- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Marens labyrintfiskverden m.m. (side 19)
Marens labyrintfiskverden m.m. (side 19)
Postet 14.06.10 kl 22:10
Postet 14.06.10 kl 22:25
Postet 15.06.10 kl 00:15
Tenker du på de som døde? Jeg har holdt de i PH 6,5 hele tiden, bortsett fra en lang perioden på 6 eller mindre pga den store rota. Det er rart om det plutselig skulle bli noe, i tillegg har jeg UV-filter som gjør at de blir skånet for mye dritt. Det er slevfølgelig mulig at det kan være årsaken, men jeg synes det er litt rart at det plutselig skulle hende nå?? Kanskje jeg skal gå ned til 6 i alle fall...
Bestlilte 8 PH tester fra Tyskland for ikke lenge siden, synd at de viser Ph kun ned til 6 da!:p
Bestlilte 8 PH tester fra Tyskland for ikke lenge siden, synd at de viser Ph kun ned til 6 da!:p
Postet 15.06.10 kl 09:41
Som sagt har jeg holdt mine i for høy PH (har endelig fått den ned til 5,5 nå da) uten at de har hatt noen problemer. Men det kan jo skje et bakterieangrep en eller annen gang tenker jeg og ved for høy ph er akkurat de veldig utsatt? Siden det kun er sjokoladene som klapper finner i det karet. Hadde vært intressant å se om de ble bedre hvis ph ble senket feks
Postet 15.06.10 kl 10:54
Postet 15.06.10 kl 12:07
MarenBHvilket testsett bruker du?
Vet du jeg fikk faktisk en ph-penn for lenge siden men jeg og nye ting og bruksanvisninger... Syns det virker så skummelt med kalibreringsveske (heter det det?) og greier for å få stillt inn penna riktig hehe, bruker fortsatt tetra dråper.. Men flaska er tom snart så da må jeg sette meg ned og finne ut av ph-penna
Postet 15.06.10 kl 12:42
Hehe. Jeg har 2 slike penner men har gitt de opp:p Hadde vært kjekt om jeg hadde fått de til men men. Håper JBL-kofferten min har ph-test for litt surere vann. Har sett litt i "profiler" de de forskjellige fiskene, og PH 6 ser ut til å gå bra.
Det ser ut til at halefinna dems begynner å bli pittelitt bedre. Jeg så veldig nøye etter i stad og da kunne det se ut som den ene har fått et napp i finna, men bare et lite et. Lurer på om det kan være disse P. Dayi, men jeg har aldri observert at det har hendt.
Det ser ut til at halefinna dems begynner å bli pittelitt bedre. Jeg så veldig nøye etter i stad og da kunne det se ut som den ene har fått et napp i finna, men bare et lite et. Lurer på om det kan være disse P. Dayi, men jeg har aldri observert at det har hendt.
Postet 15.06.10 kl 13:14
Sjokoladene er fri:)
Nå har jeg sluppet de 6 nye sjokoladene i 240litern. Det er utrolig spennende å følge med nå, for tvert etter at de hadde kommet i karet begynte de største (som jeg har fra før) å knuffe på hverandre. Nå blir det nok en del knuffing til hiriakiet er satt om kanskje noen dager.
Sikkelig søte disse små skokkisene. De er på langt nær så fine som mine da:p
Jeg skal studere de og se ev hvor mange hunner det er der, det hadde vært dumt om det bare var hanner.
Sikkelig søte disse små skokkisene. De er på langt nær så fine som mine da:p
Jeg skal studere de og se ev hvor mange hunner det er der, det hadde vært dumt om det bare var hanner.
Postet 15.06.10 kl 13:29
Postet 15.06.10 kl 13:30
Postet 15.06.10 kl 14:33
Postet 17.06.10 kl 10:46
Endret: 17.06.10 kl 10:47
Postet 17.06.10 kl 11:55
HelinorSitter og leter litt etter diverse "ønskefisk" (og ønsker jeg bodde nærmere Moss siden Dahls har det meste jeg drømmer om) - husker jeg feil, eller har du Pseudosphromenus dayi?
Jepp, det har jeg! Flotte og ganske fredelige fisker dette, tror nok det er den snilleste blandt makropodene. Det er ikke mye farger på de, men de har noen utrolig lange finner med nydelig farge
LibethMase litt :p Sjokkisfilm!
Hehe. Er litt travelt om dagene, men her kommer en veldig rotete sjokkisfilm
<embed src="http://www.youtube.com/v/BAox01SKaQo&hl=nb_NO&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Jeg tror jeg har vært heldig for det har kun falt i fra 1 sjokkis og den var vel dødsdømt da den kom hit, så det ser ut til å gå helt knirkefritt dette
Jeg kjøpte meg en SAE for kort tid siden. Jeg skjekket at dette ikke skulle være en F.F., men jeg synes den er litt aggressiv den her, så mulig jeg har tatt feil??
<embed src="http://www.youtube.com/v/Edu7Ncn_oHY&hl=nb_NO&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Postet 18.06.10 kl 18:25
Så fine sjokkisene var! Håper dette går bra, noe det sikkert gjør=)
FF tror jeg ikke det er. Du ser den har svart stripe på halefinnen, det har ikke FF. Får du til å telle bartene? Det er flere arter som likner på SAE og FF, kanskje det kan være en av disse i stedet for Sae?
Simplexyngelet er spyttet nå forresten, så jeg tok visst feil av leksdato. Foreløpig kommet til 30 yngel, men har ikke fått telt halvparten en gang, så dette er nok også et stort kull=)
FF tror jeg ikke det er. Du ser den har svart stripe på halefinnen, det har ikke FF. Får du til å telle bartene? Det er flere arter som likner på SAE og FF, kanskje det kan være en av disse i stedet for Sae?
Simplexyngelet er spyttet nå forresten, så jeg tok visst feil av leksdato. Foreløpig kommet til 30 yngel, men har ikke fått telt halvparten en gang, så dette er nok også et stort kull=)
Postet 18.06.10 kl 18:29
Postet 18.06.10 kl 18:32
Postet 18.06.10 kl 21:24
Postet 18.06.10 kl 21:45
Postet 18.06.10 kl 21:50
Fikk tilgang til video jeg også nå -spennende! men jeg fikk litt sansen for de som svømye rundt med spisse haler:
Hvordan oppfører de seg mot andre labyrinter??
Hvordan oppfører de seg mot andre labyrinter??
Postet 18.06.10 kl 22:00