- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 14)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 14)
Postet 29.09.08 kl 15:50
De er altså så artige disse sneglene !
Her om dagen så gikk lille gul og store lille mot hverandre. Da de møttes, så ventet jeg på at den ene skulle svinge og gå rundt den andre. Men gjorde de det? neida, det var jo like greit å gå OVER. Så store lilla klatret opp på lille gul, og spaserte rett over, og ned igjen, hehe.
Her om dagen så gikk lille gul og store lille mot hverandre. Da de møttes, så ventet jeg på at den ene skulle svinge og gå rundt den andre. Men gjorde de det? neida, det var jo like greit å gå OVER. Så store lilla klatret opp på lille gul, og spaserte rett over, og ned igjen, hehe.
Postet 29.09.08 kl 16:24
Postet 29.09.08 kl 16:29
Postet 29.09.08 kl 16:59
Postet 29.09.08 kl 17:02
sessanDe er altså så artige disse sneglene ! Her om dagen så gikk lille gul og store lille mot hverandre. Da de møttes, så ventet jeg på at den ene skulle svinge og gå rundt den andre. Men gjorde de det? neida, det var jo like greit å gå OVER. Så store lilla klatret opp på lille gul, og spaserte rett over, og ned igjen, hehe.
Ja omvei eksisterer ikke i snegleverden.
1. Noen henger seg på i forbifarten, ikke alle er like spreke og da må man hoppe på i fart.
2. Noen legger seg flate. Jeg gir meg, jeg gir meg....paletten var litt skummel.
3. Her er det en som ikke gir seg. Dette er en bodybildersnegle. Så prøv dere ikke her i gården assa...
Postet 29.09.08 kl 17:23
sessanHvordan får dere de så klare når dere er nærmt innpå?
På digitalkameraet mitt (som det første bildet ble tatt med) har jeg en funksjon som heter super macro som gjør det som er nært klart, mens bakgrunnen blir tåkete. På det andre bildet brukte jeg speilrefleks og der vet jeg ikke helt hvilke innstillinger jeg har
Postet 29.09.08 kl 17:56
Postet 29.09.08 kl 18:40
Postet 30.09.08 kl 13:09
Postet 30.09.08 kl 13:38
sessanJeg har ikke prøvd å zoome inn, men holder kamera så tett innpå som mulig, problemet er at det blir tåkete bilder ofte, så mange kan ikke brukes.
Du må ikke zoome, det blir sjelden bra. Alle nye kameraer har en funksjon som heter macro som er kjekk å bruke hvis det du skal bruke ikke bevegerfor mye på seg.
Postet 30.09.08 kl 17:01
Postet 05.10.08 kl 02:09
Her er tre bilder av mine nye sulawesi snegler. De er ca 4-5 cm lange og ganske tykke. Store sandsnegler som lever oppå sanden. De føder levende unger men om jeg får de til å formere seg vet jeg ikke. Får håpe det. Dette er bare tre av fargene og de finns i mange fargevarianter. De spiser ikke planter men alt mulig annet. Så disse er bare helt nydelige syns jeg. Jippi
Postet 09.10.08 kl 02:04
Heidi IngdalHer er tre bilder av mine nye sulawesi snegler. De er ca 4-5 cm lange og ganske tykke. Store sandsnegler som lever oppå sanden. De føder levende unger men om jeg får de til å formere seg vet jeg ikke. Får håpe det. Dette er bare tre av fargene og de finns i mange fargevarianter. De spiser ikke planter men alt mulig annet. Så disse er bare helt nydelige syns jeg. Jippi
wow kule snegler.
Er de vanskelige å få tak i? Kunne godt tenk med disse i mitt fremtidlige asia kar.
Postet 18.10.08 kl 21:40
Postet 19.10.08 kl 22:53
Postet 28.10.08 kl 01:54
evoTDette er snegler fra Heidi Ingdals oppdrett. De har blitt store og fine. Bilde 1: kommer det ikke noe mat snart, da? Bilde 2: Etegildet er i gang. Bilde 3: Nå var det visst ikke mer, sistemann som går tar oppvasken.
Ånei og nei så nydelige de er blitt. Nå ble jeg rørt og helt varm om hjertet. Dette var koselig å se Tove. Takk)
Postet 28.10.08 kl 11:50
Postet 28.10.08 kl 12:41
Postet 28.10.08 kl 12:44
Heidi IngdalHer er tre bilder av mine nye sulawesi snegler. De er ca 4-5 cm lange og ganske tykke. Store sandsnegler som lever oppå sanden. De føder levende unger men om jeg får de til å formere seg vet jeg ikke. Får håpe det. Dette er bare tre av fargene og de finns i mange fargevarianter. De spiser ikke planter men alt mulig annet. Så disse er bare helt nydelige syns jeg. Jippi
Hvor aktive er dine egentlig? Jeg skaffet meg et par sånn for en mnd siden ca og de virker litt rare på meg. Ser ut som de går i dvale over flere dager for så å klatre og bevege seg over alt igjen. Jeg tror jo de skal dø hver gang de slutter å bevege på seg. Er dine sånn?
Postet 28.10.08 kl 13:39