Våre andre dyr og litt småpjatt :D (side 12)

denne tråden må opp å gå igjen=) slenger veed et bilde at tamrottene vår mini og dimpel. skal sies dimpel er veeldig rund å god og litt av en hopper,hun hopper glatt en meter,=) mini er slank og jah veldig gla i å krype inni genseren og lign. de er koselige artige og tamme dyr=) mini er den med maske over hele ansiktet
Viste ikke at det fantes en lignende tråd. Kan ikke moderatorene slå sammen disse to trådene? Legge den nyeste inn i den gamle? Trenger ikke ha to tråder om det samme.....
Har fått et par nye medlemmer av husstanden siden sist jeg la inn bilder her:

Liv Ullmann og Eli Hagen, to nydelige angorakaniner. Bildene ble tatt i november rett etter at vi fikk de, så de er litt skeptiske til kameraet. Jeg må se å få tatt noen nye nå som de er blitt store og flotte!
pusekatten min som heter Dee som er en blå sølv somali og har fortiden 4 bebiser som er blå og blå sølv. og heste bildet er meg og en hest som heter colette som nå er i england med sin nye eier og skal bli enda mer superflike i feltritt en det de er
Hmm. Artig tråd. Må bare legge til mine søte små. Har desverre mistet den grå katten "Mio" og den bustete hamsteren "VissVass" i løpet av siste året. Den store gule "Joker" er pensjonert hos foreldrene mine. Han er er levende bevis på av Pusur finnes.

Her er de to som fortsatt bor hos oss. Katten "Tussi" og hamsteren "Børre".

Sniker meg med selv om jeg bare har tegninger av dyrene, og selv om de begge nå for lengst er borte.

Jeg drev med oppdrett av rasekatter i mange år og dette er tegninger av den første og den siste rasekatten jeg hadde. Øverst er den første siameseren min, Tina, og nederst er europèen, Scott. Han døde for litt over et år siden.

Savner å ha katt av og til, men akvariet er en god erstatning. Dessuten så vekker fiskene meg vanligvis ikke midt på natten, og ikke klorer de på møblene heller
Fant denne på youtube, er ikke mine, men ååå så morsomme
http://www.youtube.com/watch?v=NQ2h0mJl1QI&NR=1

Selv har jeg en skogkantmix-katt som heter Per Pusling(men han lever jaggu ikke opp til navnet. terroristen hadde passet bedre), en hund som heter Kiara også disse omtalte hybelkaninene. Har også noen hybelkameler i de innerste hjørnene som ikke ser dagslys så ofte stakar. skulle vært ute på beite en tur tror jeg...
+ 2 akvarier..
Men flere dyr er ønsket.. Tenk å kunne bodd i en dyrehage!

tante astrid har du tegnet de bildene selv?
Arkatussa
Fant denne på youtube, er ikke mine, men ååå så morsomme :) http://www.youtube.com/watch?v=NQ2h0mJl1QI&NR=1 Selv har jeg en skogkantmix-katt som heter Per Pusling(men han lever jaggu ikke opp til navnet. terroristen hadde passet bedre), en hund som heter Kiara også disse omtalte hybelkaninene. Har også noen hybelkameler i de innerste hjørnene som ikke ser dagslys så ofte stakar. skulle vært ute på beite en tur tror jeg... + 2 akvarier.. :) Men flere dyr er ønsket.. Tenk å kunne bodd i en dyrehage!


Når jeg var 20 bodde jeg noen år i et kollektiv med folk som var nesten like dyregal som meg. Vi hadde 5 bikkjer på det meste, 3 katter, 1 kanin, 1 rotte, fugleoppdrett på kjøkkenet: 2 nymfeparakitter, 10 undulater og 2 kanarifugler. Og 2 akvarier... Det var nesten som å bo i en dyrehage Jeg må si det nå er deilig å bare ha en hund og 3 akvarier. Det er viktig å ha tid til alle dyra og når man får for mange er det ikke lett å gi alle like mye oppmerksomhet...
kunne tenkt meg degus, fordi ei vennine av meg har 7 babydeguser nå som trenger ne hjem snart. Og de er jo så nydelige!
Er ikke egentli et hundemenneske, er mer mannen som er det.
Men flere akvarier er nesten et must. skal ha ihvertfall 1 eller 2 til. Basta ;P
Her i huset bor det også en "liten" sjarmklump på fire ben, vår kjære rottis på 3 år .

En nydelig hund som er så utrolig glad i mennesker at det nesten kan bli for mye,ler. Det er utrolig hva hun kan forstå, og det er en herlig følelse å ha en venn som alltid er glad for å se oss, som alltid er klar for kos, som er flink til å "studere" oss og som deretter har lært det utroligste.

Kommentar til bildet med klær,ler:
Hun fikk plutselig for seg at hun skulle ha valper, noe som selvsagt ikke stemte. Pga mye melk i pattene måtte vi beskytte disse så det ikke satte seg betennelse da hun ble veldig opptatt av å vaske seg. Hun ble gullende søt i shorts og t-skjorte, og det morsomte var at dette godtok hun uten protester. Så i noen dager gikk hun rundt og så ut som om hun skulle på trening. Noen dager med klær som beskyttelse og ting normaliserte seg, heldigvis, hun ble jo helt tussete av å være mor (med lekene) stakkars
Nå har jeg lest igjennom hele denne tråden og sett på alle bildene=) Kjempe kjekt med en tråd om våre andre dyr=)

Har 2 katter, 4 hetterotter og 5 akvarium + en bolle=)

Bilde 1. Katten, Lolly og Candy, de er søstre. (Lolly er den til venstre)
Bilde 2. Sid og Diego. (Sid er den gråe, Diego den orange)
Bilde 3. Marcus og Nimrod. (Marcus er den som er til venstre)
Slenger også med noen bilde av hunden Turbo som vi desverre måtte omplassere for ca 6mnd siden, da vi fikk en sønn og ikke kunne gi han den omsorg og oppmerksomheten han fortjener. Han er blanding av border collie, buhund og samojed og bor nå hos noen veldig snille folk på en bondegård og trivs kjempe godt=)

Bilde 1. Når han var ca 8uker gammel.
Bilde 2. ca 6mnd gammel
Bilde3. Nesten 1år gammel. Noen dager før han ble omplassert..
sett igjennom hele tråden nå, og det er utrolig masse pene dyr her, selv er jeg dyrelsker, har selv hatt 12 katter når jeg bodde hjemme hos foreldrene, nå er det bare 7 igjen. dette er forøvrig villkatter eller katter som ikke har hatt det bra hjemme, i nabolaget var det en katt som ikke hadde det bra, da den fikk ungel, bar hun dem opp til oss og la de utenfor døra vår. vi fikk heldigvis gitt de bort da.. så de fikk et bra hjem. vi har også tatt over en gravid katt som ble kastet på dør av sin tidligere eier. han hadde tenkt til å drepe henne. 3 katter har vi fått fra FOD gjennom tiden, og 1 har vi fra kattehuset. jeg har vokst opp med dyr sidenjeg ble liten, da hadde min far en cocer spaniel, og nå hr han en rotweiler. men mor har hatt en pomeranien, som døde av alderdom, og nå har hun en ny. min samboer har en buhund.

dyr er det fineste du kan tilføre en familie mener jeg. og det er så utrolig mye fælt som skjer med dyrene rund, av dyreplageri og misshandlig, at jeg får helt vondt bare åv å tenke på det.

kan ramse opp noen navn vi har hatt på dyrene våre, ganske artige navn egentlig.

cocerspaniel : beauty/butta (død)
rotweiler: billi
Buhund: Lise Minelli
Gammel pomeranien: Arnold (død)
Ny pomeranien: cindy
Skogskatt: bert bert (død)
skogskatt: pusemor
skogskatt: dott com. (pusemor sin baby, gitt bort)
Skogskatt: newton
Perser: svarten/tjukken (død)
perser: tia (død)
huskatt: spesial.
huskatt: bolla
huskatt: harry
huskatt: tinntinn
huskatt: raring
huskatt: lillepus (død)
huskatt: festus (død/borte)
huskat: tyson/tøysegutt (borte)
huskatt: møkkamorten (gitt bort)

kommer ikke på fler i farta.
men her er det bilde av harry, cindy og lise minelli

her har vi, pusemor, bertbert og harry og raring (raring sort, harry hvit)
Stine J
tante astrid har du tegnet de bildene selv?


Jepp
oj,du er virkelig god til tegne tante astrid. tegner du flere ting enn bare katter?(du gjør vel sikkert det siden du er proff ser det ut som)
Takk, Stine! Tegner og maler litt forskjellig, men det blir mindre av det nå etter at jeg ble syk. Er ikke proff, nei, bare lykkelig hobbykunstner
Ååååååh blir helt dårlig av alle dyrebildene, har for tiden bare fisk. Men vokst opp med katter, kaniner, fugler, mus, rotter og fisk.
Selv har jeg hatt: Katten oliver som forsvant 3 uker før jul i 06, vi lette i grøfter rundt i området, men fant aldri no. Hang opp lapp med bilde og at jeg gjerne ville høre om noen hadde funnet han. Men aldri svar å få, mest sannsynlig har han blitt tatt av rev. Savner han fremdeles.
Hunden pita som jeg bare hadde ca halvt år, god som gull den hunden, en borzoi for de som vet hva det er. Litt for stor hund å ha i en liten hybel på 25 kvadrat. Gikk greit så lenge jeg kunne ha ho med på jobb i stallen, men da det skar seg samtidig som jeg traff min nåverende samboer, (som ikke vil ha dyr [URL=http://en.wikipedia.org/wiki/Savannah_(cat)]med pels[/URL]) og derfor gikk ho tilbake til oppdretter og videre til en gård hvor ho fikk fly fritt med to andre hunder. Hun døde for ikke så lenge siden.
Forskjellige mus som jeg ikke husker navnet på alle akkurat nå. Mjusa var den siste, takket for seg like før jul 07 etter 3 år
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap