Parasitter i drikkevannet i Oslo (side 2)

Aggi
[QUOTE=MC Darup] Drikker du akvarievann?

Nei, men giardia kan smitte via hender også. Våte hender, altså...
Har man barn og akvarie, så er det alltid noen som har vært nedi med hendene i løpet av dagen. (trenger vel strengt att ikke være barn tilstede for at det skal skje, men det er ikke alltid barn hører på enkle formaninger om å vaske hender, for eksempel...)

Hender ofte at jeg får noen dråper vann i kjeften under vannbytte. Når jeg suger i slangen for å få i gang hevert...
Fyll heller slangen med vann på forhånd, i stedet for å suge det inn i slangen.
Aggi
Fyll heller slangen med vann på forhånd, i stedet for å suge det inn i slangen. ;)

He he, joda, burde nok gjøre det nå...
Dersom fisker blir påvirket av dette har nok gjerne skaden skjedd allerede - det har jo vært innrømmet at det tok tid fra det ble oppdaget til det ble varslet.....
Noen som har fisk her som må på dritern uvanlig mye eller?
Jeg tror flaskevannsprodusentene har bæsja i Maridalsvannet.
Hehehe... Den var god Håvard... ;D
Håvard Støre Andresen

Ikke skriv sånn.

Er du faktisk klar over foretningsideen eller?
Snart har ingen av oss drikkevann=(
Guardia og smitte av akvariefisk
På hjemmesiden til Veterinærhøyskolen kan man lese følgende om smitte av fisk i akvarier:

"Det er ikke kjent at Giardia eller Cryptosporidium kan forårsake sykdom hos akvariefisk, så de kan fortsatt få leve i vann fra springen".

Så vet vi det.
Den er grei... Men om karet holder på smitten, eller ikke, sa de noe om det?
Fredly
[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Jeg tror flaskevannsprodusentene har bæsja i Maridalsvannet.

Ikke skriv sånn.

Det skal være ett stort konsern for at de ansatte skal kunne forpeste en drikkevannskilde av denne størrelsen sittende på huk
Håvard Støre Andresen

Fikk litt Pepsi Max i nesa da jeg leste den Uvanlig "frisk" kommentar fra Håvard
Kom gjerne med flere
Frank Angell
[QUOTE=Fredly][QUOTE=Håvard Støre Andresen]Jeg tror flaskevannsprodusentene har bæsja i Maridalsvannet.

Ikke skriv sånn.

Det skal være ett stort konsern for at de ansatte skal kunne forpeste en drikkevannskilde av denne størrelsen sittende på huk
Nå skal du høre det Frank, at hvis du tar en halvliter eller 2 med dette vannet, så skal jeg love deg at den kraftige diareen fra 10 stk, kan gjøre mye skade:P Men nok Shitprat
mona o
[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Jeg tror flaskevannsprodusentene har bæsja i Maridalsvannet.

Fikk litt Pepsi Max i nesa da jeg leste den Uvanlig "frisk" kommentar fra Håvard
Kom gjerne med flere

Ikke oppmuntre han takk
Vanntestene fra GE Healt viste 5 parasitter pr 10 liter vann, de aller fleste må ha i seg rundt 20 parasitter for å bli syke. Men jeg vil tro at under riktige forhold i et lukket system som akvarium kan antallet enheter bli ganske høyt pr dl vann.

Tømming med hevert vil nok være en langt større fare for å få større mengder giardia i seg enn ved ved å drikke fra springen.

Har derimot ingen hold for å si at giardia vil trives i et akvarium, men mye tyder på dette. At giardia har noe å si for fisken tror jeg ikke.
Frank Angell
Jeg hadde ikke tenkt noe mer over dette. Om en setter seg ned å tenker gjennom hvor mange milliarder mikroorganismer en får med seg via dårlig renset drikkevann etc, ville de fleste av oss gravd seg ned i både tide og utide ;)

Og daaaa er det på tide å grave seg ned her........ : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175877

*kvalm*
E.B.
[QUOTE=Frank Angell] Jeg hadde ikke tenkt noe mer over dette. Om en setter seg ned å tenker gjennom hvor mange milliarder mikroorganismer en får med seg via dårlig renset drikkevann etc, ville de fleste av oss gravd seg ned i både tide og utide ;)

Og daaaa er det på tide å grave seg ned her........ : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175877

*kvalm*
Vel, en liten grevling i vannet i stedet for i taket, setter ikke meg eller magen ut av spill.
Hele elgkadavere som ligger å dupper i vannkilden, det er litt mer uggent, syntes jeg

Reagerer kraftigere på spøla det nevnes i artikkelen enn de døde naturlige tingene
Du er faktisk inne på noe Aggi. Hadde vert surt (bokstaveli talt) å sette Giardia på dyrk i akvariet...høh hø
Denne parasitten er ikke farlig for akvariefisker, men er man bekymret vil et UV filter ta livet av dem. Noe som også skjer i moderne vannrenseanlegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap