- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins lille hjørne (side 108)
Elins lille hjørne (side 108)
Postet 24.03.09 kl 15:07
Sånn er det med meg og ,må alltid kikke på de om det er kampfisker i butikken .Det begynner å bli noen år siden jeg hadde noenså nå begynner jeg nok å kikke ekstra nøye etter
Hadde en gang oppdrett på kampfisk, men det ble med den ene gangen.Tror familien ble ganske så lei av å ha små isbokser stående rundt i hele huset i lang tid. Så hvis jeg finner en fin en ,så skal den bare være til "pynt"
Hadde en gang oppdrett på kampfisk, men det ble med den ene gangen.Tror familien ble ganske så lei av å ha små isbokser stående rundt i hele huset i lang tid. Så hvis jeg finner en fin en ,så skal den bare være til "pynt"
Postet 24.03.09 kl 15:08
Postet 24.03.09 kl 15:17
Postet 24.03.09 kl 15:19
Da er de sluppet ut
Slapp de ut i 110-literen, da jeg er usikker på hvordan en 54 liter med stjerner vil være. Den er også ganske tynt beplantet enda, og egentlig vil jeg ha de i Kloden (110-literen).
Det første inntrykket er at dette går helt fint. Dvergkardinalene kaster ikke to blikk på hverken Freia eller Smil, de er for opptatt med sitt til å bry seg ser det ut til. Og den følelsen er gjensidig. Freia og Smil har møtt hverandre flere ganger på sin oppdagelsesferd, og de ser ut til å gå bra sammen de også. Smil blåser opp finneprakten for å vise hvor fin han er, og hun svømmer uberørt videre :p
Tidlig enda, så jeg skal følge med med argusøyne. Men førsteinntrykket er at dette skal gå bra
Må få knipset litt mer bilder om en stund
Slapp de ut i 110-literen, da jeg er usikker på hvordan en 54 liter med stjerner vil være. Den er også ganske tynt beplantet enda, og egentlig vil jeg ha de i Kloden (110-literen).
Det første inntrykket er at dette går helt fint. Dvergkardinalene kaster ikke to blikk på hverken Freia eller Smil, de er for opptatt med sitt til å bry seg ser det ut til. Og den følelsen er gjensidig. Freia og Smil har møtt hverandre flere ganger på sin oppdagelsesferd, og de ser ut til å gå bra sammen de også. Smil blåser opp finneprakten for å vise hvor fin han er, og hun svømmer uberørt videre :p
Tidlig enda, så jeg skal følge med med argusøyne. Men førsteinntrykket er at dette skal gå bra
Må få knipset litt mer bilder om en stund
Postet 24.03.09 kl 16:00
Postet 24.03.09 kl 16:23
Endret: 24.03.09 kl 16:24
Postet 24.03.09 kl 16:25
Endret: 24.03.09 kl 16:26
Postet 24.03.09 kl 16:31
Endret: 24.03.09 kl 16:32
Postet 24.03.09 kl 17:06
nyyydelige kampfisk. går de i samme karr?? og hvor stort karr går de egentlig i??
fikk veldig lyst på kampfisk selv. ser bare mer og mer nydelig kampfisk.
men tror nå ikke kampfisk akkurat passer i karret mitt. jeg har bare et 56 liter med 4 neon og en kinesisk algespiser, så jeg får vel vente til jeg får noe større.
fikk veldig lyst på kampfisk selv. ser bare mer og mer nydelig kampfisk.
men tror nå ikke kampfisk akkurat passer i karret mitt. jeg har bare et 56 liter med 4 neon og en kinesisk algespiser, så jeg får vel vente til jeg får noe større.
Postet 24.03.09 kl 17:54
fiskerennyyydelige kampfisk. går de i samme karr?? og hvor stort karr går de egentlig i??
De går i samme kar, ja. En 110-liter. Den ligger på profilen min med tittelen "Min lille klode".
Når det er sagt: kampfisk er svært personlighetsavhengige. Dvs at de har svært varierende personligheter. Mine to kan gå greit sammen, mens to andre blir full krig.
Derfor skal jeg følge nøye med hvordan de oppfører seg mot hverandre, og hvordan de går sammen med de andre fiskene, og ser jeg antydninger til trøbbel, har jeg andre akvarier jeg kan flytte de til. Jeg ville aldri kjøpt to kampfisker, planlagt for et akvarie med stimfisk, uten å ha en nødløsning om det skjærer seg
Men kryss i taket, enn så lenge går Freia og Smil bra sammen, og dvergkardinalene bryr seg overhodet ikke om kampfiskene. Så førsteinntrykket er veldig positivt
Ang. karet ditt ville jeg heller ha økt stimen med neon enn å kjøpe noen andre fisk
Postet 24.03.09 kl 18:10
Endret: 24.03.09 kl 18:12
Postet 24.03.09 kl 19:00
Postet 24.03.09 kl 19:06
Postet 24.03.09 kl 19:40
C140 yngel, 3 dager gamle. Dette er rett før jeg ga dem deres første porsjon mat. De har fått nyklekt artemia nå. Ser et par stykk med artemia i magen. De andre ligger der og skjønner ikke at maten er servert. Håper at de skjønner poenget etter hvert.
Fant en død i dag Så da er det 20 stykk. Noe frafall må en regne med de første par ukene. Jeg bare håper at det ikke blir for mange. Spesielt siden jeg sliter med den hersens PHen.
Fem av seks pulchere lå fremme i kveld og jeg fikk tatt et bilde. Vakker, vakker fisk
Fant en død i dag Så da er det 20 stykk. Noe frafall må en regne med de første par ukene. Jeg bare håper at det ikke blir for mange. Spesielt siden jeg sliter med den hersens PHen.
Fem av seks pulchere lå fremme i kveld og jeg fikk tatt et bilde. Vakker, vakker fisk
Postet 24.03.09 kl 21:06
Endret: 24.03.09 kl 21:07
Postet 24.03.09 kl 21:10
Endret: 24.03.09 kl 21:11
Faller stadig tilbake til min to flotte, nye fisk. Det går veldig bra med de i karet!
Har gått og sett på Kloden min, og liker ikke oppsettet i det hele tatt. Så i kveld tok jeg en bitteliten omgjøring der. Byttet bare plass på sverdplante og leucocephala, i håp om at det skulle gjøre meg mer velvillig innstilt til innredningen. Det ble en kraftig luking der, og derfor har det ikke grodd igjen så godt enda heller. Får håpe det kommer seg
Har gått og sett på Kloden min, og liker ikke oppsettet i det hele tatt. Så i kveld tok jeg en bitteliten omgjøring der. Byttet bare plass på sverdplante og leucocephala, i håp om at det skulle gjøre meg mer velvillig innstilt til innredningen. Det ble en kraftig luking der, og derfor har det ikke grodd igjen så godt enda heller. Får håpe det kommer seg
Postet 24.03.09 kl 21:13
Endret: 24.03.09 kl 21:14
Postet 24.03.09 kl 21:25
Endret: 24.03.09 kl 21:26
Hehe, nei, de spiser godt. Men discusgranulat verdsettes høyere enn mygglarver (forstå det den som vil hehe) :p
Skulle gjerne ha knipset hundrevis med bilder av dem, men de er litt tilbaketrukne. Mulig det bedrer seg, hvis ikke er jeg godt vant med å snike meg innpå diverse cory, så det gjør ikke noe
Jippi, mange av C140 har oransje mager. Åh så godt å se nye yngel spise mat. Da er jeg snart inne i den vante rutinen igjen, med mikroorm hver morgen, og artemia hver kveld.
Skulle gjerne ha knipset hundrevis med bilder av dem, men de er litt tilbaketrukne. Mulig det bedrer seg, hvis ikke er jeg godt vant med å snike meg innpå diverse cory, så det gjør ikke noe
Jippi, mange av C140 har oransje mager. Åh så godt å se nye yngel spise mat. Da er jeg snart inne i den vante rutinen igjen, med mikroorm hver morgen, og artemia hver kveld.
Postet 24.03.09 kl 21:28
BodilireMen har det skjedd noe med det ene øyet til den som står i midten eller? syns det så litt "bleikt" ut.. men kan være bare jeg som ser feil:o)
Nei, du ser ikke feil, men "tolker feil". Øyet er helt fint det, men halen til den andre er foran øyet. Så du skimter bare konturene av øyet gjennom halen til den som er plassert litt lengre fram. Jeg reagerte på det selv med en gang, men med full størrelse på bildet var det ikke noe problem å se at det rare øyet hadde en naturlig forklaring
Tok et bedre utsnitt for å vise hva jeg mener:
Postet 24.03.09 kl 21:31
Endret: 24.03.09 kl 21:31