- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tante Astrid´s undervannsverden (side 108)
Tante Astrid´s undervannsverden (side 108)
Det er to flaggciklider i basen. Er det den vanlige du har Ciklide?
Postet 06.12.15 kl 14:24
Postet 07.12.15 kl 15:59
Postet 14.12.15 kl 23:00
Postet 14.12.15 kl 23:26
Endret: 14.12.15 kl 23:28
Postet 14.12.15 kl 23:26
Endret: 14.12.15 kl 23:28
Fikk tatt noen bilder her om dagen. Kan ikke se jeg helt liker den hvite steinen jeg la inn, men holder den ph stabil så får det så være. Får håpe på litt alger på sikt
Ellers så fikk jeg tak i en stor stim med dronningrasbora som gir liv til akvariet. Veldig begeistret for de!
Ups! Bildene ble litt mørke ser jeg, men det får så være :-P
Ellers så fikk jeg tak i en stor stim med dronningrasbora som gir liv til akvariet. Veldig begeistret for de!
Ups! Bildene ble litt mørke ser jeg, men det får så være :-P
Postet 30.12.15 kl 17:29
Endret: 30.12.15 kl 17:30
Postet 30.12.15 kl 17:31
Postet 02.01.16 kl 12:34
Postet 02.01.16 kl 13:49
Rekene formerte seg noe innmari i den lille 30-literen. Det gikk utover noen av plantene, som rett og slett ble spist opp. Karet virket heller ikke særlig praktisk å holde reker i siden flere greide å hoppe ut. Fant da ut at det antagelig var best å flytte de over i 180 literen.
Det er noen dager siden jeg flyttet den siste over, og det ser greit ut foreløpig. Eneste ulempen er at jeg må skifte vann to ganger i uka nå pga av den økte belastningen og pga av at rekene helst ikke vil ha særlig høy nitrat. Plantene i dette karet er også av det mer robuste slaget så de vil forhåpentligvis ikke spises opp med det første. Det tåler også mer belastning enn det lille så jeg kan mate litt mer, og oftere.
Det lille karet vil etterhvert bli et rent plantekar og fungere som en fancy lampe der det står
Det er noen dager siden jeg flyttet den siste over, og det ser greit ut foreløpig. Eneste ulempen er at jeg må skifte vann to ganger i uka nå pga av den økte belastningen og pga av at rekene helst ikke vil ha særlig høy nitrat. Plantene i dette karet er også av det mer robuste slaget så de vil forhåpentligvis ikke spises opp med det første. Det tåler også mer belastning enn det lille så jeg kan mate litt mer, og oftere.
Det lille karet vil etterhvert bli et rent plantekar og fungere som en fancy lampe der det står
Postet 11.04.16 kl 13:15