Tarantellar er ikke styge men søte (side 2)

Inaktiv bruker
i dag har jeg kjøpt en tarantele så jeg er kjempegla nå =
Æsj
Guro&fiskene
Eew! Jeg hater edderkopper og andre innsekter! Æsj, dem er det bare å bruke hammeren på, uff, neida, de som liker dem, de får bare like dem!

eg hatar edderkopper, dei er så ekle og sprøyter gift i stakkars marihøner som kommer flyvende en fin sndagstur i mai, så! rett i et klissent nett av nesten usynelige tråder. og så hopper ein haug med edderkopp bebiser fram og biter på den. au au, men så kommer ein gigantisk edderkopp med 8 beksvarte øyne og to siklende tenner, den ser på snille herr marihøne med eit psycko patisk glis om munnen mens det drypper gjiftdroper ned frå brådden mellom bena på den, og så nålestøtet, edderkoppen pumper herr marihøne full av gjift og alt blir svart hos herr marihøne, som var på vei til fru mrihøne med blomster som nå nettop var blitt enke med syv sultne marihønebarn.

med andre ord... enig med deg guro.
Har du sett for mye på "Lord of the rings", eller?
Inaktiv bruker
Høyer'n
AKVAforum, ikke EDDERKOPPforum det her! Slutt med usakligheter, David. Dette har vi snakket om på mail

ja men jeg synes du å burde slute å vere så negativ til dene tråden jeg blir åså lei av å håre klager fra andre =

ps.dene tråden var faktis en tråd om en fin ederkoppgenus som er en utrydningstruet genus og det er på grunav ødelegelse av naturligemilijøer og forsøpling og forurensning =

ps.jeg har set andre tråder som har med andre ting her på akvaforum så ikke klag =
Inaktiv bruker
ja men jeg synes ikke akurat at en tarantella er noe rival mot akvaforum i det hele tat =

ps.jeg trode at alle norske kjeledysforeninger samarbeidet om den nye dyreloven så det synes jeg er rart =

ps. jeg tror jeg har mundiare =
Plussmedlem
Jeg er fullstendig enig med Tante Astrid.
Ser at David har "munndiaré" Men å påstå at tråder om edderkopper ikke hører hjemme på AF under Off topic blir litt drøyt.
Ser da tråder her som omhandler både dagens blomster og om man er sexy osv osv...Disse "plager meg" like lite som tråden til David om edderkopper.
Hvis det er noe som skal slettes i denne tråden så kan det gjerne være dette innlegget fra meg + alle andre innlegg som ikke handler om edderkopper
For disse er absolutt OT i denne OT-tråden
Plussmedlem
Det er ikke jeg som påstår det, David.
Jeg viser til tidligere innlegg fra andre personer. Edderkopper hører til under Off topic.
Forresten så hadde jeg også en tarantella i slutten av 80 tallet og begynelsen av 90 tallet. Min var en chilliensk tarantella. Brun og svart.
Husker folk "kicket"på den da, det var ikke så vanlig med tarantella da som nå.
Husker jeg var i naturen og fanget innsekter og matet den med det, utrolig fasinernde å se på når den fanget og spiste enkelte innsekter.
Utrolig rått jakt innstinkt i de edderkoppene.
Så tarantellane er bare "døds"råe.
Lykke til med "kreket"ditt.
Mennesker er rare, er de ikke? Hva er det egentlig som får folk til å FRIVILLIG ville ha et digert beist av en edderkopp inn i huset??? Det ligger utenfor min fatte-evne!

Tanken på å sove med et slikt beist bare noen meter unna, lurende med sine mange skumle øyne.... *grøss*

Lykke til med edderkoppen, David, men pass godt på at den ikke rømmer! Men det har vel moren din sagt klart i fra om allerede ? *hehe*
Når jeg var ung og jobba i dyrebutikk hadde vi et par tarantella jeg måtte gjøre reint for. Da måtte jeg ta dem ut av buret så lenge. Den ene klarte å rømme... Jeg har aldri kaldsvetta så mye som da! Heldigvis fant jeg den mellom en avishaug noen få timer etterpå. Men fy fader det satte en støkk i meg!

Egentlig liker jeg disse krypa -slanger og det som er. Men jeg MÅ vite hvor de er!
VIRKELIG interessant med tarantella-rømming blir det om dyrebutikken den rømmer fra ligger i et kjøpesenter... *ler*

Veit forresten om et tilfelle der dyrebutikk-eieren fant igjen den rømte slamkryperen i en lodott på KappAhl 20-30 meter borti senteret.
Liz H
VIRKELIG interessant med tarantella-rømming blir det om dyrebutikken den rømmer fra ligger i et kjøpesenter... *ler* Veit forresten om et tilfelle der dyrebutikk-eieren fant igjen den rømte [I]slamkryperen[/I] i en lodott på KappAhl 20-30 meter borti senteret. ;)

Å, jeg kan fortelle om flere rømninger: Vi mista et par rotteunger i en (jeg har jobba i 4 forskjellige opp gjennom de åra...) butikk som lå i en kjeller med digre lagerrom. De overlevde lenge og det var umulig å få tak i dem! Smarte dyr! En morra fant vi undulater strødd i bura sine uten føtter og vinger. Rottene hadde spist det de fikk tak i gjennom sprinklene... Jeg digger rotter, men ville sultne rotter.. det var et forferdelig syn Til slutt satte en av de ansatte vakt et par netter med gevær og fikk faktisk skutt dem.

En annen butikk jeg jobba i lå i et kjøpesenter. Der mista vi en hamster.. den fant kokken på pizzaresturangen i et skap. Der hadde den laga seg bol og kosa seg verre. Det var noen sirisser på tur i dette kjøpesenteret også av og til

Nå er det jeg som er off topic... men måtte bare fortelle
Så så. La oss ikke skremme bort gutten! :P
Han har jo postet edderkopptråden sin rett her under Off Topic.
Det kan han vel ikke klandres for.

David, det er bra at du skriver innlegg osv, det er jo slikt dette forumet er til for, men som de andre sier, ikke skriv hele tiden.
Å ikke skriv noe dersom du ikke vet hva du snakker om eller bare ønsker å få størst mulig innlegg på telleren din på profilsiden.
Det er de her inne på forumet som har over 14 000 innlegg, å det kommer ikke av at de "bumper" alle trådene de ser med bare svada og tom snakk.
Ta deg tid til å trekke pusten før du poster noe nytt, og les igjennom innleggene dine noen ganger før du poster. Slik at du får luket ut de verste skrivefeilene!

Ikke ta det som noe negativt eller som kritikk her nå, ta det heller som ett tips.
På denne måten får vi ett ryddigere og mer seriøst forum.
Å du slipper at andre medlemmer her inne tar deg useriøst.
Etter en episode med en edderkopp da jeg var barn så har jeg hatt en smule edderkoppskrekk. Jeg synes likevel de er veldig fascinerende vesen så jeg kan gjerne studere dem om de befinner seg i et bur, men ikke når de har mulighet til å nærme seg meg uten at jeg har kontrollen.

Jeg bodde i Oslo sent på åttitallet og taranteller var da et ganske nytt innslag i dyreforretningene. Husker jeg var innom en butikk med et glassbur med teksten: To stk Tarantella til salgs. Problemet var at det bare var èn å se i buret. Må si jeg frøs litt på ryggen før jeg fikk tak i ekspeditøren som kunne fortelle at de akkurat hadde solgt den andre ;D

Jeg synes kanskje ikke edderkopper er søte, men noen av artene kan være utrolig vakre.
Inaktiv bruker
jeg så netopp en anogse på finn om en tarantella og den var kjempefin å se på bilde av den =
Inaktiv bruker
jeg er ikke red for en tarantella jeg har jo allerede holt den i honden og det var gøy =

Tråden ligger under "off topic", dette er stedet man kan skrive om ikke- akvarieting.
Det er derfor helt i orden at denne tråden eksisterer.

Det som ikke er helt i orden er tonen og tema til enkelte medlemmer, jeg tar derfor en rydderunde i denne tråden nå

Evnt klager sendes til moderator-temaet.

Personlig synes jeg edderkopper er fasinerende, men jeg har en skrekk for de. Men synes de svære er lettere å takle enn de små, de små kan krype inn i øret når man sover og legge egg (hehehe ja, jeg har sett dårlige skrekkfilmer).

Men som en regel har jeg ved at "alt med mer en fire føtter er unaturlig og ekkelt"

Legg gjerne ut bilder av skapningen, de er som sagt fasinerende.
Det var et program om kjempe-tarantellaer på Animal planet her om dagen. Dæven, for noen store beist! Det levde en stamme i Amazonas som bl.a spiste dem. De ble tredd inn på spyd og grillet over bålet, på samme måte som vi gjør med pølser. Ifølge programlederen hadde de samme konsistens som krabbe, hummer etc og noe av den samme smaken.
Etter programmet turde jeg knapt å sette beina på gulvet i frykt for å bli bitt av en edderkopp. Jeg har total krypdyr-fobi, men fascinerende og nyttige skapninger er de virkelig. På tv, vel og merke....
Edderkopper, nei jeg kunne klart meg uten Selv om de er ganske stilig, så foretrekker jeg å se på de bak et glass i dyrebutikken jeg da. Kunne hvertfall ikke tenkt meg å hatt et par sånne løpende rundt hjemme!
Se, bare denne lille, skumle edderkoppen her prøvde jo å drepe meg! Tenk hva en Tarantella kunne gjort! :p
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Peter Michael Sørensen
Reklame for plussmedlemskap