Watership (side 15)

Inaktiv bruker
Det var VELDIG, VELDIG stilig
Det var et veldig koselig kjøkken, og det gjorde seg godt med et akvarium på benken
Riktig fint, passet jo helt perfekt der :0) Er det ikke mulig å omarbeide toppen på karet slik at du kommer lettere nedi??
Takk for hyggelige kommentarer, Sissimor, Jørg1, Marita og Kamilla!
Og jeg som nærmest bare slengte Edgen ned på benken der...
:-O

Kamilla - når det gjelder toppen, så er karet laget sånn at man skal ha innsyn fra alle kanter bortsett fra bunnen. Hvis du ser den grå "kassa" oppå, så er det kun hull til å komme nedi akvariet under der. På bilder under her har jeg tatt av "kassa". Lyset kan bøyes bakover, så det står rett opp når man jobber nedi der.
Det er ganske kult med innsyn ovenifra da!
Men man må være nøye med stadig å etterfylle vann - her blir det ikke pent med synlig vannlinje (synes jeg da).

[External Image]
Inaktiv bruker
Fikk lyst på et sånt akvarium nå! Sykt kult.
Hadde man hatt plass. :S Eller, hadde ikke Min kjære bestemt seg for at vi skal ha kanin så hadde det blitt et akvarium der buret skal være... :P Huff, jeg trenger større plass og bo. ;P
Den nye Edgen er på plass der det skal stå på kontoret til mannen. Det er hans akvarium, men det blir min jobb å innrede det og holde på med det. Han har ytret ønske om en fjellkjede og en kløft oppi her...

[External Image]

Og så har jeg fått på plass sunriseren på Asiatika. Den tar ikke store plassen i skapet - den lille grå "dingsen" ved siden av stikkontakten. Fungerer som en drøm!

[External Image]
Skulle ta et bilde av det store Asiatika jeg, sånn rett forfra omtrent - så godt det går da. Jeg møter veggen bak meg litt for tidlig, så det blir liksom litt skrått uansett. Minstemann måtte bare være med - og han syntes det var ustyrtelig morsomt med alle tullebildene jeg måtte ta før jeg fikk tatt ett uten ham på.

Er ikke helt fornøyd med vallisneriaen i høyre hjørnet av karet - litt for mye visner vekk for meg. Men det er mulig den bare trenger litt tid på å stabilisere seg her.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hehe.. Gi vallisnerian litt tid, den kommer nok! Hva slags flyteplante er det du har der?
Lisbeth
Hehe.. Gi vallisnerian litt tid, den kommer nok! Hva slags flyteplante er det du har der?

Regner nesten med at vallisneriaen kommer etterhvert - det er noen nye skudd også, men det er sørgelig mye dødt i toppene - har klippet en del.

Flyeplanten er gulrotgress - den var egentlig plantet i sanden, men ikke godt nok tydeligvis. Mulig jeg deler den opp og setter litt av den ned igjen.
Jørg1 AKA Spock
Fikk lyst på et sånt akvarium nå! :D Sykt kult. :) Hadde man hatt plass. :S Eller, hadde ikke Min kjære bestemt seg for at vi skal ha kanin så hadde det blitt et akvarium der buret skal være... :P Huff, jeg trenger større plass og bo. ;P

Ja, og jeg synes nesten ikke jeg kan kvitte meg med det her nå... Det kommer mye bedre til sin rett her på kjøkkenbenken hvor det kom litt høyre opp enn på en lav benk på kontoret til mannen.
Hyggelig med kanin også da! Det har vi hatt i hus også, men for mange år siden. Tror bikkja vi har nå hadde tatt stand på'n hele dagen om vi hadde hatt en nå.
Har målt vannverdier i Asiatika igjen i dag og de er nøyaktig de samme som for en uke siden:

PH: 6,5
GH: 3
Nitritt: 0,025
Amoniakk: mindre enn 0,05 (som er det laveste på min test)
Oppsett av ny edge
Brukte litt tid i helgen på dette, men fikk ikke lagt ut bilder før. Mannen i huset, som eier akvariet, ville gjerne ha fjell og gjerne en kløft hvis det var mulig å få til. Han valgte selv Biltemasanden i stedet for sort grus som jeg har brukt i Istjern .

Jeg la først i plantegjødsel og så veldig godt med sand. Karet er høyt og jeg ville utnytte høyden. Men denne sanda sklir mye lettere ut enn den grusen jeg brukte i Istjern, så høyden ble likevel ikke helt som jeg ville. Men mannen ble fornøyd da, det er det viktigste.

Sand, sand, sand!
[External Image]

Forsøk på fjellkjede og kløft.
[External Image]

Karet sett ovenifra.
[External Image]
Inaktiv bruker
OI OI OI! Dette blir spennende! ;O Blir nok like gøy å se dette resultatet som ALLE de andre! WOH! Blir sykt inspirert!
Han vil ikke ha mye planter i akvariet sitt, mannen min, men jeg snek nedi noen avleggere av Limnophila sessiliflora og Lindernia rotundifolia i tillegg til tre stk Pogostemon helferi som han valgte selv. Så får jeg heller ta ut noe hvis han synes det blir for mye etterhvert. Plantingen er rett og slett litt midlertidig...

Lyset i den nye Fluval Edge er mye, mye bedre enn i den gamle. Nå er det LED som gjelder og de har også kommet med daglys og nattlys. Eneste minuset er at man fysisk må skru av og på fra dag til natt for eksempel og da blir det vanskelig å bruke "timer". Det er denne lysløsningen som man får på den lille Fluval Edge nå også. Å bytte lysarmaturet på det lille vi har vil koste omtrent like mye som å kjøpe et nytt kar fikk jeg vite...

Et par bilder av helt nyoppsatt kar; øverst med dagslys og nederst med blått nattlys.

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
GENIALT!
Ble utrolig stilig med de steinene ! Søren og , fikk nesten lyst på et slikt kar også jeg !! Men så er det vel ganske begrenset hvilke fisker man kan ha oppi. Og så skal jeg ha plass til det ... men søren og hehe, var veldig stilig, og hadde blitt fint på hjørnebordet her . Hvilke fisker skal gubben din ha oppi?

Gleder meg til å se når det vokser til .
Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Det tar mer plass enn det ser ut til også, det karet her, sessan, for det står på et stativ. Inni stativet bak henger hang-on-filteret, så det bygger en del i dybden.
I den lille Edgen vår går det nå tre amanoreker, en kampfisk og noen snegler. Disse skal over i dette nye karet. Og så vil han ha en liten stim med mikrofisk av et eller annet slag. Kampfisken får rødt kort hvis han spiser stimfiskene og må da flytte til et annet kar.

Det er helt klart begrenset med fisk man kan ha oppi her, ja!

Og så har jeg fått klar melding om at både Limnophila sessiliflora og Lindernia rotundifolia må ut igjen. Han vil heller ha flere av Pogostemon helferi og kanskje litt mose. Da han så nøyere på flammemosen jeg har i Asiatika, så syntes han den var veldig fin. Poenget for ham er at det skal være lavtvoksende. Flyteplanter er for eksempel helt uaktuelt - og han synes jeg har altfor mye planter i alle de andre karene, bortsett fra i Istjern.
Hassel
og han synes jeg har altfor mye planter i alle de andre karene, bortsett fra i [I]Istjern[/I]. ;-)

Ja det er vel det eneste gubben min blander seg bort i når det gjelder karene mine. Alt for mye planter! Når jeg luker syns han alltid jeg tar for lite og begynner å ymte om at der og der burde jeg fjerne noen planter. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap