Har jeg drept alle neon tetra eggene?

For noen dager siden tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på oppdrett av neon tetra. med den kunnskapen jeg hadde dekket jeg til akvariet med svart plast og slo av lyset. men i går fant jeg ut at vannet skal holde Ph 5,8 - 5,9 og 22C. akvariet mitt var på Ph 7,2 og holdt en temp på 24C. så i dag gikk jeg ut å kjøpte MUTHAPID PH- for å redusere Ph verdien. så jeg slo på lyset, tok ut neon tetraene og tilsatte 90ml av MUTAPHID pH- i tilleg som jeg tilsatte litt kalt vann for å senke temperaturen. noen minutter etter ser jeg at akvariet er fullt av små hvite egg. noen i klaser og andre spredt over bunnen. er du mulig at jeg har drept alle eggene?
Det kan hende ja. Hvis de allerede har lagt eggene der, så betyr det nok at de klarer seg fint som vannet er. Hvis du tar å endrer det så kan dette skje. Det at eggene blir hvite kan være fordi at eggene ikke ble befruktet.

På en annen side; Kan du fortelle meg fremgangsmåten din på oppdettet? Er veldig interessert i å få egg fra tetra fisker.
går d ann å få guppyer av platy vis jeg dekker til akvariet med svart plast?


og jeg har litt andre fisker også

går d da?
Pål-andre Furnes
går d ann å få guppyer av platy vis jeg dekker til akvariet med svart plast? og jeg har litt andre fisker også går d da?


Unnskyld meg, men hva snakker du egentlig om? Det er jo bare tull?
Om det går an å få guppyer av platy...? For et merkelig spørsmål. Dette må du forklare.
Pål-andre Furnes
går d ann å få guppyer av platy vis jeg dekker til akvariet med svart plast?


Nei, tror nok ikke det.

Hadde det vært slik ville jo for eksempel en katt du hadde inne, kunne ha blitt til en hund hvis du dekket vinduene i huset ditt med sort plast, for ikke å snakke om hva du eller dine foreldre kunne ha blitt til..

Nei, det er nok slik at en platy er og blir en platy, enten det er lyst eller mørkt i ditt akvarium.

Vil du ha guppy må du nok kjøpe denne, og du trenger en hann og en hunn guppy for å få guppy unger.
Pål-andre Furnes
[I]går d ann å få guppyer av platy vis jeg dekker til akvariet med svart plast? og jeg har litt andre fisker også går d da?[/I]


Det du gjør nå, kalles å "kuppe" en annens tråd. Dersom du lurer på hvordan du skal få yngel på platy eller guppy må du enten lage en egen tråd som handler om det, eller enda bedre: Søke opp fiskene i fiskebasen og se under oppdrett.

Hvis du har oppfølgingsspørsmål som handler om neontetra og egg kan du poste her, for det kan være til nytte for den som startet tråden og andre som er interessert i neontetraoppdrett.

Hvis du har informasjon som handler om det trådstarter spør om kan du poste her. Men platy og guppy har ikke noe med neontetra og fiskeegg å gjøre.

Hvis du leter litt selv først, før du spør - og viser til det - er det større sjanse for at du får gode svar. Av og til starter jeg å skrive et spørsmål her inne, men så kommer jeg på å søke etter svar i tidligere tråder først. Så nå har jeg ikke postet et eneste (seriøst) spørsmål på år og dag, selv om jeg leter etter svar på alt det jeg ikke vet - støtt og stadig.
Unnskyld, men er ikke dette en tråd om tetra-egg? Nei, det går ikke ann å få guppy ut av platy. Kunne du ha blitt en jente ved å gjemme deg inne i skapet ditt lenge nok? Tror ikke det nei
Hergud
Stolen
Unnskyld, men er ikke dette en tråd om tetra-egg? Nei, det går ikke ann å få guppy ut av platy. Kunne du ha blitt en jente ved å gjemme deg inne i skapet ditt lenge nok? Tror ikke det nei



sjøl om det e openbart trenge dokk isje å je son jevlige kritikk det isje sikert han føle seg velkomen her sikkert nybegyner og !!!!!

tenk før der skriver !!!!
Må si meg enig med ciklidesyka her. Da jeg leste dette ble jeg veldig overraska!
Her er det snakk om en mulig ganske fersk akvarist på 12 år. Da må det gå an å svare på en grei måte som ikke blir oppfatta som til de grader negativt og skremmende!
her går man ganske hardt ut mot en nybegynner, håper han ikke er blitt skremt bort fra forumet pga dette.
tror det dreier seg om en skrivefeil fra guttens side hvor han mener å spørre om hvordan han får platyene til å parre seg.
Heldigt vis ikke
shinee
her går man ganske hardt ut mot en nybegynner, håper han ikke er blitt skremt bort fra forumet pga dette. tror det dreier seg om en skrivefeil fra guttens side hvor han mener å spørre om hvordan han får platyene til å parre seg.


han er her enda men jeg tivler på at han føler seg velkomen jelp han litt i en anen tråd
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap