Hvilken fisk gir deg mest glede og hygge?

Hvilken fisk ville du valgt som gir deg mest glede og hygge?
Kinesisk værål. Uten tvil!
Klara
Hvilken fisk ville du valgt som gir deg mest glede og hygge?

Synes dette egentlig var et merkelig spørsmål, og vil begrunne dette:
Om en har fisk som IKKE gir en hygge og glede, hvorfor da ha dem? Hver eneste fisk og yngel jeg har gir meg like stor glede og hygge.

Hadde jeg hatt fisk som IKKE ga meg glede og hygge, ville jeg gitt de til noen som ville fått det

LOFFA
[QUOTE=Klara]Hvilken fisk ville du valgt som gir deg mest glede og hygge?

Synes dette egentlig var et merkelig spørsmål, og vil begrunne dette:
Om en har fisk som IKKE gir en hygge og glede, hvorfor da ha dem? Hver eneste fisk og yngel jeg har gir meg like stor glede og hygge.

Hadde jeg hatt fisk som IKKE ga meg glede og hygge, ville jeg gitt de til noen som ville fått det

Helt greit at du syns spørsmålet er merkelig. Og at alle dine fisker gir deg nøyaktig like mye glede og hygge, er jo veldig hyggelig for deg, men ikke alle føler det slik.
Jeg vil si at BG har en spesiell plass i hjerte mitt. Jeg ville bli veldig lei meg om noe skulle skje med den.

Mollyene og platyene er morsomme og får masse yngel. Det er spennende å følge med på.

Mine store Denisonsbarber er den flotteste stimfisken som finnes etter min mening... og snart vil stimen gå fra 5 til 15. :oD
Syn ikke dette er et merkelig spørsmål i det hele tatt. For min del er det mine kampfisker som kommer på 1. plass. Men øverst hos meg er det jo sneglene som troner og har den største plassen i hjertet. suprise?
Hei
alle ,men.........................
sjøhestene er topp , når gabonreke på 15 cm kommer fram kl 20.00
mine mange acei mari gold yngel og gleder meg som gutten på julekvelden
til at koiene skal ut i hageakvariumet.........
palettciklide er det artigeste jeg har hatt.
sikkert lang fra en spennede fisk for de vidrekommende, men den perfekte for en nybegynner vil jeg si.
Heidi Ingdal
Syn ikke dette er et merkelig spørsmål i det hele tatt. For min del er det mine kampfisker som kommer på 1. plass. Men øverst hos meg er det jo sneglene som troner og har den største plassen i hjertet. suprise?

Nei Heidi, det var ingen overraskelse, hehe. En må når en legger ut en tråd med et spørsmål regne med at en vil få forskjellige svar og oppfatninger av spørsmålet. For å ta det fra en litt annen vinkel av mitt forrige svar. Hva skal jeg med fisk som ikke gir meg hygge og glede? Skal jeg ha di til pynt?

For å "kverulere" litt, til trådstarter, antar jeg at jeg ville svart anderledes om spørsmålet var hvilken fisk er din favoritt? Men det var ikke det det ble spurt om.

Skulle jeg svare på det likevel, om favorittfisk ville jeg svart
I tilfeldig rekkefølle

Apistogramma Barlowi
Apistogramma sp. "Oregon"
Apistogramma Bitaeniata.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Kampfisk Veldig koselige fisker..
Mine Dvergbotia. Gjör alt annet enn å "bare svömme rundt".
Slough Feg
Mine Dvergbotia. Gjör alt annet enn å "bare svömme rundt".

Loaches er bare utrolig kule
Kulefisk og Corydoras og ikke minst Ildbuk ; )
Opps.......jeg glemte ubåten
ubåten er glad og leker mye. han ønsker seg dame , så
jeg håper på yngel...............her er en film av han
<embed src="http://www.youtube.com/v/DUIoQPYIz4g?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390">
Så morsomt med så mange og ulike svar
Nybegynner som jeg er, vet jeg ikke av så mange av de fiskene som nevnes her. Da blir det morsomt å søke i fiskebasen for å se og lese om dem.
Tusen takk alle sammen, dette er interessant
En av mine favoritter er Labidochromis sp.´Mbamba´. Hannen skifter farger i løpet av et øyeblikk og sloss om førsteplassen på listen over pr.kåte gutter i mbunakaret med Cynotilapia pulpican hannen. På tredjeplass kommer Labidochromis sp. ´Hongi´, henvist til bronsje kanskje mest fordi de er litt for små enda til å hevde seg.

Min siste anskaffelse er en trio Placidochromis electra, og i omnivorekaret er vel hannen der den jeg gir mest oppmerksomhet, selv om han forsvinner litt i forhold til de forløpig mye større Aulonocara Stuartgranti. Men han vokser seg nok til.

Blant ikke-malawi er et Apistogramma agassizii-par de jeg følger mest med.

Øvert på ønskelisten står Lethrinops sp. ´Red cap´.

Med tanke på at denne listen ble lang, og at jeg måtte legge bånd på meg for ikke å ta med flere, må konklusjonen være at en absolutt favoritt er vanskelig å kåre.
Stimen min med Corydoras sp. CW021 gir meg mest glede. De er de "tøffeste" Coryene jeg har, og det er ingenting som gleder meg mer enn når jeg ser minicory suse opp og ned frontglasset - uten noen hjelp fra min side. I tillegg er Betta brownorum-hannen min noe for seg selv, og har en personlighet uten like. Apistogramma borellii har også gitt meg mange koselige timer foran akvariet.
Farlowella vittata gruppen min ( grenmaller ) Mer avslappa fisk skal du lete lenge etter! Jeg har 10 stk pluss 1 yngel og 35 egg nå. De er utrolig facinerende å se på! Og de har de største eggene jeg har sett i forhold til størelse ( tykkelse ) på fisken!
Plussmedlem
Jeg må vel si at mine absolutte yndlinger er:

- Corydoras "Green Laser"
- Corydoras adolfoi

Utrolig flotte og vakre fisker jeg har utrolig mye glede av. Ellers så er jo ikke de andre Coryartene så ille heller, hehe
Hadde jeg bare hatt mulighet for å ha en art ville det definitivt blitt Corydoras eques, og det er fordi de er utrolig fine i fargen, livlige, sjarmerende lubne og våre er så "tamme" at vi sikkert kan håndmate dem

Men alle artene vi har i hus har sine særtrekk som tiltaler oss... nevner noen favoritter:
- P. compta, H. zebra og P. cf. leopardus, fantastisk flotte maller.
- Nannostomus eques, disse lever livet på "skråplanet".
- Farlowella vittata, snodige figurer som tar livet med ro.
- Og så er det jo alle de andre coryene da, som condiscipulus, spilurus, fowleri, hastatus, tukano, caudimaculatus, CW051, C121 og enda flere... fisk med sjarm

Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap