80 pr krabbe Og betalte ikke for at de skulle bestille
Hvor har du fått en malawikrabbe til 80kroner?
tviller strekt på det er en malawikrabbe du har fått fat på.har du et bilde av den?
Christoffer Sand
du trenger ikke å betale 1500 pr krabbe. Jeg betalte 80 pr krabbe ;) Og betalte ikke for at de skulle bestille ;);)

Hvor har du fått en malawikrabbe til 80kroner?
tviller strekt på det er en malawikrabbe du har fått fat på.har du et bilde av den?

Er det ikke malawikrabbe da? hmm, kanskje det var mangrovekrabbe? *forvirret*

Kanskje det var mangrovekrabbe jeg hadde Sorry. Christoffer, bra du gjorde meg oppmerksom på det

Men de hadde malawikrabbe der også til et par hundre )
høres enda litt bilig ut,men skal aldri si aldri
Christoffer Sand
høres enda litt bilig ut,men skal aldri si aldri:)

Fikk opplyst at mangrovekrabben kostet mer enn den gjorde også

Skjønner godt at de krevde forhåndsbetaling da, de ville ikke risikere å sitte igjen med flere krabber på butikken liksom :p
Mine krabber kostet også 80 kr/stk. Det var sort ferskvannskrabbe og rød mangrovekrabbe. Alt er mulig.
Her er bilde av en malawikrabbe og den er blå.
Siden den nesten er umulig og oppdrette er de fleste vf krabbe.
Så jeg tror enda ikke på det
Man får også bestilt med på zoohjørnet i østfoldhallen for de som syns trondheim er litt langt^^
Hvor store blir disse krabbene?
http://users.swing.be/sw018249/potamonautes_uk.htm

her står det at de blir opptil 20 cm inkludert beina

det er vanskelig å finne ut om de trenger landområde eller ikke men alle andre krabber jeg har lest om trenger det så jeg vil nå anta det.

og etter info jeg har lest tidligere er det IKKE anbefalt å ha to krabber i samme akvarie da de er svært territorielle ovenfor hverandre, i tillegg er det visst vanlig at hoa tar livet av hannen etter parring. Leste dette for en tid tilbake, klarer ikke å finne kilden nå.
har prøvd lenge å søke etter det for jeg hadde planer om malawikar selv, det mest faste jeg kan finne er folk som mener at alle krabber trenger landområder. så jeg tror vel ikke malawikrabben er et unntak, den trenger nok landområde
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap