Mange bøtter vann.. (side 102)

se, fisk! :p
[External Image]

rovinsekt av noe slag, den jaktet salamanderyngel
[External Image]

aner ikke hvem som var eieren av den handa :p
[External Image]
hm, vurderer å flytte gobiene mine. de er altfor kjappe i matfatet og er smellfeite. i tillegg er det karet noe overbefolket.. men jeg har ikke mange alternativer. tror 20 litern her på bordet blir litt for lite da det er fisk der + målene er litt ukurante. alternativet blir å flytte crs'ene over til blue pearl, hvis jeg husker riktig krysser de seg ikke. mulig jeg tar å selger crs'ene da jeg ikke kan se at de har formert seg i det hele tatt siden jeg kjøpte de.
da er straks gobiene i sitt nye hjem, de står til tilvenning. ble ett mini vannbytte i asiakaret, pluss luking. det som åpenbarte seg var ikke like hyggelig...

en venusfisk har dødd i kveld. ikke så altfor trist, det som ER trist er at borneo sugeren min synger på siste verset. dette er den eneste jeg har igjen av 4. ser den sjelden, men det jeg ser idag er grusomt. den er sykt tynn, og prøver ikke engang å spise på en fortablett som ligger rett ved snuta dens.. burde nok avlive den, men gir den en sjangse til imorra. spiser den ikke da, går den rett til fiskehimmelen. resterende fisk ser ok ut...
Tror ikke jeg har vært innom tråden din før, har liksom ikke tid til å stikke innom alle tråder på dette forumet. Men i det siste har det vært lite aktivitet i de trådene jeg har fulgt lenge så jeg har begynt å se litt i andre tråder og kom innom din i dag. Og skjønner jo at jeg har gått glipp av en flott tråd! Og WOW sier jeg også, du kan ta gode bilder! Også likte jeg veldig godt dette karet ditt. Den lysstrålen på venstre side, er det fra en spot eller er det en solstråle? En veldig fin effekt i alle fall

Forresten må nesten gi deg en lenke til venninna mi som også bruker deviantART for å vise sine ting. Hun tegner og maler, se den hånda i større format. Hun er helt rå på å male virkelighetstro.
Tar gjerne imot crs ene dine hvis du skal selge de vettu Hvor mange har du, jeg har jo mine 4 og vil gjerne utvide min gruppe
Hvor mye skal du evnt ha pr stk
takk lisbeth ja de er sola som skinner, bildet er sammensatt av 4 bilder, tatt uten blitz og satt sammen i photoshop etterpå. skal kikke på linken din når jeg er litt mindre død av varme.

på snakk om død, ser ikke noe gastronomyzon lik, men ser heller ingen levende fisk... får holde utkikk etter den... gobiene har visst gjemt seg, men det er nok fordi det er litt nakent der ennå. kjøpte noen planter idag, så det hjelper på håper jeg.

jeg har 8 crs galemor, i varierende kvalitet. tenkte rundt 200-250 for hele gruppen.


ellers har det vært en varm dag. det passerte 29 grader i produksjon innen klokka ble halv elleve idag. i tillegg sliter vi med manko, så det var ikke noe å gjøre. så jeg avspaserte etter lunsj. alternativet var å sitte i 30 graders varme og glo i veggen. så jeg gikk heller og handlet som en gal. vel, mesteparten var jo nyttig, men likevel. svidde vel av nærmere 3 lapper. men det var jo 1300 bare i kompresjonsstrømper som jeg burde kjøpt nye for et halvt år siden... :p
Jeg får tømme kontoen og ta med til lørdag, skal samtidig betale for de andre jeg kjøpte og no mer.
Blir jammen blakk på de fiskegreiene, litersyken er farlig.
At de ikke advarer om den, svineinfluensa og sars og alt mulig får vi beskjed om å holde oss unna, men litersyken er det ingen som advarer mot. Merkelig.
jaja jeg overlever nok, selv om den gir ville drømmer og vann på hjernen.
gleder meg ikke til å fange de rekene imorra, men pytt pytt :p funnet greie bussavganger til evje også, så slipper å tenke for mye på det.

men, ser på kampfisken min. ser ut til at den kan ha fått hvitprikk. ser kun en prikk, eller noe som ser ut som det. men nå skal jeg jo dra på søndag... kommer hjem sent fredag neste uke tror jeg...
ser ikke noe mere prikker på kampfisken min, så den får bare være til jeg kommer hjem fra evje neste helg. må snart igang med å tømme rekekaret så jeg får fanget de crs'ene, og pakket mat. vet ikke når jeg kommer meg av gårde, mye som skal gjøres + at jeg er barnevakt.
Gleder meg til å motta rekene, men nå kan de nok ikke stå i litersgllasset lenger, får vel sette opp noe imens, evnt flytte ene gruppa med kirsebær over til de andre igjen og bruke det karret. Da kan jeg samtidig få mekket mosebakgrunnen osv.

Jeg skal bare spise frokost, så er det ut på veien for min del
bare håper jeg får tak i alle rekene uten altfor mye dill. er jo en rot som er litt for stor oppi der :p
Rekene lever ennå, skal sortere litt ut når jeg fikser i 12l, slik at de beste får være avlstamme, evnt bare ha alle oppi og sortere ut etterhvert som de formerer seg.
Tror de pleier å bruke lang tid på å komme igang, så er bare å ha tålamod.

Ble masse flotte måkebilder igår, så nå skal jeg dele det med verden ;D
hadde dem en stund jeg, og så ingen gravide engang :p

sykt varmt her idag, og jeg må pakke og styre og ordne ting..
men aller først må jeg spise
jaja, får si takk for meg for en ukes tid da. ekke no internet på fatcamp :p
sånn, da var jeg hjemme igjen. hatt det kjempekoselig, masse flotte mennesker, MYE info og ting som skal terpes på, mye gåturer og annen aktivitet.

og det har vært varmt. hele 35 grader på det varmeste, så treningene ble ikke så harde. men gud hvor mye morro man kan ha det med litt vann, en gruppe mennesker og 2 baller :p ja jeg har bada! første gang på 10 år vel. og alle misunte meg de nye badedraktene jeg kjøpte fra usa :p
Så bra du overlevde da Velkommen hjem igjen
Høres ut som en gøy sommerleir jo!! *litt misunnelig*

Velkommen hjem!
Godt å ha deg hjemme, nå er jeg i hytta. Men reiser tilbake imorgen igjen, tenkte kanskje du har lyst til å vise meg de forskjellige dyrebutikkene og sånn. Er været fint kan vi ta med oss kameraene på en tur og finne noen flotte motiver ;D

Gremmet meg over at jeg ikke hadde kamera med da jeg kjørte hit istad, var så flotte skybilder der.

er bare 2 dyrebutikker igjen nå og den ene vet du om :p men kan godt treffes, skal ikke no særlig burtsett fra å pakke ut og gomme i gjenge igjen. også må jeg bytte vann. og luke i 96 litern. har no snacks til koiene som holder på å gro seg ut av karet :p

ser heller ikke no prikker på kampfisken min lenger oO
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap