Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 15)

De er nok de roligste sneglene jeg har ja. Men de ligger ikke i ro på samme plassen i flere dager nei. Tror de er mest aktive om natta fordi de liker ikke lys så veldig godt.
en av mine maaange mysteriesnegler. jegersneglene holdt dem under kontroll en stund, men nå har de blitt late og kresne. jeg vet ikke hva dette er, men går under betegnelsen pestsnegle selv om den er pen :p

[External Image]
Sanne
en av mine maaange mysteriesnegler. jegersneglene holdt dem under kontroll en stund, men nå har de blitt late og kresne. jeg vet ikke hva dette er, men går under betegnelsen pestsnegle selv om den er pen :p [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/aquarium/IMG_28850.jpg[/IMG]

ÅÅÅ så fin den er. Hvor store blir disse? Jeg har faktisk ikke fått sånne snegler i noen av mine kar enda, selv om jeg gjerne vil ha...Har du flere farger av dem også?
vet ikke helt, men de største jeg har er vel en ca 1-2 cm.. mine er kun i sølv med brun/gulspettede skall, de fleste mørkere en dette, blitzen gikk litt berserk :p minner litt om leveriktesnegl med feil farge, eller damsnegle med tykke følere. de kom med noe tropica planter tror jeg. hvis du vil kan jeg sende deg noen, du trenger bare noen få.. de blir kjapt flere :p

ett bedre bilde av fargen, ett noe mindre eksemplar

[External Image]
Her er flere sneglebilder fra meg.
1. Her er en av kjempe eplesneglene mine i full sving i 270 litern med å spise opp anubiasen som er festet på ei kokosnøtt....Kan ikke ha kinakål i karet hele tiden heller. Bruker å kaste oppi planter som blir luket bort og det er stas. De må kjempe litt for å få tak i de ettersom de flyter rundt. Det har de bare godt av.
2. Her er en av mine nye sulawesi. Skal sjekke hva denne sorten heter. Den er ihvertfall helt nydelig.
3. Her er en liten sulawesibeibi som jeg fant i dag og som sikkert er eldst fordi den er større enn de andre. Ser tydelig at det er gul leppe/munn sulawesi.
Heidi Ingdal
Her er flere sneglebilder fra meg. 1. Her er en av kjempe eplesneglene mine i full sving i 270 litern med å spise opp anubiasen som er festet på ei kokosnøtt....Kan ikke ha kinakål i karet hele tiden heller. Bruker å kaste oppi planter som blir luket bort og det er stas. De må kjempe litt for å få tak i de ettersom de flyter rundt. Det har de bare godt av. 2. Her er en av mine nye sulawesi. Skal sjekke hva denne sorten heter. Den er ihvertfall helt nydelig. 3. Her er en liten sulawesibeibi som jeg fant i dag og som sikkert er eldst fordi den er større enn de andre. Ser tydelig at det er gul leppe/munn sulawesi.

Åhh! For en nydelig farge på kroppen til sulawesien din!
Lro
Åhh! For en nydelig farge på kroppen til sulawesien din!
Det synes jeg også... Får litt akvaholikerfølelse når vi sitter her og beundrer kroppen .... -på en snegl!
Her har de høye herrer i sulawesi ordenen tydeligvis familieråd og da må de små undersåttene som er vanlige sandsnegler holde vakt slik at ingen får høre om familie hemmeligheter.
2. Sulawesiene liker å grave i sanden. Her er en gul en som har dukket nedi sanden og vi ser munnen dens langt nede på glasset.
3. Her er gutta boys. Det er flere forskjellige gule varianter og det er bra.
Sanne
vet ikke helt, men de største jeg har er vel en ca 1-2 cm.. mine er kun i sølv med brun/gulspettede skall, de fleste mørkere en dette, blitzen gikk litt berserk :p minner litt om leveriktesnegl med feil farge, eller damsnegle med tykke følere. de kom med noe tropica planter tror jeg. hvis du vil kan jeg sende deg noen, du trenger bare noen få.. de blir kjapt flere :p ett bedre bilde av fargen, ett noe mindre eksemplar [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/aquarium/IMG_2888.jpg[/IMG]

tror du kan sende noen slike snegler som den på bildet, til meg?
jeg betaler seff for porto.
hvor store er de sneglene?

mvh bernard

ble forelsket.................................... i dine snegler
mine største er ca 1-2cm, men de fleste jeg har er mindre.
bare en advarsel, de blir veldig, veldig mange :p send meg info på mail du, så gir jeg deg kontonr mitt.
1. Her ser dere en liten 2 cm stor hannsnegle og hvordan befruktningsorganet dens ser ut når den er så liten. Du ser en liten spiss tapp på venstre side oppunder skallet. Det er i denne størrelsen man begynner å se kjønnet på dem.
2. Her ser dere utstyret til en voksen hannsnegle. Det er den hvite lange tarmen som er bredest oppunder skallet og smalner mot slutten.

Kanskje dette hadde vært noe å ha i basen?
Tylomelania sp.
Her er tre bilder rav Tylomelania sp. (de kan også ha navnet Sulawesi snegle)
My beauty
Dette er absolutt den finseste eplesneglen jeg har. Den er kjøpt av Heidi Ingdal, som selger eplesnegler og andre snegler her på rubrikk. All kreditt til henne for de fine sneglene.

Dette er den største jeg har, den første jeg fikk tak i og den eneste gule jeg har Er på en måte blitt litt glad i den også på en morsom måte.

Den var bitte liten da jeg hentet den hos Heidi, men med algepellets, kinakål, agurk og erter vokste den enormt fort og ble ENORM stor på bare noen måneder.

De andre sneglene hos meg er ikke noe i nærheten så fin som denne. Ville gjerne ha noen egg av denne fine stjernen...................................

...................Men mine snegler har rett å slett nektet å legge egg og lever sikkert i sølibat :p

He heh...
Utrolig fin, Shlush!
Kanskje jeg skal kjøpe eplesnegler selv óg?
Takk takk.

Anbefaler det, er veldig interessant å stilige å se på. ganske morsommme også om jeg må si det selv

Måtte legge ut en av de lilla også. Ikke bare bilde av snegle på land, men også i vann )

*her ser dere at skallet på denne lilla sneglen er litt mer skadet og ikke like fint.

Og er litt missfornøyd med lillafargen også, de ser egentlig mer brune ut. *ikke kjøpt av heidi*

Fant annonse om lilla snegle på akvaforum her, ble skuff i posten. Da skallene var skadet og sneglene brune. Lilla bare i blitzlys. :/

*livet er som en komode. Skuff på skuff.* :p:p

Men de skal få bo hos meg likevell )
Villas
Her er tre bilder rav Tylomelania sp. (de kan også ha navnet Sulawesi snegle)

Ja er ikke sulawesiene fine . Det er den som kalles gul leppe og gul antenne varianten som du har ser jeg.
Shlush
Takk takk. Anbefaler det, er veldig interessant å stilige å se på. ganske morsommme også om jeg må si det selv :) Måtte legge ut en av de lilla også. Ikke bare bilde av snegle på land, men også i vann :)) *her ser dere at skallet på denne lilla sneglen er litt mer skadet og ikke like fint. Og er litt missfornøyd med lillafargen også, de ser egentlig mer brune ut. *ikke kjøpt av heidi* Fant annonse om lilla snegle på akvaforum her, ble skuff i posten. Da skallene var skadet og sneglene brune. Lilla bare i blitzlys. :/ Disse ville jeg ikke solgt som lilla nei. Disse ser mer ut som grønne med striper eller gule med striper. *livet er som en komode. Skuff på skuff.* :p:p Men de skal få bo hos meg likevell ;))
Heidi Ingdal
[QUOTE=Shlush]Takk takk. Anbefaler det, er veldig interessant å stilige å se på. ganske morsommme også om jeg må si det selv :) Måtte legge ut en av de lilla også. Ikke bare bilde av snegle på land, men også i vann :)) *her ser dere at skallet på denne lilla sneglen er litt mer skadet og ikke like fint. Og er litt missfornøyd med lillafargen også, de ser egentlig mer brune ut. *ikke kjøpt av heidi* Fant annonse om lilla snegle på akvaforum her, ble skuff i posten. Da skallene var skadet og sneglene brune. Lilla bare i blitzlys. :/ Disse ville jeg ikke solgt som lilla nei. Disse ser mer ut som grønne med striper eller gule med striper. *livet er som en komode. Skuff på skuff.* :p:p Men de skal få bo hos meg likevell ;))

Huff innlegget kom mitt inni ....jeg er ei kløne...
He heh Slikt kan skje.

Tenkte å kjøpe meg sebra- eller tigersnegle på tropehagen zoo her i molde. Men koster liksom 40kr for èn stk. Synes dette er dyrt for en snegle. Mens èn eplesnegle koster nesten 60 :-O

Så får vente til noen legger ut sebra eller tigersnegle her på rubrikk )

Har ikke tenkt å ha noe avl av sebraeplesnegler du Heidi? :p
Shlush
He heh :) Slikt kan skje. Tenkte å kjøpe meg sebra- eller tigersnegle på tropehagen zoo her i molde. Men koster liksom 40kr for èn stk. Synes dette er dyrt for en snegle. Mens èn eplesnegle koster nesten 60 :-O Så får vente til noen legger ut sebra eller tigersnegle her på rubrikk :)) Har ikke tenkt å ha noe avl av sebraeplesnegler du Heidi? :p

Jo jeg har nettopp telt opp 8 beibiser av sebra eplesneglene mine. endelig ble det. de har også lagt en stor klase til. De er veldig små og de vokser sakte syns jeg. Så håper jeg finner flere etterhvert. De er jo så fine. )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap