Hmmm.. guppy? (side 2)

ihvertfall ikke guppy.
Tipper det er platy jeg.
Tror likevell det ikke er guppy altså.

Platy eller molly, det holder jeg fingeren på. Har utelukker guppy vertfall :p

(fiskebasen)

platy??
Har slike her selv,og de på bildet ser akkurat ut som mine blandingsmollyer.Det finnes black molly og en gul variant av disse.Disse kommer også i en mikset utgave som er utolig like disse på bildet.
Flotte fisker
Jeg synes de ligner på vanlige molly på absolutt alle bildene.. Jeg tør si at jeg er så godt som 100% sikker på at det er to mollyer. Har også platy og vil si de ikke ligner disse.

Jeg har mye guppy og kan love deg at det ikke er det du har hvertfall.

Så etter min mening har du 6 seilfinnemollyer og 2 vanlige mollyer..
Men det er yngel som hun har brakt frem (eller-hva-jeg-skal-kalle-det) selv..
Og hun har bare hvite og svarte Mollyer, ingen gule/oransje i samme kar som svarte.. Går det an at det er Molly da?

Skulle gjerne tatt bedre bilder, men de to er de sprekeste fiskene i karet. Og jeg har dårlig lukkingstid på kameraet mitt :s
Alt avhenger av hva som ligger i genene av fargekoder.Vet dere hva fargene er fra foreldrene/besteforeldre-tipp....
Inaktiv bruker
Tror faktisk de fiskene helt i høyre og venstre bildekant er Guppy, jeg hadde en guppy som så helt lik ut, en noe uvanlig farge da, har fått avkom av den og kan tydlig de hvem som er morra for den har svart fra midten og bakover.
Er nesten garantert at det der er to hun guppyer, kjøp en han guppy så finner du det ut
Det der er ikke guppy, de likner ikke engang.
Som jeg skrev for en uke siden: det er molly.
Har selv hatt kullsvarte black molly hvor man kunne se gulskjær i halefinnen, det gule ligger nok i genene et sted. De vil blande seg med de hvite du har fra før.
Inaktiv bruker
kjøp en han guppy du så får du se.
Den på venstre side er prikk lik den guppyen jeg hadde!
Den har ikke helt molly form heller.
Jeg ville sagt Molly, nettopp fordi jeg har hatt en drøss av disse selv!
Her er vi visst uenige

Vet du hvordan de så ut da de var nyfødt? Guppyyngel er "gjennomsiktige" med bare et svakt skjær av farge dersom de er av de hel-orange eller mørke variantene. Molly-yngel, derimot, er kullsorte/kritthvite/knallorange eller en blanding, dvs: de har like mye farge som sine foreldre. De er også større og kraftigere enn guppyyngel.

Syns jeg kan skimte gonopodium på den til høyre på 1. bilde, hvis jeg ser rett er det en hann og en hunn du har
Igjen, det er molly.
Jeg har et kar fullt av guppy, og det er ikke 0,01% likt en guppy det på bildet der.

Pluss du sier hun avlet dem frem selv og at hun har bare molly, så da sier det seg jo selv at det er to mollyer da ^^ Hvis du har to forskjellig fargede fisk er det ganske vanlig at avkommet blir en mix av farger og trenger ikke ha noe hint til å ligne foreldrenes farger.
Inaktiv bruker
Hmmm
Det var flere bilder, på 2. bilde ser det ut som molly ja.
En liten korreksjon med gjennomsiktige gyppy unger, de er ikke altid det har fått en med svart bakpart lik 1. bildet her.
Gunnart
En liten korreksjon med gjennomsiktige gyppy unger, de er ikke altid det har fått en med svart bakpart lik 1. bildet her.

Joa, de har litt farge, det skrev jeg da også i innlegget mitt, men sett opp mot en beksvart, nyfødt black molly er de ganske fargeløse.
Inaktiv bruker
Enig, men disse mollyene er ikke beksvarte.
Hadde molly for lengesiden, ja og de var kullsvart over det hele.
De guppyene du har, har du noen som er grøn og blå metallick?
Gunnart
Enig, men disse mollyene er ikke beksvarte. Hadde molly for lengesiden, ja og de var kullsvart over det hele. De guppyene du har, har du noen som er grøn og blå metallick?

Har en hue som er sort og blå metallic og en hann som er sort og blågrønn metallic med gulorange finner Og yngel som er mørkeprikketegjennomsiktige

Har hatt både sort, hvit og gul molly (+blandingsfargede), alle disse har gitt yngel med en solid farge som nyfødte, renfargede eller blanda.
Inaktiv bruker
Har du noen bilder? Selger du noen? Guppyer alså prøver å krysse meg fram til noe fint.
Gunnart
Har du noen bilder? Selger du noen? Guppyer alså prøver å krysse meg fram til noe fint.

Litt OT dette i forhold til trådstarters spm, men siden du spør...
Kjøpte han nylig, så jeg har ikke noe å selge nå, men jeg håper det kan bli noe bra etterhvert. Han er litt propell, så jeg klarer ikke få skarpt bilde.
Inaktiv bruker
si fra når du kan da, holder på å blande englers, ekte guppy og natur guppy. mye endlers og ekte guppyer nå sikkert 50-60 stykker.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap