Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 116)

syns bildene var kjempefine jeg, mye mer fargerike enn bildene i basen nå gir inntrykk av
mona o
(synes det er så deprimerende med de avslags-emailene man får... "bildet var ikke godt nok"...urk!)


Det virker som om det skal litt til for å få bildene godkjent i basen. Hadde til og med et bilde med i fotokonkurransen som ble refusert til basen så det er nesten større stas å få godkjent de der

Er forresten enig i at bildet er bra nok til å sendes inn.
Vil bare berømme dette bildet der den ene venusfisken spiller med finnene sine! Visste ikke at de kunne folde ut finnene sine på den måten engang jeg. Det er i alle fall helt sikkert at neste gang jeg går forbi et butikk-kar med denne fisken, skal jeg for en gangs skyld kikke to ganger


(Må også rose den herlige selvironiske signaturteksten du plutselig har fått deg, Mona )
Takk skal du ha
Jeg skal forsøke å få tatt flere og bedre bilder av akkurat det der, den "finne-flashingen" hannene gjør i blant. Det er helt herlig å se på.
Mine nye Venusfisk spiser med god appetitt, men kun det som enten flyter på overflaten eller kommer drivende med strømmen i akvariet. De overser alle mygglarver o.l. om det har falt ned på bunnen. Vel og bra, da får iallefall Corydorasene ha maten sin i fred der De har fått avskallede artemiaegg (det flyter) og da skjøt de rundt som raketter og snappet i seg maten

Og joda, signaturen er perfekt til meg, den. Hehe

Liz H
Vil bare berømme dette bildet der den ene venusfisken spiller med finnene sine! Visste ikke at de kunne folde ut finnene sine på den måten engang jeg. Det er i alle fall helt sikkert at neste gang jeg går forbi et butikk-kar med denne fisken, skal jeg for en gangs skyld kikke to ganger :) (Må også rose den herlige selvironiske signaturteksten du plutselig har fått deg, Mona :D)
Det lille rekekaret mitt på 31 liter med Blå tigerreker, har nå putret og gått i snart to måneder. Neste uke er det to mnd siden jeg satte det opp. Ikke fnugg av alger siden oppstart! Overraskende, men bra selvsagt.

Jeg har ikke rørt plantene som ble satt ned enda, ingen trimming eller noe, men jeg har lagt ned en stor dott til med pellia (en slags løs moseaktig sak, som blir liggende på bunnen av seg selv). Den måtte havne her, for jeg tviler på at den ville beholde formen særlig lenge i et kar med Corydoras. Da hadde den vel kjapt blitt spredd i tusen små biter over hele karet. Jeg hadde den i reolen jeg solgte, i karet hos guppyene (ingen Corydoras der). Men da reolen ble tatt ned, så måtte altså alt som var i karene flyttes på.

Det ser ut til å gå greit med de blå tigerrekene, jeg ser de spankulerer rundt og plukker på ting og passer sine egne saker på typisk reke-manèr Jeg gleder meg til de blir store nok til å yngle


[External Image]


[External Image]



Skjønnhetene!
Corydoras sp. 'Green Laser'.
Det finnes ikke ord som kan beskrive hvor lekker Green Laser er i virkeligheten. Ingen bilder yter dem 100% rettferdighet! De skimrer i gull, oliven, neongrønn, mosegrønn og turkis. Alt i en lekker samkombinasjon som i rett lys glitrer snart i den ene fargen, snart i den andre. Neongrønn er imidlertid den første fargen som slår en når man ser på dem!

Jeg holder på å kondisjonere de 15 voksne, viltfangede 'Green Laser' jeg har, og de gir så langt positiv respons på det. Det er en stadig økende aktivitet, og jeg håper jeg greier å få dem i lek til slutt. Jeg har sett at hannene har begynt å følge etter hunnene litt, men så langt har ikke hunnene latt seg overtale
Det er vel et års tid siden jeg kjøpte dem snart, men jeg har ikke forsøkt tidligere.

[External Image]


[External Image]


[External Image]
Hei. Bare tenkte jeg skulle vise hvordan jeg løste filtrering i en av 180literne mine..

Mvh Asle
Jeg har tenkt på det samme i mine 160 litere som jeg har bestilt. Bare at min filtersvamp er svart og kommer bare til å bruke en powerhead, så er det likt.

Har du hatt din filterløsning gående lenge? Funker bra? Har hørt veldig mye positive ting om denne måten å filtrere på.
Min løsning sto et år før jeg gjorde noe med den.. Da måtte jeg flytte reolen og byttet til utvendig filter.. Men renset aldri filteret. Gjorde dog en liten feil når jeg satte det opp.. Brukte FIN svamp, derfor endte jeg opp med 2x1200L power head for å klare dra igjennom nok vann.. ( var forøvrig 10cm svamp jeg brukte ) Den største ulempen jeg ser er at det tar opp plass i akvariet, ellers har jeg bare positive ting å si. Hadde samme løsning i en 240liter jeg hadde og.. Den sto og over et år før jeg gjorde noe med den..
Mvh Asle
Rekekaret ditt var kjempeflott!
Digger disse AN-karene, bestilte ett slikt selv for en stund siden men det tålte
ikke postgangen.
Kanskje du kunne prøvd å plante litt Blyxa rundt roten? (Fikk du en konvolutt med denne i posten mon tro...?)
Lyset som følger med er vel ganske bra er det ikke?
Bruker du hang-on pumpen?

Mvh
Jan Ove
Hei Så at du hadde spurt på en annonse hvor en kan få kjøpt sjakkbrettciklider. De har dem for tiden på Oslo Zoo Senter i alle fall, hadde også på akvariemagasinet sist jeg var der - var der jeg kjøpte mine for noen måneder siden. Anbefaler dem veldig, utrolig flott og veldig fredelig dvergciklide
mona o
[QUOTE=Lro]Nydelige, disse burde du vel få inn i fiskebasen?!


Hm, tror du det? Jeg synes selv det ble for mye blitz-refleks i mageskinnet på den ene fisken der. Spørs om det blir godkjent i basen, men jeg kan jo bare sende det inn og se (synes det er så deprimerende med de avslags-emailene man får... "bildet var ikke godt nok"...urk!)

Det burde jo hjelpe på at hannen står og spiller seg opp på det bildet!
mona o
Jeg har tenkt på det samme i mine 160 litere som jeg har bestilt. Bare at min filtersvamp er svart og kommer bare til å bruke en powerhead, så er det likt. Har du hatt din filterløsning gående lenge? Funker bra? Har hørt veldig mye positive ting om denne måten å filtrere på.


Hvis du slenger litt efhi substrat på bunn bak svampen vil det gjøre det enda mer effektivt
mona nå har du kansje en grunn til å sende gubben til kristiansand
guttn
mona nå har du kansje en grunn til å sende [URLBLOCK1] til kristiansand


Jeg har kikket på det, og jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å få med meg det foredraget... veldig! Men jeg vet ikke om jeg kommer meg dit, har en mann som for tiden har fått skiveutglidning i ryggen, og han klarer ikke lange kjøreturer i bil nå fremover. Selv har jeg jo ikke førerkort, så jeg kommer meg ikke avgårde på egenhånd.

Dessuten har jeg nettopp bestilt meg reol, så jeg tror jeg bør holde meg unna slike fristende auksjoner Det vet jeg av erfaring kan bli ganske dyrt, hehe Penga kommer til å gå med til disse akvariene (2 x 160) og reolen når den kommer.
ja merket selv at det var mye som fristet men men






















Hei, brems litt... jeg synes jeg så noe?
[External Image]



Åja, det var bare et par sandsnegler....
[External Image]
liv_65
Hei :-) Så at du hadde spurt på en annonse hvor en kan få kjøpt sjakkbrettciklider. De har dem for tiden på Oslo Zoo Senter i alle fall, hadde også på akvariemagasinet sist jeg var der - var der jeg kjøpte mine for noen måneder siden. Anbefaler dem veldig, utrolig flott og veldig fredelig dvergciklide :-D


Takk for tipset Det var min annonse, og jeg er på jakt etter fler Får ta en tur innom AM senere i dag. Kan gi beskjed her hvis de fortsatt har dem (etter at jeg har vært der), Mona.

Edit: dritkule bilder av sandsneglene!
Jeg trodde du hatet sandsnegler like intenst som jeg gjør, Mona?
Inger Anne
Jeg trodde du hatet sandsnegler like intenst som jeg gjør, Mona?


Jepp, så jeg har aldri "invitert dem inn" i det karet heller :p
Men da dette karet ble satt opp i sin tid, tok jeg javamose fra det eneste karet jeg hadde som da hadde sandsnegler... og du kan jo gjette hva som fulgte med som blindpassasjerer
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap